Saint-Gobain România deschide un nou capitol în drumul său spre succes prin numirea lui Jakub Kotala în funcția de CEO. Suntem foarte încântați să vă anunțăm că Jakub Kotala, anterior CFO al diviziei globale Construction Chemicals, a fost numit CEO al Saint-Gobain România, în contextul preluării de către Ovidiu Păscuțiu, fostul CEO, a funcției de Vicepreședinte al Grupului Saint-Gobain pentru Segmentul de Performanță Izolații.
Această schimbare evidențiază poziția strategică a României în cadrul Saint-Gobain în calitate de gazdă a centrelor cheie de producție și dezvoltare din regiune și ca un centru dinamic de inovare în care sunt create soluții pentru a răspunde nevoilor în continuă evoluție ale clienților noștri.
Astfel, în timp ce îi mulțumim lui Ovidiu Păscuțiu pentru conducerea sa remarcabilă și angajamentul constant, care au contribuit semnificativ la dezvoltarea și succesul companiei noastre în ultimii ani, îi urăm cu multă încredere bun-venit lui Jakub Kotala, în calitate de nou CEO al Saint-Gobain România.
Având la activ o serie de realizări semnificative în ultimii ani și beneficiind de o gândire strategică solidă, Jakub este un lider cu o poziționare unică, capabil să contribuie semnificativ la dezvoltarea noastră viitoare. Animat de o curiozitate profundă față de piață, clienți și dinamica organizațională, el își propune să urmărească constant evoluția tendințelor în domeniu, să anticipeze nevoile clienților și să exploreze în profunzime mecanismele interne ale companiei. Cu un stil de leadership bine definit, Jakub este determinat nu doar să consolideze progresele realizate până acum, ci și să continue direcția clară și ambițioasă, orientată spre un model de creștere sustenabilă și durabilă.
Stilul său de management este descris de către cei care au lucrat cu el de-a lungul anilor ca fiind unul bazat pe colaborare, deschis și profund ancorat în convingerea că succesul începe cu munca în echipă. Cu peste 20 de ani de experiență în cadrul Saint-Gobain, Jakub a demonstrat constant o capacitate remarcabilă de a conduce procese de transformare permanentă, îmbinând dinamismul cu o mentalitate creativă și adaptabilă. E o abordare care îi permite să navigheze cu precizie și încredere perioadele de schimbare și să ia decizii bine gândite și fundamentate. Ea se bazează pe o înțelegere solidă a datelor și o perspectivă clară asupra provocărilor și oportunităților specifice mediului de afaceri global actual, rezultatul fiind un stil de leadership empatic și eficient.
Acesta complementează foarte bine principiul definitoriu al abordării noastre locale – angajamentul nostru ferm față de orientarea către client, principiu ce ghidează acțiunile și deciziile noastre în direcția livrării constante de valoare către partenerii noștri. Prin promovarea parteneriatelor de durată și a unei colaborări autentice, România consolidează capacitatea Grupului de a anticipa și de a răspunde cerințelor în continuă evoluție ale clienților noștri. Această orientare consecventă către relații pe termen lung sprijină nu doar o creștere reciprocă sustenabilă, ci garantează și că soluțiile noastre reflectă constant cele mai înalte standarde de excelență și calitate în servicii.
„Pentru mine, un leadership de calitate înseamnă să creezi un mediu în care oamenii sunt încurajați și sprijiniți să își valorifice întregul potențial. Apreciez profund relațiile construite pe încredere, transparență și colaborare autentică; conduc punând oamenii în centrul fiecărei decizii, respectându-le opiniile și urmărind o viziune de viitor construită împreună. La începutul acestui mandat, prioritatea mea va fi să ascult și să învăț, pentru a înțelege cât mai bine specificul pieței din România și cultura organizațională solidă deja existentă. Sunt convins că succesul sustenabil pornește de la echipe motivate, susținute, implicate și, mai presus de toate, dedicate satisfacerii nevoilor aflate în continuă schimbare ale clienților noștri – atât cei de astăzi, cât și cei de mâine. Punând oamenii în centrul eforturilor noastre pentru excelență operațională, încurajând inovația locală și amplificând impactul pozitiv în comunitățile în care activăm, ne vom asigura că acțiunile noastre rămân aliniate cu nevoile celor pe care îi deservim. Sunt pe deplin dedicat construirii unei viziuni orientate spre viitor, ancorată în valorile Grupului, precum și continuării parcursului remarcabil al Saint-Gobain România”, a declarat Jakub Kotala, noul CEO al Saint-Gobain România.
Începând cu 1 iulie, Saint-Gobain a demarat un proces la scară globală pentru a aprofunda modelul său multi-local, un element-cheie al succesului Grupului din ultimii șase ani, cu scopul de a accelera creșterea soluțiilor Saint-Gobain la nivelul fiecărei țări. Toate liniile de produse ale Grupului vor fi gestionate la nivel local de către fiecare CEO în parte, care va fi responsabil atât pentru performanța operațională, cât și pentru cea financiară a tuturor activităților desfășurate în țara respectivă.
Saint-Gobain România beneficiază de sprijinul amplu al expertizei globale a Grupului în domeniile cercetării și dezvoltării, inovației și dezvoltării produselor. Valorificând aceste resurse disponibile la nivel mondial, reușim să oferim soluții personalizate de înaltă calitate, care răspund nevoilor unice ale clienților noștri locali, consolidând astfel angajamentul nostru față de excelența operațională și progresul orientat către client.
Saint-Gobain își întărește astfel modelul organizațional local pentru a răspunde mai bine regionalizării tot mai accentuate a clienților săi, fenomen specific industriei, dar și pentru a se adapta la contextul geopolitic global.
Pentru mai multe informații despre transformarea Grupului, clic aici.
Despre Saint-Gobain
Lider mondial în domeniul soluțiilor ușoare și sustenabile pentru construcții, Saint-Gobain proiectează, produce și distribuie materiale și servicii pentru piețele industriale și de construcții. Soluțiile sale integrate pentru renovarea clădirilor publice și private, pentru construcțiile ușoare și decarbonizarea construcțiilor și a industriei sunt dezvoltate printr-un proces continuu de inovare și oferă durabilitate și performanță. Grupul, care sărbătorește în 2025 cea de-a 360-a aniversare, rămâne mai dedicat ca niciodată scopului său: „MAKING THE WORLD A BETTER HOME”.
Vânzări de 46,6 miliarde EUR în 2024 la nivel global
Peste 161.000 de angajați care activează în 80 de țări
Un Grup angajat să atingă zero emisii nete de carbon până în 2050
În România, Saint-Gobain furnizează produse și soluții din gamele Abrasives, Glass, Sekurit, Saint-Gobain Prime Glass Working, ISOVER, Rigips, Weber, PAM, Duraziv şi Chryso, cumulând aproximativ 2.000 de angajați în 14 situri industriale situate în Satu-Mare, Călăraşi, Vălenii de Munte, Ploieşti, Turda, Suceava, Brăneşti, Popești Leordeni şi Ariceştii Rahtivani. Pentru mai multe informații despre Grupul Saint-Gobain în România, vizitați www.saint-gobain.ro și urmăriți-ne pe Facebook @SaintGobainRO sau LinkedIn @saint-gobain-romania.