Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Un an și jumătate pentru proiectarea autostrăzii de pe Meseș

A3

Lucrările la tronsonul Poarta Sălajului – Nușfalău al șoselei de mare viteză de pe teritoriul județului Sălaj sunt programate să dureze până la cinci ani.

“A fost emis ordinul de începere pentru proiectarea tronsonului Poarta Sălajului – Nușfalău al Autostrăzii Transilvania (A3). Acest tronson de 41 km, situat în județul Sălaj, este cel mai complex sector al A3 și, în același timp, cel mai scump din țară, cu o valoare a contractului de aproape 7 miliarde de lei.



Proiectul include Tunelul Meseș, cu o lungime de aproape 3 km – o lucrare de referință pentru infrastructura românească, peste 7 km de poduri și viaducte, esențiale pentru traversarea reliefului dificil, lucrări ample de consolidare a versanților, într-o zonă cu istoric de alunecări de teren.

Etapa de proiectare va dura 18 luni, iar execuția lucrărilor trebuie finalizată în maximum cinci ani. Odată construit, acest tronson va completa A3 pe întregul său traseu, asigurând o conexiune rutieră modernă și rapidă între Oradea, Zalău, Cluj, Târgu Mureș și, mai departe, către întreaga Românie și Europa prin rețeaua națională și europeană de autostrăzi.

Acest proiect nu este doar despre asfalt și betoane, ci despre oportunități: o infrastructură modernă înseamnă locuri de muncă, investiții, turism și o viață mai bună pentru comunitățile din regiune”, a menționat consilierul local zălăuan Zoltan Takacs.

El susține că a militat pentru fundamentarea acestui proiect prin realizarea exproprierilor necesare și demararea procedurii de eliberare a suprafețelor forestiere de pe traseu.

Asocierea Makyol (Turcia) a primit contractul pentru cea mai scumpă autostradă din România (1,5 miliarde €), finanțată prin Programul Transport. Licitația s-a întins pe doi ani, procedura având șapte amânări succesive și contestații.

Tronsonul de 41 km din A3 cuprins între Poarta Sălajului și Nușfalău va cuprinde tunelul rutier Meseș (2,89 km), cel mai lung de acest fel din România. Proiectarea și execuția trebuie terminate în 78 de luni, adică până în 2033.

Nodul de la Românași, artificiu pentru întârzierile la A3

“Încep oficial lucrările pentru execuția nodului rutier de la Românași. După emiterea autorizației de construire, pasul următorul este emiterea ordinului de începere a lucrărilor și predarea amplasamentului constructorului.

Acest proiect intră în etapa finală a construcției. Am încredere că va exista o bună colaborare între autorități și antreprenor, astfel încât acest obiectiv să fie finalizat la timp. E nevoie de mobilizare si seriozitate în abordarea tuturor secțiunilor care compun A3.

Nodul de la Românași este esențial pentru darea în trafic a unei porțiuni din secțiunea Nădășelu – Zimbor – Poarta Sălajului, ceea ce va fi un real beneficiu pentru județul Sălaj și întreaga regiune”, a informat deputatul Lucian Bode.

“Noul nod rutier va asigura descărcarea traficului de pe sectorul A3 cuprins între Zimbor și Poarta Sălajului, până la finalizarea celui dintre Poarta Sălajului și Zalău. Durata de proiectare este de 3 luni, iar cea de execuție, de 7 luni”, a detaliat Cristian Pistol, director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Orașul sălăjean Jibou urmează să fie conectat la A3 pe Drumul Expres (DEx 4) prin nodul de la Românași (traseu de 20 km). Construirea nodului va fi finalizată până la încheierea investiției pentru tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului al A3.

Contractul pentru studiul de prefezabilitate și fezabilitate pentru nodul rutier Românași a fost semnat cu biroul de proiectare Explan Cluj. Nodul rutier urma să fie edificat de Consiliul Județean Sălaj și să conecteze lotul construit de UMB al A3 Zimbor – Poarta Sălajului care avea termen contractual inițial iulie 2025.

A3





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Pregătește solul pentru însămânțările de toamnă: pluguri și grape care fac diferența

Articolul următor
SRN

Clujul, capitală internațională a neurochirurgiei

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Mozart
Citeste mai mult

Primul festival în bijuteria de la Colina

Grupul clujean E-Infra va finanța evenimentele organizate pe parcursul acestui an universitar de către Academia Națională de Muzică…
Investiții
Citeste mai mult

COVER STORY. Despre consolidarea industriei farmaceutice și viziunea pe termen lung cu Mihai Fugarevici, GM STADA România

Fabrica STADA din Turda a împlinit un an de la inaugurarea oficială, un moment de cotitură pentru industria farmaceutică românească. „Pe lângă poziționarea geografică strategică, am avut în vedere și talentul pe care îl găsim în zonă atunci când am ales Turda. Orașul se află în apropierea a două centre universitare farmaceutice importante, cum ar fi UMF Cluj și UMFST Târgu Mureș, care pregătesc anual absolvenți farmaciști.”
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Recomandare de weekend-Visit Timiș

Simple legende pentru unii, trasee de poveste pentru cei pasionați de mister și istorie. În acest weekend, de…
Educație
Mozart
Citeste mai mult

Primul festival în bijuteria de la Colina

Grupul clujean E-Infra va finanța evenimentele organizate pe parcursul acestui an universitar de către Academia Națională de Muzică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share