Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

De la Băile Felix la Padiș, pe două roți – începe proiectul VELO APUSENI

Vineri, 13 august 2025, la sediul Consiliului Județean Bihor, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția traseului cicloturistic VELO APUSENI, pe sectorul aferent județului Bihor, între Băile Felix și Ic Ponor, în Padiș. Contractul a fost semnat de Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor, și Eugen Cadar, reprezentantul firmei Dacia Asphalt S.R.L.



Noua pistă de biciclete va face legătura între județele Bihor, Cluj și Alba. Traseul va avea o lungime totală de 227 km. Porțiunea din Bihor are o lungime de 139 de km.

Valoarea contractului este de 34.004.309,99 lei, fără TVA. Firma trebuie să finalizeze lucrările până la 30 iunie 2026.

Traseu

Proiectul presupune realizarea unor trasee utilizând linia de cale ferată nefuncțională dintre Băile Felix – Cordău, Sâmbăta – Rogoz, precum și drumuri județene. Proiectul include și o porțiune prin care comuna Dobrești va fi legată la traseu.

Prin finalizarea Centurii Sânmartin și a pistei de biciclete de-a lungul acesteia, Oradea va fi legată la acest traseu, facilitând accesul bicicliștilor până în Munții Apuseni.

Proiectul „Proiectare și execuție lucrări: VELO APUSENI – Amenajare trasee cicloturistice în Munții Apuseni – Lot județul Bihor” beneficiază de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta 11 – Turism și Cultură, Investiția I4 – Implementarea a 3.000 km de trasee cicloturistice.

Bihorul, destinație pentru cicloturism

Principalul beneficiu al acestui proiect este consolidarea poziției județului Bihor ca destinație de referință pentru cicloturism. Traseul VELO APUSENI va fi integrat în rețeaua națională VELO, care, la rândul său, va include rute la nivel european. Pe lângă impactul ecologic pozitiv, proiectul va stimula dezvoltarea economică și socială și va genera noi locuri de muncă.

Despre Dacia Asphalt

Firma a fost înființată în urmă cu 9 ani în Bistrița, având ca obiect de activitate lucrările de construcții ale drumurilor și autostrăzilor. În anul 2024 firma a avut o cifră de afaceri de peste 87,6 milioane de lei, un profit net de 5,28 milioane de lei și un număr de 143 de angajați.

Dacia Asphalt s-a afirmat ca un actor consistent în infrastructura rutieră din România, în special în regiunea Transilvania. Prin modernizări, reabilitări și finalizări de proiecte majore – inclusiv pe drumuri montane ce fac legătura între județe – compania a demonstrat capacitate tehnică, implicare strategică și standarde de calitate. Inițial situate în Bistrița, activitățile sale se extind semnificativ în județe precum Cluj, acolo unde este implicată în proiecte cu finanțare UE de amploare.

 





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Erbașu

Construcții Erbașu ridică noul centru de simulare al UMF Cluj

Articolul următor

DEER a investit peste 1 milion euro în infrastructura din Cetățuia, Harghita

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Silvania
Citeste mai mult

Pe Drumul Vinului, în Țara Silvaniei

Podgoria Silvania preia rolul de portdrapel al turismului sălăjean, pe care îl vrea promovat dincolo de granițele țării.…
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Clujul, între metrou și centură

În timp ce municipalitatea “amenință” cu debutul lucrărilor la “trenul fără cai”, opozanții proiectului propun suspendarea sau chiar…
Turism
Citeste mai mult

Karpatia Horse Show 2025

Karpatia Horse Show 2025, un deceniu de echitație pe Domeniul Cantacuzino Florești din Prahova Trei zile de spectacol…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed

The Voices of Business


This will close in 22 seconds

Total
0
Share