Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

UMB Grup și Euro-Asfalt au străpuns primul tunel pe A1 VIDEO

A fost realizată străpungerea primului sector de tunel pe lotul de Autostradă Margina-Holdea (A1), segmentul lipsă din autostrada Timișoara-Lugoj-Deva. Galeria de pe calea 1 are o lungime de 367,5 m și face parte din primul tunel al acestui lot de autostradă, în lungime de 9,13 km.

Pe traseul secțiunii dintre Margina și Holdea se construiesc două tuneluri cu o lungime totală de 2,5 km și 4 viaducte a căror lungime însumată este de 2 km.
Lucrările se apropie de un stadiu fizic de 30%, iar Asocierea de constructori români și bosniaci este mobilizată pe întregul șantier cu peste 500 de muncitori și mai mult de 300 de utilaje. Până în prezent au fost finalizați toți cei aproape 960 de piloți necesari structurilor de pe traseu, iar turnarea radierelor pasajului (1.085 m) peste cale ferată Lugoj-Ilia a fost finalizată.

Finațat prin PNRR

„La sectorul cut and cover al tunelului 2 se lucrează la placa de acoperire, iar la sectoarele de tunel care sunt construite prin excavație se lucrează la cămășuiala primară, la stratul de beton torcretat peste care se va aplica hidroizolația și la fundația pe care se va construi ulterior calea de rulare. Contractul, finanțat prin PNRR, are o valoare de 1,82 miliarde de lei (fără TVA), iar lucrările trebuie finalizate anul viitor (2026). După încheierea lucrărilor și deschiderea circulației pe acest sector, distanța dintre Sibiu (Boița) și Nădlac va putea fi parcursă pe autostradă, pe o distanță de peste 317 km” scrie Sorin Grindeanu, fostul ministru al transporturilor.



Se lucrează în continuare la cele două tuneluri, dar și la podețe, poduri și pasaje (armări, cofrări și betonări elemente ale structurilor). Sunt atacate ambele tuneluri, atât pe intrare, cât și pe ieșire, fiind în diferite stadii de execuție. Au avansat excavațiile la tunelul al doilea, inclusiv la zona de cut&cover. Săptămâna aceasta se montează un sistem de monitorizare geotehnică complexă în timpul excavației. Primele citiri realizate cu acest sistem au evidențiat o comportare în parametri din punct de vedere geotehnic a tunelului. Antreprenorul – Asocierea UMB GRUP & Euro-Asfalt – este mobilizat cu 800 de muncitori și 200 de utilaje.

 

 





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Simonis și Rogobete au vrut să vadă cu ochii lor progresul Centrului de Mari Arși de la Timișoara

Articolul următor

𝗭𝗶𝘂𝗮 𝗣𝗼𝗿𝘁̦𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗗𝗲𝘀𝗰𝗵𝗶𝘀𝗲 pe șantierul arheologic de la Castrul roman Mehadia – Praetorium

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
NATO
Citeste mai mult

NATO, mina de aur a Clujului

Investițiile masive în Baza 71 Aeriană, conexiunile la Autostrada Transilvania (A3) și viitoarea Centură Ocolitoare Câmpia Turzii (COCT)…
Investiții
NATO
Citeste mai mult

NATO, mina de aur a Clujului

Investițiile masive în Baza 71 Aeriană, conexiunile la Autostrada Transilvania (A3) și viitoarea Centură Ocolitoare Câmpia Turzii (COCT)…
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Începe Festivalul Roman Apulum la Alba Iulia

Î𝐧 𝐝𝐚𝐭𝐚 𝐝𝐞 𝟏𝟓 𝐚𝐮𝐠𝐮𝐬𝐭 𝟐𝟎𝟐𝟓 se dă 𝐬𝐭𝐚𝐫𝐭𝐮𝐥 𝐜𝐞𝐥𝐞𝐢 𝐝𝐞-𝐚 𝐗𝐈𝐈-𝐚 𝐞𝐝𝐢𝐭̦𝐢𝐢 𝐚 𝐅𝐞𝐬𝐭𝐢𝐯𝐚𝐥𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐑𝐨𝐦𝐚𝐧 𝐀𝐩𝐮𝐥𝐮𝐦, 𝐨…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share