A fost realizată străpungerea primului sector de tunel pe lotul de Autostradă Margina-Holdea (A1), segmentul lipsă din autostrada Timișoara-Lugoj-Deva. Galeria de pe calea 1 are o lungime de 367,5 m și face parte din primul tunel al acestui lot de autostradă, în lungime de 9,13 km.
Pe traseul secțiunii dintre Margina și Holdea se construiesc două tuneluri cu o lungime totală de 2,5 km și 4 viaducte a căror lungime însumată este de 2 km.
Lucrările se apropie de un stadiu fizic de 30%, iar Asocierea de constructori români și bosniaci este mobilizată pe întregul șantier cu peste 500 de muncitori și mai mult de 300 de utilaje. Până în prezent au fost finalizați toți cei aproape 960 de piloți necesari structurilor de pe traseu, iar turnarea radierelor pasajului (1.085 m) peste cale ferată Lugoj-Ilia a fost finalizată.
Finațat prin PNRR
„La sectorul cut and cover al tunelului 2 se lucrează la placa de acoperire, iar la sectoarele de tunel care sunt construite prin excavație se lucrează la cămășuiala primară, la stratul de beton torcretat peste care se va aplica hidroizolația și la fundația pe care se va construi ulterior calea de rulare. Contractul, finanțat prin PNRR, are o valoare de 1,82 miliarde de lei (fără TVA), iar lucrările trebuie finalizate anul viitor (2026). După încheierea lucrărilor și deschiderea circulației pe acest sector, distanța dintre Sibiu (Boița) și Nădlac va putea fi parcursă pe autostradă, pe o distanță de peste 317 km” scrie Sorin Grindeanu, fostul ministru al transporturilor.
Se lucrează în continuare la cele două tuneluri, dar și la podețe, poduri și pasaje (armări, cofrări și betonări elemente ale structurilor). Sunt atacate ambele tuneluri, atât pe intrare, cât și pe ieșire, fiind în diferite stadii de execuție. Au avansat excavațiile la tunelul al doilea, inclusiv la zona de cut&cover. Săptămâna aceasta se montează un sistem de monitorizare geotehnică complexă în timpul excavației. Primele citiri realizate cu acest sistem au evidențiat o comportare în parametri din punct de vedere geotehnic a tunelului. Antreprenorul – Asocierea UMB GRUP & Euro-Asfalt – este mobilizat cu 800 de muncitori și 200 de utilaje.