Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Investiție record în infrastructura din Oradea: opt pasaje rutiere până în 2026

Deranj mare pentru Oradea și Zona Metropolitană Oradea până la finalul anului viitor. Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea „îngroapă” peste 286 milioane de lei în opt pasaje rutiere.

Nu mai puțin de opt pasaje rutiere subterane și supraterane urmează să fie construite în Oradea și împrejurul Oradiei în perioada următoare. Unele se află deja în diferite faze de execuție.



Cinci dintre pasaje sunt finanțate prin PNRR și au termen de finalizare vara anului 2026, iar trei sunt finanțate prin Programul Operațional Regional Nord – Vest.

Informații despre aceste pasaje au fost oferite de președintele Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan, alături de primarul Oradiei, Florin Birta, într-o conferință de presă.

Cinci pasaje prin PNRR

Primul dintre pasaje derulat cu finanțare prin PNRR este pasajul de la intersecția Centurii Oradea cu Centura Oșorhei. Valoarea investiției este de 26,4 milioane de lei, constructorul fiind PORR Construct.

Alt pasaj, suprateran, este cel de pe DN79, din zona centrelor comerciale Era și Oradea Shopping City. Lucrarea este executată de o asociere formată din Selina și Drum Asfalt, valoare lucrărilor ridicându-se la 30,7 milioane de lei. Deși ordinul de execuție al lucrărilor pentru acest pasaj a fost dat, el trebuie corelat cu proiectul de execuție al tram-trenului.

Asocierea Selina – Drum Asfalt va executa și pasajul subteran pe sub sensul giratoriu al intersecției dintre DN79 și Centura Oradea, valoarea lucrărilor ridicându-se la 32 de milioane de lei.

Cel de-al patrulea pasaj, cu finanțare prin PNRR este la intersecția DN 19 cu Calea Bihorului. Lucrarea este executată de Asfamixt și are valoarea de 34,5 milioane de lei. Acesta este corelat cu lucrările de lărgire la patru benzi a DN19.

Cel de-al cincilea pasaj rutier se realizează la intersecția Centurii Oradea cu calea ferată Oradea – Băile Felix, pe unde urmează să circule tram-trenul. Investiția este realizată de PORR Construct, valoarea acesteia ridicându-se la 50,6 milioane de lei. Demararea acestei lucrări depinde de rezolvarea contestației depusă de Procons Group.

„Trebuie precizat că toate aceste cinci pasaje, finanțate prin PNRR, trebuie finalizate până în vara anului viitor. De aceea, în toate aceste contracte, noi am prevăzut ca termen de finalizare, 30 iunie 2026. Evident că sunt mari probleme în circulație, dar suntem obligați să le construim în același timp. Primăria și-a corelat și reglat investițiile și în funcție de aceste lucrări”, a declarat Mircea Mălan.

 

Pasaje prin POR Nord-Vest

Alte trei pasaje rutiere, cu finanțare prin Programul Operațional Regional Nord – Vest 2021 – 2027, se află în diferite stagii de execuție.

Unul dintre aceste pasaje, aproape finalizat, este la intersecția DN1 cu Centura Oșorhei. Valoare lucrării este de 32,2 milioane de lei.

Alt pasaj, la care lucrările au demarat recent, este la intersecția străzilor Oneștilor, Lăpușului și Tudor Vladimirescu. Valoarea lucrărilor se ridică la 37,8 milioane de lei.

În cadrul acestui proiect sunt prevăzute și amenajarea a 144 de treceri de pietoni inteligente în județul Bihor, valoarea lor fiind de 9,4 milioane de lei.

Cel de-al treilea pasaj cu finanțare prin ADR Nord – Vest este cel de la intersecția Centurii Oradea cu drumul care duce la Paleu. Valoarea acestei investiții a fost de 40,4 milioane de lei inițial, dar s-a solicitat modificarea, având în vedere creșterea TVA.

Primarul Florin Birta a precizat că unul dintre principalele scopuri ale Primăriei în ceea ce înseamnă infrastructura a fost în primul rând de a asigura o circulație fluentă pe centura municipiului Oradea.

Încercăm și am încercat tot timpul să eliminăm orice intersecție, trecere de cale ferată, ori alte obstacole de pe centură. Astfel încât în momentul în care ai urcat pe centură să poți să circuli fluent, fără oprii, și să ajungi în diferite zone unde vrei să mergi. Atât timp cât ai o centură fluentă, o centură circulabilă, înseamnă că toți cei care tranzitează Oradea nu vor mai intra în oraș și vor folosi centura. Centura a fost foarte folosită și am reușit să decongestionăm traficul din oraș”, a subliniat Florin Birta.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
UMFIH

Universitatea de Medicină și Farmacie din Cluj și-a deschis extensie în Italia

Articolul următor
PBM

Municipiul Baia Mare devine producător de biogaz

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
VT
Citeste mai mult

Via Transilvanica va avea bornă la Roma

Inițiatorul traseului turistic, Alin Ușeriu, va colinda România pentru a-i convinge pe fanii acestuia să devină membri ai…
Investiții
Infrastructură
Turism
VT
Citeste mai mult

Via Transilvanica va avea bornă la Roma

Inițiatorul traseului turistic, Alin Ușeriu, va colinda România pentru a-i convinge pe fanii acestuia să devină membri ai…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share