Asocierea formată din Global Industrial (lider), CML.RO și DP Proiect va avea la dispoziție 15 luni pentru finalizarea pasajului subteran. Investiția se ridică la peste 6 milioane de euro.
Marți, 24 iunie 2025, la sediul Consiliului Județean Bihor, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția pasajului rutier subteran de la intersecția străzilor Oneștilor și Tudor Vladimirescu din Oradea.
Contractul a fost semnat de Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor, și Hercuț Octav, reprezentantul asocierii de firme Global Industrial (lider), CML.RO SRL și DP Proiect.
„Acest pasaj face parte dintr-o serie de trei pasaje care vor asigura o bună conexiune cu drumul expres Oradea – Arad: pasajul Decebal (finalizat), pasajul Oneștilor și viitorul pasaj peste Centura Oradea. Consiliul Județean Bihor are în implementare, în diferite etape, alte șapte pasaje rutiere și șase pietonale, în cele mai aglomerate zone din Oradea, pentru descongestionarea traficului”, a declarat Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Structură
Pasajul va avea o lungime de 191 de metri, iar constructorul are la dispoziție 15 luni pentru finalizarea proiectului: două luni pentru proiectare, o lună pentru obținerea avizelor și 12 luni pentru execuție. Valoarea contractului este de 31.268.223,69 lei, fără TVA.
Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027, și din bugetul Consiliului Județean Bihor.
Alte 7 pasaje rutiere
Vă reamintim că în lucru este pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd, la intersecția cu Centura Oșorhei, pe DN1. În 18 iunie 2025 au fost anunțați câștigătorii pentru execuția altor 4 pasaje rutiere (unul subteran și 3 supraterane). Acestea sunt menite să fluidizeze traficul pe cele mai aglomerate artere din Oradea, la ieșirile spre Arad (DN79), Cluj (DN1) și Satu Mare (DN19). Dacă nu vor fi contestații, în perioada următoare se vor semna contractele.
Alte 2 pasaje rutiere vor fi construite în cadrul proiectului trenurilor metropolitane, astfel încât drumurile actuale să nu se intersecteze cu traficul feroviar. Un pasaj va fi construit pe Centura Oradea, peste calea ferată care leagă Oradea de Sânmartin – Băile Felix. Cel de-al doilea pasaj va fi pe sub Podul CFR și Centura Oradea, care va devia traficul de pe strada Cazaban pe direcția spre Sântandrei (strada Bujac).
6 pasaje pietonale
În licitație pentru găsirea unui constructor sunt și 4 pasaje subterane pentru pietoni pe Centura Oradea, la intersecție cu: DN76, la ieșirea din cartierul Nufărul spre Sânmartin; cu strada Apateului; cu strada Czaran Gyula, în zona din spatele magazinului Hornbach; și în zona Oradea Arena. Fiecare pasaj va avea o lățime de patru metri, cu scări, lifturi și rampe de acces.
În plus, alte 2 pasaje vor fi construite la ieșirea din Oradea spre Arad, în zona comercială Jumbo/ERA Shopping City/Oradea Shopping Center.