Carmerad, un brand românesc, mureșean, care redefinește moda și îmbrăcămintea pentru fetițe a bifat în luna martie a acestui an cea de-a doua participare la Orange County Fashion Week în California. În spatele său se află designerul vestimentar autodidact Adina Bidian. Am vizitat-o în propriul atelier, unde am avut parte de o lecție de design și am văzut unde iau formă creațiile vesele, colorate și prietenoase cu fetițele de 6-11 ani.
Pe Adina Bidian am întâlnit-o într-unul din locurile unde se simte cel mai bine, propriul atelier, unde iau formă rochițele născute dintr-o dragoste imensă, cea pentru fiica sa, Evelyn. Poate de aceea, creațiile sale exprimă dincolo de forma aparte, aplecată spre dorințele copiilor, multă gingăşie.

În atelierul cochet, stau cuminți materiale colorate, mașini de cusut, de făcut broderie și șnururi, papiote mici și mari cu ață colorată, liniare speciale pentru realizarea tiparului, hârtie specială și câte și mai câte lucruri de care are nevoie un designer care se respectă. O investiție importantă, dar necesară pentru ca rochițele să respire a eleganță, unicitate, feminitate și bun gust.
Micuțele cliente pot vedea, de asemenea, produsele unicat, de serie mică, pe care Adina le-a trimis în California – colecția Petals, în 2017, și colecția Wings, în 2018. Creații custom made, realizate cu migală, din materiale naturale, în culori care se inspiră din natură, pentru fetițe de 6-11 ani, un segment de vârstă care își descoperă feminitatea, își doresc să fie cochete și trupul lor nu suferă încă transformările adolescenței.
Stil tradițional cu influențe moderne

Adina s-a gândit cum să creeze rochițe pentru fetițe care să poată fi purtate și la 6 și la 9 ani, la fel de bine. Tiparul a fost astfel o provocare, pentru că necesită timp ca să îl creezi, iar pentru realizarea lui ai nevoie de ustensile foarte bune. De altfel, Adina și mama sa au urmat cursuri de tipar.
“Cursurile de coasere, tehnica și construcția tiparului cât și tehnica de croi a țesăturilor sunt certificate prin cursurile oferite anual – 2011-2017 – de designerul Blanca Popp din München care are propria școală de design”, ne spune Adina.
În creațiile sale, designerul mureșean folosește materiale naturale, importate în general din Germania și Austria, pentru că și-a dorit propriile materiale. Bumbacul, inul și nu numai, în culori puternice sau pale, alese instinctual din mostrele pe care le primește, sunt câteva din materiile prime pe care Adina le utilizează pentru rochițe.
“Testarea materialelor și garanția oferită de certificatele de calitate – Germania, Spania și Austria -, informarea continuă și prezentă în domeniul îmbrăcăminții pentru copii, toate împreună au fost un lung proces de cunoaștere și achiziții fundamentale în domeniu, deoarece dorința mea a fost și este să prezint un produs unic pe o piață extrem de competitivă și plină de farmec, dar cu nevoi noi de abordare”, ne explică designerul vestimentar.

Pentru ca rochițele să se așeze bine și să nu fie incomode, a renunțat, spre exemplu, la fermoar, și face magii cu tăieturile în partea din față a rochițelor, astfel că “fentează” constituția corpului. De asemenea, toate rochițele au căptușeală, concepută tot după tipar, astfel că rochițele sunt mult mai confortabile, copiii le simt ca a doua piele. Creațiile sunt individualizate prin aplicațiile care imită coșulețe, fluturi, de altfel nota personală a brandului Carmerad, o formă de a se individualiza și exprima a designerului, care se vor regăsi cu siguranță și în viitoarele colecții.
În funcție de momentul când sunt purtate, într-o rochiță veți descoperi dantele hand-made, tul și alte materiale mai pretențioase.
A ales un stil tradițional, cu influențe moderne, ceea ce a fost cea mai mare provocare, dar și cea mai lungă cale de cercetare, informare, realizare de identitate vizuală a conceptului propus – logo, etichete textile-hârtie.
Spre lumea largă

