Constructorul clujean toarnă structurile de susținere și lucrează la rampa de acces, breteaua de legătură Șomcuta și terasamentele la varianta de ocolire.
„Suntem la 35% stadiu fizic al lucrărilor, iar zilele acestea a început turnarea structurilor de susținere care vor forma baza Pasajului Italsofa. Lucrăm împreună pentru băimăreni și maramureșeni, construind pas cu pas o infrastructură modernă, care să răspundă nevoilor reale ale comunității.
Pe șantier se lucrează intens la structura principală a pasajului (culee, fundații, elemente de susținere); rampa de acces (se ridică ziduri de sprijin); breteaua de legătură Șomcuta – Girație (se toarnă stratul de balast); lucrările de terasamente pe Varianta de Ocolire Baia Mare”, spune șeful Consiliului Județean, Gabriel Zetea.
Antrepriza Reparații și Lucrări – Strabag edifică lucrarea de 18 milioane de euro. Pasajul rutier subteran de la fabrica Italsofa reprezintă o lucrare importantă pentru județul Maramureș, întrucât va contribui la fluidizarea traficului rutier de la intrarea, respectiv ieșirea din municipiul Baia Mare. Lucrarea are 780 m (650 m pasajul efectiv), proiectul fiind finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență.
Grupul Natuzzi, cel mai mare producător de mobilă din Peninsulă, a transferat, în 2019, o parte din producția realizată în Italia la fabrica din România, mutare prin care vizează scăderea costurilor cu forța de muncă și îmbunătățirea profitabilității. Natuzzi este prezent în România prin intermediul fabricii Italsofa Baia Mare, unde produce canapele și fotolii.
Un obiectiv similar în zona Baia Mare este Pasajul Clubul Văcarilor, ce va reduce traficul de pe E58 / DN1C. Asocierea câștigătoare este Freyrom (lider), Procons Group, Inginerie Drumuri și Poduri, Integrated Road Solution, Construcții Erbașu. Pasajul va avea 429 m, două benzi pe sens ce vor duce la lărgirea DN 1C spre localitatea Recea. Lucrările trebuie finalizate până la 31 decembrie 2026.