Noul culoar de mobilitate alternativă din Cluj-Napoca va facilita accesul către Sala Polivalentă și Cluj Arena, terminarea lucrărilor fiind programată în 2026.
Proiectul Podului Garibaldi, derulat de Primăria Cluj-Napoca (PCN), va fi finanțat în cadrul Programului Regional Nord-Vest (PRNV) 2021–2027, obiectivul fiind reconstruit printr-un proiect de 12 milioane €. Datorită contractului semnat între PCN și Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest (ADRNV), Podul Garibaldi va fi integrat într-un culoar modern de transport public și mobilitate alternativă.
Noua infrastructură va include patru benzi carosabile, piste pentru biciclete, trotuare late și sisteme inteligente de semaforizare, menite să fluidizeze traficul și să ofere prioritate mijloacelor de transport în comun.
“Proiectul creează o legătură esențială între zona stadionului și malurile Someșului. Va ușura inclusiv accesul către Sala Polivalentă, campusurile universitare din zonă, centrele economice și administrative din împrejurimi. Intervențiile vor contribui la reducerea emisiilor de dioxid de carbon, la scăderea timpilor de deplasare și la creșterea siguranței în trafic.
Totodată, se vor realiza lucrări hidrotehnice, relocări de rețele, modernizarea iluminatului public și instalarea a două puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice. Proiectul va avea un impact direct asupra a 50.000 de locuitori și va deservi anual 3,5 milioane de utilizatori ai transportului public și 1,7 milioane de utilizatori ai pistelor de bicicletă.
Prin crearea unui culoar urban pentru toate tipurile de transport de persoane, Clujul își consolidează poziția de oraș-model în tranziția către o mobilitate verde și eficientă”, potrivit conducerii ADNRV.
Proiectul podului peste râul Someșul Mic, pe str. Giuseppe Garibaldi, este finanțat prin PRNV 2021–2027. ADRNV preconizează ca lucrările sunt să se încheie la finalul anului viitor. Ideea modernizării podului datează de peste un deceniu, fiind propuse mai multe variante, majoritatea fiind apoi respinse. Podul a fost dat în folosință în 1962, fiind construit de Întreprinderea de Construcţii Căi Ferate Cluj.