InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorilor și Asociația Energia Inteligentă lansează Ghidul consumatorului de energie electrică și gaze naturale, un instrument util pentru toți consumatorii de energie care aduce în prim plan importanța cunoașterii drepturilor și responsabilităților acestora în raport cu furnizorii și operatorii din domeniul energetic.
În contextul liberalizării pieței de energie electrică începând cu data de 1 iulie 2025, pentru a plăti un preț corect la curent, este important ca fiecare consumator sa ceară oferte de la mai mulți furnizori, să le compare, să o aleagă pe cea favorabilă tipului propriu de consum și să semneze un nou contract. O piață reliberalizată a energiei electrice nu va putea funcționa eficient fără încrederea consumatorilor din România și fără ca aceștia să fie informați, încurajați să se implice, susținuți în negociere și capabili să compare ofertele disponibile pentru a lua decizii responsabile și independente.
Ghidul consumatorului de energie electrică și gaze naturale a fost elaborat de către experți din cadrul Asociației Energia Inteligentă și specialiști InfoCons și își propune să răspundă unor întrebări precum: “Cum obținem prețul corect la energie electrică”, “Cum citim factura de energie electrică”, “Cât curent consumăm și cât plătim”, “Cum se folosește comparatorul de prețuri ANRE”, “Cum să obținem prețul corect la energie electrică”, “Cum alegem furnizorul de energie electrică cu cel mai bun preț”. Toate aceste informații sunt prezentate și în ceea ce privește gazele naturale, în vederea liberalizării pieței începând cu 1 aprilie 2026.
Lansarea ghidului va fi urmată de o Campanie de informare derulată pe platforma infocons.ro și pe site-ul Asociației Energia Inteligentă, care va pune accent pe cele mai importante capitole ale acestui material.
Ghidul consumatorului de energie electrică și gaze naturale a fost lansat în cadrul parteneriatului recent încheiat între InfoCons și Asociația Energia Inteligentă care își propune să răspundă nevoilor reale de sprijin și orientare a consumatorilor de energie într-un context în care transparența, accesul la informație și încrederea în instituțiile implicate devin esențiale.