Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

FlixBus a „inaugurat” noua autogară a Clujului

FlixBus
Liderul mondial în domeniul tehnologiei de călătorie a început să opereze rute interne în România | Foto: FlixBus, Ziar de Cluj, PCN

Operațiunile demarate de gigantul cu afaceri de 2 miliarde € au fost marcate nu printr-o inaugurare fastuoasă, ci printr-o „ceremonie video” cu doi oameni: viceprimar și cameraman.

„Astăzi marcăm un pas pentru mobilitatea din Cluj-Napoca, primul operator de transport transjudețean, FlixBus, a inclus Park & Ride Cluj (PRC) în traseele regulate. Astfel, vom avea primele trei trasee regulate dus-întors între Cluj-Napoca și București, Constanța și Oradea, cu oprire, îmbarcare și debarcare direct aici, la PRC.



Călătorii au la dispoziție peroane moderne, sală de așteptare și conexiune directă cu transportul în comun din oraș. Invităm și alți operatori să includă PRC în traseele lor pentru ca această infrastructură să devină cu adevărat un nod intermodal în beneficiul tuturor celor care călătoresc spre și dinspre Cluj-Napoca.

Și parcarea are tarife foarte accesibile: 10 minute – gratis, 6 ore – 2 lei, 12 ore – 5 lei, 24 ore – 15 lei, 30 zile – 365 lei. Cu tichetul de parcare poți călători pe transportul public în și dinspre municipiul Cluj-Napoca”, a anunțat viceprimarul Dan Tarcea.

Parteneri confirmați: Tabita, Atlassib

Compania germană FlixBus, lider mondial în domeniul tehnologiei de călătorie, anunța, în iunie, că va conecta orașe precum Cluj-Napoca, Oradea, Satu Mare, Sibiu, Brașov sau Timișoara. FlixBus a lansat în parteneriat cu transportatori locali 10 linii interurbane care vor conecta 50 de orașe din România.

În iulie, operatorul bistrițean Tabita Tour începea cursele sub umbrela grupului german pe trasee de la București la Arad și Craiova, alături de cele proprii, de la Bistrița la Cluj-Napoca.

Anul trecut, Tabita Tour a cumpărat cinci autocare Mercedes din Germania pentru a opera rutele stabilite. Pentru cele două trasee avea nevoie cele autocare și de unul de rezervă. Atlassib Sibiu este un alt partener regional al FlixBus pe segmentul transportului  internațional în Italia, Germania, Franța.

Grupul german a raportat 400 de milioane de călători transportați de la lansare, în 40 de țări. Mărcile sale sunt FlixBus, FlixTrain, Greyhound (SUA) și Kamil Koc (Turcia).

Acesta acoperă 6.800 destinații cu 5.600  autocare, cu ajutorul a 1.000 parteneri locali, având 5.600 de angajați. Fondatori sunt Andre Schwaemmlein (director general) și Daniel Krauss (director de tehnologii și angajați). Afacerile sale se ridicau la 2 miliarde € în 2023, în creștere de la 1,5 miliarde în anul anterior.

FlixBus

Vechea autogară, țintă imobiliară

Compania SIF Hoteluri Oradea, deținută de Lion Capital (fosta Societate de Investiții Financiare Banat-Crișana), a anunțat, în vară, intenția sa de vânzare a Autogării și Hotelului Beta (2*), pachetul  incluzând terenul de 3.000 mp. Lângă aceasta se află și Autogara Fany, pe teritoriul vechii autogări a municipiului, Napoca. Ambele sunt într-o stare avansată de degradare, fără investiții majore de zeci de ani, doar cu reamenajări. Între timp, a apărut și o autogară dedicată curselor de tranzit, Sens Vest, pe str. Căii Ferate. În zona Fany – Beta există mai multe propuneri de dezvoltări rezidențiale, inițiate de SDC Imobiliare sau Remarul 16 Februarie. 

Un parking gol

Primăria Cluj-Napoca (PCN) a decis să coboare tarifele din moment ce, după inaugurarea parkingului, din ianuarie, șoferii nu s-au arătat prea interesați de beneficiile investiției publice. Tarifele noi au coborât substanțial: 1 zi – de la 125 la 15 lei, 2 zile – de la 365 la 35 lei, 3 zile – de la 595 la 55 lei, 7 zile – de la 2.330 la 135 lei.

