Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

“RMN-ul” site-urilor, creat la Cluj

TWIPLA
Soluția dezvoltată la Cluj observă comportamentul utilizatorului unui website pe care navighează | Foto: TWIPLA

Un grup de tineri pasionați de acest domeniu a inițiat soluția The Website Intelligence Platform (TWIPLA) ce trezește interesul colosului WP Engine, aflat în top 5 companii de hosting la nivel global.

“Am început proiectul în 2017. Este realizat integral de specialiști din Cluj, în condițiile în care majoritatea companiilor de tehnologia informației (IT) din oraș, inclusiv cele mari, sunt orientate către servicii externalizate (outsourcing, n. red.). Noi mergem pe drumul creării unui produs propriu, însă îl lansăm la nivel internațional, prin parteneriate în locul vânzării directe.



Altfel, atacarea unei piețe globale, așa cum este cea căreia să ne adresăm, ar presupune investiții imense. Prin noul parteneriat, produsul nostru va funcționa sub brandul WP Engine, care ne deschide o piață imensă. Avem o echipă de 40 de oameni la Cluj, majoritatea lucrează de la distanță, inclusiv de pe plajele din Spania, alți colegi, din Germania, vom avea și reprezentanță în SUA.

Sunt oameni foarte bine pregătiți, avem câțiva tineri foarte talentați. Mulți au făcut facultatea sau masteratul în străinătate, cum este cazul meu, care m-am întors la Cluj. Media de vârstă este de 30 de ani, o performanță în prezent, când piața IT nu mai e foarte favorabilă juniorilor, baza, codul, fiind scrisă tot mai mult de către inteligența artificială (AI).

TWIPLA

Această piață s-a modificat radical în ultimii ani sub influența AI. Acum e foarte mai ușor să creezi un produs, marea provocare însă este de a-l face vandabil. De altfel, companiile beneficiare le impun, prin contracte, furnizorilor din piață să specifice profitabilitatea pe care le-o va aduce produsul.

Proiectul nostru s-a născut din convingerea că analiza web nu ar trebui să fie un compromis între informații și confidențialitate. Companiile pot și trebuie să facă ambele. Pe scurt, prin funcționalitățile pe care le-am creat noi, poți să observi comportamentul utilizatorului unui website pe care navighează, vezi cât de mult accesează anumite zone de pe suprafața acestuia, pe ce parte a unui articol insistă, ce reclame închide sau deschide.

Este ca un fel de RMN al site-urilor web. Tradițional, Clujul și România sunt recunoscute ca destinații globale pentru proiecte digitale externalizate, unde talentul local creează produse și profituri pentru alții. Noi ne-am propus să inversăm acest exod de inteligență. Este un produs 100% românesc, conceput, dezvoltat și gestionat din România, acum concurăm cu succes pe scena globală.

Deci suntem un “campion ascuns” în peisajul startup-urilor din România, adică una dintre puținele companii de aici care creează valoare adăugată pe care o comercializează apoi la nivel global”, ne-a mărturisit Dragoș Gal, Global Head of Integrations la TWIPLA.

TWIPLA
Dragoș Gal s-a întors din străinătate pentru a pune umărul la proiectul TWIPLA

Următoarea etapă: analiza fără analist

Recent, clujenii de TWIPLA, având un centru de dezvoltare tech extensiv aici, au reușit să încheie un parteneriat strategic cu WP Engine, aflată în top 5 companii de hosting la nivel global, integrând platforma lor de analiză web direct în ecosistemul acesteia, utilizat de milioane de website-uri la nivel global.

“Este un pas semnificativ nu doar pentru noi, ci și pentru industria românească de tehnologie. Ca să folosesc o metaforă, este ca și cum s-ar fi deschis o fabrică auto de top în România, unde nu se asamblează doar componente, ci se externalizează o parte critică a producției strategice – în cazul nostru, dezvoltarea unui produs software high-tech, cu valoare adaugată ridicată, 100% construit la Cluj, dezvoltat integral de echipe locale. Un produs cu proprietate intelectuală proprie și viziune globală, cu 3 milioane de instalări, în 190 de țări”, sintetizează Gal.

Parteneriatul aduce prima integrare nativă de website analytics în WP Engine, oferită ca soluție embedded; accent pe confidențialitate și eliminarea cookie-urilor; extindere rapidă în rândul agențiilor, întreprinderilor mici și mijlocii, companiilor mari; o viziune clară asupra viitorului cu site-uri web de tip AI-ready și optimizare inteligentă a conversiilor. Compania are acum sedii la Cluj-Napoca și Munchen.

