Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Sunt șanse ca Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din A3 să fie gata în 2026

Potrivit analizei făcute de Asociația Pro Infrastructură, există șanse reale ca Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania (A3) să fie finalizat până în luna iulie 2026. Asta ar însemna să scăpăm de blestemul Bechtel.

Investiția este realizată de către o asociație formată din Construcții Erbașu (lider) și Vahostav SK.



Chiar dacă mai sunt hopuri importante de trecut, tragem speranțe că Erbașu își va respecta termenul contractual de finalizare, iulie 2026, pe cei 26,35 kilometri ai Autostrăzii A3 dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș. În scenariul pesimist ne apucă sfârșitul toamnei 2026, dar câteva luni în plus nici nu s-ar mai simți după ce am așteptat 21 de ani de la prima lopată dată de Bechtel”, sunt de părere reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Într-o filmare realizată de Asociația Pro Infrastructură se observă că progresul în teren este bun atât la terasamente, cât și la structuri.

Se vede balast stabilizat și asfalt cam pe o treime din traseu, iar pilele viaductelor și pasajelor înaintează bine.

Încă sunt obstacole de depășit: emoții cu structurile (pile, grinzi) vor fi până când vedem plăcile de suprabetonare turnate, zona blocată la vest de viaductul peste lacul Suplacu de Barcău este evident întârziată, dar pare-se că ușor-ușor se dezmorțește, și avem consolidări și taluzări care mănâncă timp și atenție”, spun reprezentanții Asociației.

 Ce cuprinde contractul

Contractul, în valoare de 884,12 milioane de lei fără TVA, a fost semnat în 24.11.2023 cu Erbașu, al patrulea antreprenor de pe acest lot, și prevede 6 luni de proiectare și 18 de execuție. Proiectul tehnic a fost aprobat cu întârziere, în 19.12.2024, deși ordinul de începere aferent a fost dat în 15.03.2024. Abia în 20.01.2025 a fost emis și ordinul de începere pentru lucrări, deci termenul de finalizare actualizat este sfârșit de iulie 2026.

În cadrul lucrărilor a 26,35 km de autostradă sunt incluse: 3 viaducte, 8 pasaje, 8 poduri (din care unul in lungime de 1.650 metri peste lacul de acumulare de la km 6+655), o parcare de scurtă durată de tip S1 și un Centru de Întreținere și Coordonare.

Filmare făcută de Asociația Pro Infrastructură pe Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș: https://www.youtube.com/watch?v=YoG6_7L2WTw





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Premieră: Hidroelectrica a semnat contractul pentru sistemul flotant de panouri fotovoltaice

Articolul următor

BT și Romgaz, atuuri ale României de a ajunge piață bursieră emergentă

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Citeste mai mult

Viitorul AZO sună bine

Astăzi este ultima zi în care achiziția publică privind contractarea serviciilor de consultanță privind evaluarea Azomureș poate fi…
Investiții
Citeste mai mult

Pompierii construiesc la Moldova Nouă

Clisura Dunării face un pas important spre consolidarea siguranței comunităților locale: astăzi a fost predat oficial amplasamentul pentru…
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share