Pas important în construcția unuia dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din județul Bihor. Miercuri, 9 iulie 2025, a început turnarea stratului de beton pe pasajul suprateran de la Oșorhei, un nod esențial pentru decongestionarea traficului pe DN1, în zona cu cel mai mare flux auto din județ – peste 24.000 de vehicule zilnic. Lucrările, realizate de asocierea condusă de Freyrom, au ajuns la un stadiu fizic de execuție de peste 65%, la mai puțin de cinci luni de la debut. Proiectul este finanțat prin Programul Regional Nord-Vest 2021–2027 și promite nu doar fluidizarea circulației, ci și creșterea siguranței pietonale și modernizarea infrastructurii rutiere locale.
Structura pasajului
Noul pasaj va avea o lungime totală de 402 metri și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație.
Proiectul presupune, de asemenea, realizarea unei benzi suplimentare în mijlocul localității Oșorhei, la intersecție cu drumul județean 767E, care pleacă din centrul localității spre Copăcel. Banda suplimentară este pentru viraj la stânga, pentru cei care vin dinspre Aleșd. În plus, vor fi modernizate șase treceri de pietoni din interiorul localității. Acestea vor fi dotate cu iluminare inteligentă, în sensul în care, la apropierea pietonilor, intensitatea luminii se va mări.
Pe perioada desfășurării lucrărilor, traficul rutier a fost deviat pe Centura Oșorhei și a fost realizată o bretea de legătură între DN1 și Centura Oșorhei.
Porțiunea de drum de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd este cea mai aglomerată din județul Bihor, cu 24.000 de autovehicule zilnic.
Lucrările sunt executate de asocierea de firme Freyrom (Lider), Integrated Road Solutions S.R.L., Inginerie Drumuri și Poduri S.R.L. și Procons Group.
Valoarea contractului pentru realizarea acestui proiect este de 28.236.923,35 lei, fără TVA. Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027.