Veste bună pentru șoferii care tranzitează cea mai aglomerată porțiune de drum din Bihor: lucrările la pasajul suprateran de la Oșorhei au intrat în linie dreaptă. Joi, 16 octombrie, a început așternerea stratului de uzură al asfaltului, cel final, stadiul general al proiectului ajungând la 90%.
Noul pasaj este vital pentru descongestionarea traficului la ieșirea din Oradea spre Cluj, pe DN1, o zonă intens circulată de peste 24.000 de autovehicule zilnic. Structura, cu o lungime de 402 metri și o lățime de 10 metri (două benzi de circulație), va supratraversa sensul giratoriu existent la intersecția dintre Centura Oșorhei, drumul spre Fughiu și DN1.
În prezent se lucrează și la ilumiat, iar după finalizarea asfaltării pe pasaj, pe drumurile laterale și în sensul giratoriu de sub acesta, constructorii se vor concentra pe trasarea marcajelor rutiere, realizarea testelor de rezistență și recepția lucrărilor.
Conform contractului, deschiderea circulației este estimată pentru începutul lunii noiembrie.
Proiectul, evaluat la 28.236.923,35 lei (fără TVA) și finanțat din fonduri europene prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027, este executat de asocierea formată din: Freyrom (Lider de asociere), Integrated Road Solutions, Inginerie Drumuri și Poduri și Procons Group.
Restricții de trafic în vigoare
În prezent, traficul rutier în zonă se desfășoară cu restricții:
- Sensul Oradea – Cluj: Se circulă pe o bretea provizorie, special construită pentru virajul la dreapta al celor care vin de pe Centura Oșorhei.
- Sensul Cluj – Oradea: Circulația este dirijată prin sensul giratoriu de sub pasaj, iar apoi pe Centura Oșorhei.
Odată deschis, pasajul va permite tranzitarea rapidă a zonei pe direcția principală, eliminând blocajele generate de intersecția la nivel cu solul, transformând astfel una dintre cele mai dificile ieșiri din Oradea într-un punct fluid de tranzit.