Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Studiu: 4 din 10 români au călătorit în afara țării în ultimele 12 luni

În ultimul an, majoritatea românilor au călătorit mai mult în România decât în străinătate, conform datelor oferite de MKOR & AVIS prin intermediul studiului Obiceiuri de Călătorie ale românilor 2023.

Astfel, 91% dintre respondenții la studiul menționat au călătorit în interiorul României în ultimele 12 luni. În medie, numărul deplasărilor interne este de 6 călătorii. Numărul celor care au ales ca destinație o altă țară este mai mic, doar 4 din 10 respondenți deplasându-se în afara țării în ultimul an. Similar, și frecvența călătoriilor este redusă, înregistrând o medie de 2.4 călătorii.

Scopul deplasărilor

În ceea ce privește scopul deplasărilor, acesta diferă în funcție de destinație. Țările străine sunt preferate în general pentru petrecerea timpului liber. 7 din 10 respondenți au mers în vacanță la cea mai recentă călătorie în străinătate. De cealaltă parte, aproape 4 din 10 respondenți au călătorit în scop de business la cea mai recentă deplasare în țară.

Pentru mai bine de jumătate dintre deplasări, indiferent de destinație, durata medie a călătoriei a fost de o săptămână.

Când vine vorba de planificarea călătoriei, cei mai mulți dintre respondenți (43%) au o abordare pragmatică atunci când călătoresc. Aceștia își setează scopuri bine definite și călătoresc cu timp și buget limitat.

La polul opus se situează cei care caută o experiență facilă. Astfel, 12% dintre respondenți preferă să caute oferte pentru sejururi complete decât să organizeze personal călătoria, în detaliu.

Pentru 1 din 5 respondenți importantă este experiența, aceștia fiind interesați mai degrabă de explorarea de noi culturi. Experiența este un factor decisiv și pentru cei care caută experiențe premium, care să le transforme călătoria într-una memorabilă (9%).

Pe experiența celorlalți se bazează aproape exclusiv cei care iubesc activitățile care implică socializare, în general (10%). Aceștia au cea mai pronunțată prezență digitală și apelează la comentariile și recomandările altor utilizatori atunci când aleg un produs sau serviciu.

Planificarea călătoriei în funcție de impactul asupra mediului sau asupra calității vieții altora este comportamentul cel mai puțin prezent în rândul respondenților (doar 5%).

Datele sunt extrase din studiul Obiceiuri de Călătorie ale românilor 2023, realizat de MKOR Consulting în parteneriat cu AVIS România, pe un eșantion de 1746 respondenți, populație generală. Eșantionul este reprezentativ la nivel național, pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică. Datele au fost colectate în luna aprilie 2023, prin sondaj administrat online (CAWI).

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Parcul Armătura cuprinde malul stâng al Someşului, în zona străzilor Traian, Oaşului şi malurile pârâului Nadăş, în zona de confluenţă cu râul ce străbate municipiul Cluj-Napoca.

Parcul Armătura, reabilitat de Nord Conforest cu 4,5 milioane de euro

Articolul următor

Săptămâna modei la Sibiu: începe Feeric Fashion Week

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Nordic Group investește și la Izvin

Nordic Group, una un jucător important în piața distribuției de produse alimentare premium în  rețele Retail, HoReCa și…
(Cluj-Napoca, 14–24 iunie)
Citeste mai mult

Cinema și fine dining la TIFF

Festivalul Internațional de Film Transilvania (Cluj-Napoca, 14–24 iunie) a făcut cunoscute filmele secțiunii Film Food. “Deseori, mâncarea înseamnă…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share