Șapte întreprinzători din regiune constituiți într-un grup de inițiativă (mastermind) au fost consiliați de către mentori cu experiență în domeniu.
„Sunt tineri care nu au mai așteptat un loc unde să fie sprijiniți, ci l-au creat singuri. Între 27 și 29 iunie, la Păltiniș, șapte tineri antreprenori, cel mai mic având 14 ani și cel mai mare 24 de ani, s-au adunat sub umbrela D’Olive.
Scopul a fost să învețe unii de la alții, să pună pe masă idei, temeri și vise, dar și să plece acasă cu mai mult curaj. A fost primul lor eveniment făcut de ei pentru ei, inspirație pentru oricine are nevoie de un strop de speranță și apartenență”, a relatat Cosmin Filipaș, cofondator al D’Olive.
Un mastermind este un grup de susținere și ajutor, format din persoane cu interese comune. Membrii grupului sunt antreprenori creativi care își doresc să își dezvolte afacerile. Scopul este de a crește împreună businessurile lor.
Cine face parte din grup:
- David (14 ani) visează să devină cel mai mare „connoisseur” de ulei de măsline din România și să ducă mai departe gustul viu.
- Anca (24 ani) crede într-un brand de beauty care să le reamintească femeilor cât de bine este să fii tu însăți.
- Ștefan (22 ani) produce gemuri și sucuri naturale la Toplița, punând tradiția și natura la loc de cinste.
- Diana și Alex (21 ani) sunt agricultori care se mândresc cu dulceața căpșunelor din Halmeu. „O să facem mai mult din ceea ce primim de la părinți. Noi practic primim un business plecat de la sapă, efectiv, și îl ducem undeva departe”.
- David (17 ani) lucrează deja, la vârsta la care alții abia își caută drumul, cu constructorii și designerii din Sibiu.
- Cristian (24 ani) dezvoltă un produs educațional bazat pe AI, convins că viitorul școlii începe azi.
Consiliați de patru mentori
“Noi știm că un produs bun înseamnă mai mult decât gust: înseamnă oameni care se adună în jurul lui, care îndrăznesc să viseze, să pună întrebări și să construiască împreună. Într-o lume în care tinerii antreprenori din România nu au avut mereu un spațiu doar al lor, cei șapte au demonstrat că atunci când nu găsești un loc unde să fii înțeles, îl creezi.
D’Olive a fost acolo să-i asculte și să lege punți între generații. Mentori valoroși precum Sandu Băbășan (investitor), Adrian Dragomir (specialist în inteligența artificială), Paul Vîrlan (design director) și Manuela Dospina (brand strategist consultant) le-au fost alături, oferindu-le sfaturi sincere, exemple reale și încurajări care nu se uită ușor.
Pentru noi, comunitatea este la fel de importantă ca produsul pe care îl punem pe masă, pentru că fără oameni și parteneri care cred unii în alții, nu există gust viu, tradiție sau viitor. Ei sunt dovada vie că orice vis are nevoie de un singur lucru ca să crească: oameni și parteneri care să creadă unii în alții. Noi credem că atunci când aduni la aceeași masă un produs bun, timp, sprijin și prietenie, gustul vieții devine mai viu ca niciodată”, spun fondatorii D’Olive.
Antreprenorii Cosmin și David Filipaș, tată și fiu, și-au propus să devină cei mai mari distribuitori de ulei de măsline extravirgin din România. Distribuitorul de ulei de măsline din Gherla comercializa, în 2023, 9 tone de ulei de măsline extravirgin, iar în 2024 estimările erau de 16 tone. Acesta este presat la rece de familia Savouidakis, fiind produs din măsline recoltate în regiunea Heraklion, din Insula Creta.