Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Incredibila apariție și minunata viață a revistei Transilvania Business

Aurelian Grama, fondator Transilvania Business I discurs Conferința România 2030

Prin 2006 era totul planificat și pregătirile erau în toi…



Lipsea o semnătură pe un contract de vânzare a 51 de procente din trei ziare – Zi de zi și Ziarul de Sibiu, două cotidiane create de mine, și alt cotidian la Cluj, unde rămăsesem unu la unu cu un vechi partener…

O semnătură de 600 de mii de euro cu un trust de presă listat la Bursa de la Frankfurt.

Pe 6 august nu am semnat, inexplicabil, după 6 luni de due dilligence, vânzarea unei părți din ce creasem cu echipele de atunci de valoroși pasionați de presă! Azi cred că atunci s-a adeverit sfatul tatălui meu de dinainte să treacă cu luntrea lui Caron… , dacă nu Medicină, atunci Științe Economice… A fost Istoria…

Suma cea mai mare era alocată în planurile mele pentru lansarea revistei Transilvania Business

Drumul era spre Vest…

Dragostea de carte și hârtie, efemeridă aparent, dar atât de dătătoare de coșmaruri pentru mai marii vremurilor de atunci, mi-au fost mai dragi decât cedarea brandurilor, vânzare ce s-a dovedit una chiar extrem de aparentă în creuzetul managementului empiric al media locale.

Visul era poprit la sol de stihii ce bântuiau pe atunci, luptele dintre valorile clasice democratice occidentale și metehnele/traumele unei lumi muribunde, oarecum demult apuse…

Vălătucii memoriei lasă loc bucuriei azi!

Fondul de investiții căutat pentru a porni revista a avut mai multe nume și evident calea a fost lungă și plăcută în povești de viață, sfaturi, bursă, exit-ul extraordinar dintr-o mare fabrică a Transilvaniei, încredere, speranță și la final suma convenită. 120.000 de euro.

Totul bine și parcă se repeta într-un fel hopul de netrecut: cu condiția să mai vină un investitor serios cu mine, cu lichiditate financiară și mai ales cu brand de business în Ardeal!

Se îndepărta…

Și am ales calea cea mai nesigură. Să transformăm un săptămânal local în revistă cu 4 apariții lunare, în Mureș, exclusiv cu subiecte economice. Pozitive. Vreme de un an. Să observăm, să experimentăm, să greșim la nivel județean dacă va fi fost cazul…

Fără să am acordul că azi e adolescentă, da, în tradiția de la sfântul Andrei, românii își botează copiii și bucuria încreștinării din biserică se sărbătorește cu prietenii! Și uite așa toți prietenii de la botezul fiicei noastre sunt oarecum primii finanțatori ai minunatei reviste pe care o aveți în mână sau pe care o citiți pe site! Mare parte din ei, vreme de 15 ani, au fost extrem de aproape sau eleganți, din timp în timp, alături de echipa TB. Unii chiar fondatori de domenii sau suplimente!

La vreme de degustat vinuri, la povești minunate la UNDA Open Possibilities în București, – ca să descălecăm jurnalistic, noi, nu doar în Moldova, precum înaintașii Bogdan și Dragoș, sau ca Radu Negru dincolo de Carpați  –  o scriu și pe asta…

Aceiași străvechi, dar și noi lideri din business românesc și investitori străini, lorzi ai comunicării în opinia mea, susținători clar ai libertății de opinie, încrezători în valoarea scriiturii și creativitatea colegilor mei de la Transilvania Business, au susținut financiar ideea și apariția Ediției Aniversare, a conferinței România 2030 și a galei aniversare!

Extrem, extrem de puțin, spre deloc, marile agenții sau regii de publicitate din capitala care gestionează 700 milioane de euro anual. Sau nu le place Banatul și Transilvania cu afacerile sale rodnice sau nu mai știu a citi o poveste ce nu ține seama de rebate și comision inacceptabil!

Cu toate că parteneri și prieteni suntem cu auditul profesionist al industriei. Și e public.

Mulțumim că sunteți iubitori de Transilvania Business! Iubitori de revistă tiparită, de informații de pe site, www.transilvaniabusiness.ro, unde vă vom oferi în curând surprize extraordinare. Admiratori și participanți la conferințele The Voices of Business!

Colegilor și cititorilor, respect și o îmbrățișare! Un gram de cerneală din incredibila apariție și minunata viață a revistei Transilvania Business!

Aurelian Grama

P.S. Profesional – investiția echipei Transilvania Business în aniversarea de 15 ani a costat 84.000 euro!

P.P.S

Veniți să scriem împreună despre afacerea ta!

Articol publicat în ediția tipărită cu nr. 138 a revistei Transilvania Business – Ediție de colecție TB 15 ani (28 mai – 26 iunie 2025)





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Transgaz, perspectivă revizuită de la stabilă la pozitivă

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
proiecte
Citeste mai mult

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share