“Din 10 iulie, clujenii plătesc tarife mai mici pentru parcarea în PRC de str. Traian Vuia. Cu alte cuvinte, am flexibilizat tarifele, oferind posibilitatea tuturor în funcție de interes să își lase mașina în PRC și oferim o soluție alternativă de parcare în Cluj-Napoca”, motiva primarul Emil Boc.

FlixBus

 

Strategia PCN era ca PRC să funcționeze ca facilitate de scurtă durată pentru ca persoanele care vin din afara orașului să își lase mașinile aici, nu să devină “un cimitir de mașini” sau o parcare în timpul săptămânii pentru studenții care să se întoarcă acasă în weekend. În varianța inițială, tariful aplicat era menit să descurajeze parcările pe termen lung.

Conducerea PCN excludea și funcționalitatea de parcare pentru Aeroportul Avram Iancu (AIAIC), aflat gard în gard. De altfel, nu există o cale directă de acces din PRC în AIAIC, cei care vor să ajungă la aerogară trebuind să facă un ocol semnificativ, pe trotuar. Parkingurile AIAIC și GOTO, din incinta aerogării, sunt veșnic pline în timpul zilei, iar PRC, mai mereu gol.

FlixBus

Obiectiv născut greu

“În mod normal, ar trebui să avem astfel de park & ride-uri la fiecare intrare în Cluj-Napoca. Deocamdată, cel mai mare park & ride al Clujului, deși neoficial, este la mallul Vivo, în Florești”, remarcă Tudor Măcicășan, expert în mobilitate urbană.

Consiliul Județean (CJ) Cluj a renunțat la investiția în PRC în 2021, din cauza scăderii cu 20% a bugetului instituției, trecând terenul în domeniu public al municipiului. La licitația anulată erau înscrise șase asocieri sau companii, liderii lor fiind Diferit, TCI, Electrogrup, Concelex, MIS Grup și Nord Conforest.

Lucrarea de 16 milioane € antamată de PCN a fost realizată de TCI Antreprenor General, fiind concretizată la finalul lui 2024. Aceasta includea parcarea de 863 de locuri, terminalul de tip autogară cu opt peroane și un sens giratoriu.

FlixBus

Tarife în aeroport – AIAIC

  • 10 min. – gratuit
  • 60 min. – 8 lei
  • 2 ore  – 18 lei
  • 3 ore – 30 lei
  • 24 ore – 50 lei
  • 2 zile  – 65 lei
  • 3 zile  – 120 lei
  • + 4 zile 140-400 lei

Tarife în aeroport – GOTO Parking

  • 5 min. gratuit
  • 10 min. – 1 leu
  • 30 min. – 8 lei
  • 60 min. – 11 lei
  • 2 ore – 23 lei
  • 5 ore – 42 lei
  • 1 zi –  72 lei
  • 2 zile – 152 lei
  • 2-7 zile – 265 lei
  • 7-8 zile – 336 lei
  • 8-15 zile – 513 lei
  • 16-30 zile – 20 lei /zi
  • 31-60 zile – 15 lei / zi

Parcări private – zona aeroport

  • Aero Parking Cluj: 1 zi – 50 lei, perioade mai lungi – 12,5 lei/zi
  • Express Parking Cluj 1 zi – 50 lei, 2 zile – 70 lei, 3 zile – 90 lei, 4 zile – 100 lei
  • ParkInCluj (transfer gratuit): 1-2 zile – 80 lei, 3-4 zile – 100 lei, 5-6 zile – 130 lei
  • EDD Park & Fly (transfer gratuit): 1 zi – 75 lei, 2 zile – 80 lei, 3 zile – 90 lei
  • 321 Parking (transfer gratuit): 1 zi – 55 lei, 2 zile – 70 lei, 3 zile – 90 lei
  • Arc Parking (transfer gratuit): 1 zi – 40 lei, 2-4 zile – tarife mai mari




Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

TVA-ul schimbă regulile jocului: cine câștigă și cine pierde pe piața imobiliară

Articolul următor

Cum să îți îngrijești sănătatea cu ajutorul produselor naturale?

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Fie să renască!

Autoritățile din Timiș au fost cuprinse de „spiritul Poli” și spun că în câțiva ani stadioanele și bazele…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share