Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Facerea Transilvania Business. Gânduri

Iunie 2010. Anul 1, numărul 1 al revistei Transilvania Business.



O revistă economică regională, care să contrabalanseze cumva faimoasele Forbes sau Business Magazin, era un gând solid de câțiva ani deja, cam de prin 2005/2006! Poate chiar un proiect, pentru că a existat un moment în care construiserăm un business plan, cu un investitor strategic în spate, care s-a răzgândit în ultimul moment.

Cum transformi un gând în realitate?

Există varianta 1 în care ai toate resursele necesare, te apuci de lucru și îți îndeplinești visul.

Neavând resurse pentru a merge pe calea ușoară, noi am apelat la varianta 2 – să-i spunem „Grama” – ar trebui să o patenteze – care spune cam așa: iei gândul/visul, îl rostogolești prin minte zile și nopți nesfârșite, ți-l clarifici, îți cauți un dram de curaj și te arunci în gol, fără să îți pui prea multe întrebări grele, care să îți atârne apoi ca un balast de picioare… Efectiv, te apuci nebunește de lucru, nu te uiți în stânga sau în dreapta, nu asculți mulțimea de cârtitori care îți prorocește eșecul, apuci problema foarte natural de coarne și o îmblânzești, ca și cum pentru asta ai fost născut! Adaugi zilnic un gram de speranță și încredere pe eșafodajul ăsta și, cu pași mici, de multe ori șovăielnici, la un moment dat, luminița de la capătul tunelului nu mai pare atât de departe.

Alin Bolbos

Emoțiile s-au disipat după primele ediții ale revistei. Reacția în rândul antreprenorilor, celor cărora le-am dedicat acest produs, a fost extraordinară. În anii care au urmat (aproape 10 ani am făcut și eu parte – cu drag și pasiune – din echipă), minunate povești de succes au fost spuse întâi în Transilvania Business și abia apoi au fost preluate de marile Forbes și Business Magazin. Oamenii de business din Transilvania au înțeles că înainte să se uite departe, trebuie să vadă aproape. Iar echipa noastră era pe teren, lângă ei, înțelegând istoria afacerii lor, problemele lor curente, planurile de investiții și viitor. Prezența noastră însemna pentru ei mai mult decât acordarea unui interviu prin e-mail unui jurnalist fără față de la o revistă centrală rece, care consemna niște fapte și apoi emitea o factură de le stătea oamenilor inima în loc.

Planul nostru a fost de la început să nu facem doar consemnare/relatare. Planul a fost să intrăm cu curaj și empatie în viața și sufletul afacerilor prezentate și ale oamenilor din spatele lor. Cu o echipă mică în faza de început, am vizitat sute de companii din județele Transilvaniei, pe cheltuiala noastră (același Grama știe – doar el – cum a descurcat aceste bugete), fără să le cerem nimic. Știam că trebuie să creștem, să învățăm rapid, din mers, să ne construim o reputație înainte de a aduce măcar vorba despre bugetele de publicitate ale acelor companii. Ne doream doar să afle lumea despre noi, să vadă ce facem, cum facem, să vadă diferența, să înceapă să ne aprecieze, conștienți fiind că, dacă vor dori să-și promoveze afacerea în Transilvania Business, o vor face doar în urma acestor pași ai noștri.

Au fost ediții grozave ale revistei, au fost și ediții mai slabe, e dificil să menții un standard într-un domeniu atât de creativ, de flexibil, de sensibil. Cel mai mândru sunt, evident, de numărul 1 al Transilvania Business. A fost piatra de încercare, a ieșit bine, ne-a dat încredere să continuăm! Cu mare greu l-am convins pe domnul Mircea Oltean (proprietarul IRUM, unul dintre partenerii de încredere ai proiectului în următorii 15 ani și un model de antreprenor pentru mine până în ziua de azi) să urce la volanul tractorului produs în uzina sa de la Reghin, pentru o fotografie de cover! A urcat! Aveam primul nostru coverstory, la care visaserăm cu ochii deschiși timp de 5 ani! Și de atunci, IRUM a crescut ca în povești, alături de sute de alte companii ale căror povești au apărut în Transilvania Business. Sunt mândru că am pus și noi umărul la aceste succese! La fel cum acești antreprenori au pus și ei umărul la succesul Transilvania Business! Azi, e momentul să le mulțumim!

2025. O lume total diferită, dar Transilvania Business este încă aici, mult mai solidă, mai mare, mai inovatoare. Astăzi, lupta nu mai e cu Forbes și Business Magazin, ci cu tehnologia, cu rețelele sociale, cu Inteligența Artificială – câteva instrumente utile pentru jurnaliști și lume în general, dar în același timp nocive și distructive! Spre exemplu, ChatGPT îți construiește o revistă de business într-un minut dacă îi dai coordonatele corecte, prin urmare ce rost mai are să ții echipe de jurnaliști? – ar întreba unii!

În opinia mea, totul se reduce la emoție! Transilvania Business a reușit ceea ce ChatGPT și frații lui nu vor reuși niciodată: să intre în sufletul antreprenorilor și să le creeze emoție, să fie mult mai mult decât un instrument de comunicare, să fie un partener viu și creativ, pe care ei se pot baza. Și azi și de azi înainte! Mașinile nu au suflet, Transilvania Business are.

Alin Bolbos

Articol publicat în ediția tipărită cu nr. 138 a revistei Transilvania Business – Ediție de colecție TB 15 ani (28 mai – 26 iunie 2025)





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
A3

Politehniștii clujeni au testat “Autostrada Erbașu”

Articolul următor

Bosch, performanțe consolidate în România

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share