AHK România a organizat, pentru a 10-a oară, un pavilion dedicat pieței din România, între 6-8 Octombrie, în cadrul târgului Expo Real München, un proiect strategic pentru a facilita conexiuni și oportunități globale pentru expozanți dar și un spațiu de networking reprezentativ pentru liderii din piața de real estate din țară și regiune, prezenți în număr mare la eveniment.
Situat într-un perimetru cu acces imediat la marii expozanți și la companii cu soluții transformative din tehnologie, standul României a reunit atât reprezentanți ai orașelor – Oradea, Deva și Reșița, cât și companii cu soluții inovatoare și furnizori de servicii cheie – Lisscom și REC Immpuls.
Reprezentarea internațională a fost susținută și de CTP România, IULIUS, Filip & Company & Stalfort Legal. Tax. Audit., facilitând promovarea României într-un târg cu 226 de expozanți – orașe sau regiuni și 168 de expozanți – agenții de dezvoltare, vizitat în total de peste 42.000 de persoane din peste 70 de țări care au interacționat cu 1.742 de expozanți din 34 de țări.
„Participarea autorităților și companiilor românești contribuie la promovarea brandului de țară și la creșterea vizibilității internaționale a României, oferindu-i oportunitatea de a intra sau de a se extinde pe noi piețe. Deși efectele imediate pot fi mai puțin vizibile, pe termen mediu aceste prezențe și activări stimulează investițiile străine, exporturile și dezvoltarea parteneriatelor. În plus, întreprinderile românești pot cunoaște mai bine piața și partenerii locali, pregătindu-se pentru deschiderea de potențiale filiale în Germania”, a explicat Sebastian Metz, directorul general al AHK România.
El a subliniat că extinderea afacerilor și intensificarea schimburilor comerciale, în special exporturile, reprezintă soluții concrete pentru reducerea deficitului bugetar și pentru susținerea unei creșteri economice sănătoase și durabile.
“Am participat la EXPO REAL 2025 pentru a poziționa Deva într-o rețea europeană de dialog economic relevantă. Interesul arătat pentru zonă și pentru potențialul municipiului ne confirmă încrederea că orașele de dimensiune medie, bine conectate și administrate predictibil, pot deveni alternative reale pentru investiții. Acest aspect este confirmat și de proiectele investiționale cu capital privat din ultimii ani, care însumează peste 50 de milioane de euro, precum și de companiile prezente în Deva precum SEWS România, Xella, Eurosport DHS, Boromir, CTPark și WDP. Strategia de atragere de investitori a municipiului se bazează pe creșterea expunerii internaționale, promovarea activă a oportunităților economice și pe consolidarea relațiilor cu mediul antreprenorial, prin parteneriate deschise și dialog constant între administrație, mediul de afaceri și comunitate”, a argumentat Sorin Tudor Lavu, viceprimar al orașului Deva.
„EXPO REAL 2025 a fost o ocazie excelentă de a prezenta Oradea ca un oraș european competitiv și dinamic, deschis investițiilor, inovației și turismului sustenabil. Participarea la EXPO REAL, alături de AHK România, a reprezentat un pas important în consolidarea imaginii României ca partener serios și orientat spre viitor în Europa. Apreciem profesionalismul, organizarea impecabilă și sprijinul constant al AHK România în promovarea orașelor din România pe o scenă internațională de asemenea anvergură. Ne bucurăm să fim parte din această inițiativă și privim cu încredere spre colaborări viitoare”, a declarat și Mihaela Nastea, Primăria Oradea.
„Participarea Reșiței la EXPO REAL 2025 a reprezentat o oportunitate strategică de a consolida relațiile cu investitori internaționali și de a promova, la nivel european, potențialul real de dezvoltare al orașului. Suntem încurajați de interesul arătat pentru proiectele noastre și rămânem deschiși colaborărilor care pot transforma Reșița într-un pol regional de investiții”, au trasmis reprezentanții echipei ADLR – Agenția de Dezvoltare Locală Reșița și Primăriei Resița
Context internațional
În susținerea prezenței companiilor active în România, dar și a brandului de țară, Camera de Comerț și Industrie româno-germană, AHK România, a fost partener instituțional pentru o conferință dedicată României, parte din programul evenimentelor cu focus pe Europa Centrală și de Est – împreună cu Polonia, denumită „Focus pe România: Ofertă, cerere și oportunități pe piața în creștere a Europei Centrale și de Est”, organizată de The Poland Observer și Real Asset Media.
Au fost discutate tendințele actuale, fluxurile de investiții și potențialul pieței imobiliare din România — de la spații de birouri și logistice până la proiecte rezidențiale și mixte. Dezbaterea a reunit actori principali de pe piață și experți ai VGP România, Speedwell, Hillwood, pbb Deutsche Pfandbriefbank și AHK România, care au împărtășit analize pe baza datelor și experiențelor directe, și au subliniat potențialul relevant de creștere al regiuni ECE și României.
Cu o tradiție de 24 de ani, Târgul Expo Real München s- a consacrat ca evenimentul de networking internațional, locul unde se creionează proiecte de anvergură, investiții și finanțări transfrontaliere. Aici se reunesc toate verigile lanţului de valori din domeniu – de la dezvoltatori de proiecte, investitori şi finanțatori, la regiuni economice şi oraşe – transformând expoziţia într-un eveniment unic pe piaţa internaţională.
AHK România este reprezentanța oficială a economiei germane. Înființată în 2002, AHK numără peste 670 de firme-membre și oferă companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informații și experiențe. Prin serviciile pe care le oferă și prin evenimentele pe care le organizează, AHK România susține activ companiile germane la intrarea lor pe piața românească și este totodată partener al firmelor românești interesate de piața germană. De la 1 ianuarie 2020, în cadrul AHK România funcționează și Centrul de competență pentru Republica Moldova. Dorim astfel să intensificăm relațiile de afaceri între companii din România, Republica Moldova și Germania și să contribuim semnificativ la dezvoltarea economică a Republicii Moldova.
Tema anului 2025: People.Skills.Competitiveness.
Cu tema anuală – People.Skills.Competitiveness. – subliniem rolul central al angajaților în succesul unei companii. Angajații și competențele lor sunt coloana vertebrală a fiecărei companii și contribuie în mod semnificativ la competitivitate. Angajații calificați și valoroși constituie baza pentru inovare, productivitate și creștere. Investind în competențele lor și în formarea continuă, companiile pot crea un mediu de lucru dinamic, care să încurajeze creativitatea și angajamentul. Prin urmare, companiile membre AHK se concentrează pe gestionarea strategică a talentelor și pe bunăstarea angajaților, nu numai pentru a îmbunătăți performanța afacerii, ci și pentru a promova un mediu de afaceri durabil și competitiv în România și Germania.