Inițial, soluția era folosită, în 2015 ca instrument de statistică web destinat utilizatorilor Wix.com, însă a evoluat într-un ecosistem de informații compatibil cu orice tip de website despre performanța site-urilor, analiza comportamentului vizitatorilor, monitorizarea comerțului electronic, instrumente inteligente de observare a vizitatorilor.

TWIPLA

Pe măsură ce bannerele de cookie-uri dispar și obținerea consimțământului de prelucrare a datelor devine aproape imposibilă, companiilor li se oferă o imagine mai clară asupra comportamentului vizitatorilor – cu până la 500% mai multă vizibilitate decât instrumentele tradiționale bazate pe consimțământ.

Astfel, spre deosebire analiza bazată pe ferestre pop-up sau urmărire invazivă, soluția de la Cluj captează date esențiale printr-o infrastructură conformă cu GDPR, CCPA sau alte standarde globale de protecție a datelor. Echipa de dezvoltare a crescut semnificativ, însă “inima” a rămas în România.

„Motivația are, uneori, nevoie de un imbold. TWIPLA este mai mult decât o platformă, fiind o comunitate care te ajută să te bucuri de parcurs, nu doar de destinație” consideră Maria Enache, Talent & Office Coordinator, parte din echipa din Cluj. Printre beneficiarii soluției create aici se numără agenții digitale care gestionează zeci de site-uri, întreprinderi globale, instituții publice și universități de top.

Următoarea fază a proiectului, ce va fi lansată în acest an, este o platformă bazată pe AI, unde utilizatorii care trebuie să interpreteze grafice și indicatori vor primi răspunsuri clare la întrebările lor fără a avea nevoie de un analist. Aceste facilități vor face platforma și mai capabilă să susțină decizii strategice în echipe și industrii diverse.

TWIPLA

Web Analytics vs. Behavioural Analytics

  • Primul tip de analiză (gen Google Analytics) este mai degrabă o fotografie de ansamblu a performanței site-ului (cât de mulți utilizatori și de unde vin). Aceasta se concentrează pe date generale despre trafic și performanța site-ului – îți spune câți oameni au intrat, de unde au venit, ce pagini au vizitat, cât timp au stat; sintetizează câte vizite ai pe site, de pe ce surse vin utilizatorii (Google, Facebook, direct); care este rata de conversie (din vizitatori în cumpărători).
  • Al doilea gen de analiză este o hartă detaliată a comportamentului, utilă pentru personalizare și optimizare (ce fac utilizatorii și de ce fac asta). Aceasta vizează acțiunile detaliate și traseele utilizatorilor și îți arată ce face fiecare utilizator pas cu pas, cum se comportă pe termen lung. Întrebările la care răspunde sunt ce pași parcurge utilizatorul înainte să cumpere, unde renunță, ce tipuri de utilizatori revin constant și ce îi face loiali, cum diferă comportamentul celor noi față de cei existenți.

Analiza comportamentală în IT

  • Se referă la colectarea și interpretarea datelor despre modul în care utilizatori, clienți, angajați interacționează cu un produs, serviciu sau sistem.
  • Este o combinație între date și psihologie comportamentală, folosită pentru a lua decizii mai inteligente și personalizate.
  • Prin acest proces se urmăresc acțiunile reale (clicuri, vizualizări, trasee de navigare, timp petrecut într-o aplicație, cumpărături, reacții).
  • Indicatorii obținuți se referă la ce fac utilizatorii (ce pagini vizitează, ce produse pun în coș), de ce se comportă așa (ce îi motivează, ce obstacole întâlnesc), cum pot fi îmbunătățite experiența și rezultatele (optimizarea produsului, reducerea abandonului, personalizarea ofertei).
  • În e-commerce: analiza traseului clientului până la achiziție pentru a reduce rata de abandon
  • În aplicații mobile: urmărirea acțiunilor pentru a descoperi ce funcționalități sunt folosite cel mai mult
  • În securitatea cibernetică: detectarea comportamentelor anormale ale utilizatorilor pentru a preveni fraude sau atacuri
  • În resursele umane: analiza comportamentului angajaților pentru a îmbunătăți retenția și productivitatea

TWIPLA

Articol publicat în revista Transilvania Business nr. 141





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

CX Conference 2025 a adus la București peste 200 de profesioniști din 5 țări. România devine hub regional pentru experiența clienților

Articolul următor

Leader Team Broker aduce în România „Ransomware Calculator” dezvoltat de CFC, instrument esențial pentru evaluarea riscului cibernetic în contextul noii Directive NIS2

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Spune Aeroportului Sibiu unde vrei să zbori

Aeroportul Internațional Sibiu anunță lansarea unui sondaj de opinie destinat pasagerilor și comunității locale, prin care se urmărește…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share