Un pas spre promovarea brandului Carmerad și a creațiilor a fost lumea virtuală.
„Lansarea în mediul on-line a avut loc în toamna anului 2016, mai aprofundată în 2017, prin lansarea propriului site – www.carmerad.eu, la care am adăugat în decursul anului evenimentele petrecute, povestirile de pe blog, scrise de mine, traduse prin intermediul unui specialist atestat în limba engleză, alături de imagini superbe din cadrul ședințelor foto realizate de către fotograful Sandor Bereczky în locațiile și decorurile alese cu grijă de mine”, ne povestește Adina primii pași pe care i-a făcut pentru promovarea acestuia. Denumirea Carmerad e despre familie, deoarece include inițialele copiilor, a soțului, a ei și a altor persoane importante din familia lărgită.
Una din modalitățile de promovare a creațiilor a fost pe Instagram, unde de altfel au descoperit-o cei de la Orange County Fashion Week California și i-au trimis, în 2017, o invitație printr-un email. A crezut că e o păcăleală la început. Până la urmă a mers la prezentare în Statele Unite ale Americii cu 28 de rochițe.
“A fost o defilare, o prezentare la Disneyland, nu am fost direct pe scenă, ceea ce ar fi fost stresant, fetițele au fost foarte încântate de rochițe, nu mai voiau să le dezbrace”, își amintește Adina despre experiența într-o țară despre care spune că trebuie neapărat văzută.
Participarea la săptămâna modei din California i-a oferit posibilitatea să își expună creațiile pe platforma de e-commerce a organizatorilor.
A avut și are însă și alte colaborări.
“Anul trecut am colaborat cu revistele online Fashion Kids Magazine, La Mode Child-Teen Magazine și Inspire – Digital or Not Fine Art Australia, colaborarea de-a lungul anului prin diferite evenimente – și în magazin fizi – sunt ocazii care mi-au oferit posibilitatea de a păși în etapa de recunoaștere a demersurilor și a efortului personal. Lunile de primăvară (n.a. anul acesta) promit colaborarea cu un magazin în Marbella – Spania, cu expunerea produselor atent selectate de către ei, de asemenea pregătirea câtorva modele – Port Bavarez – pentru Germania, cu posibilitate de expunere pe piața lor. Am primit aprecieri în descursul anilor, testând și trecând produsul din mână în mână, din țară în țară, prin desele deplasări anuale care mi-au oferit încrederea și convingerea că încă există loc în această piață selectivă”, mărturisește designerul vestimentar pentru fetițe.
Prima prezentare în țară a avut-o în luna aprilie, în Tîrgu Mureș, un eveniment primit cu interes, admirație, bucurie și încurajat pe viitor.
Pasionată de desen

“Am crescut într-un mediu artistic, dobândind competențe în îndemânarea desenului, prin schițele, portretele, proporțiile corpului uman, exersate de-a lungul timpului ca liber profesionist, dar și în cadrul cursurilor de specialitate frecventate, care au fost frumos înrădăcinate pe parcursul dezvoltării mele profesionale. Locurile vizitate, atmosfera muzeelor, expozițiilor, spectacolelor cât și norocul de a avea rude de mulți ani în diferite colțuri ale lumii, mi-au oferit posibilitatea de a cerceta, observa și de a-mi îmbogăți creativitatea și imaginația, de a-mi forma gustul artistic, contribuind la configurarea ambientului plastic-vizual”, ne mărturisește aceasta.
În ciuda cochetării cu latura sa artistică, Adina și-a spus la un moment dat că trebuie să învețe și aspectele pragmatice ale unei afaceri. Astfel că a absolvit Facultatea de Științe Economice din Cluj-Napoca și un master în Administrarea Afacerilor.
Călătoria noastră într-un univers presărat de creativitate se oprește aici, însă îmi rămân în minte cuvintele Adinei: “Trebuie să ne redescoperim feminitatea, să fim mai elegante”.
de Ligia VORO
Citește și:
COVER STORY. Guido Retter: Viziunea unui inginer care a transformat perfecțiunea în strategie de business
Guido Retter, CEO Retter Projectmanagement
29 octombrie 2025
Produsele Crafted in Transylvania, propulsate la nivel mondial
Succesul standului amenajat la Săptămâna Europeană a Regiunilor și Orașelor (SERO) de la Bruxelles a convins inițiatorii să…
29 octombrie 2025
Adriana Sohodoleanu și Cosmin Dragomir lansează o nouă carte de bucate
„Sărut-mâna pentru masă! Carte de(spre) bucate” de Adriana Sohodoleanu și Cosmin Dragomir, lansată pe 3 noiembrie la București.…
29 octombrie 2025
Tiger Someș a achiziționat una dintre cele mai performante tehnologii din lume
Investiția realizată de fabrica din Dej constă într-o mașină de tipar flexografic de ambalaje din carton și hârtie…
29 octombrie 2025
ROMEXPO deschide porțile INDAGRA & INDAGRA FOOD 2025 – cea mai importantă platformă dedicată inovației în sectorul agricol și alimentar
Ediția din acest an reunește instituții, profesioniști și companii din 20 de țări, într-un format orientat spre rezultate,…
29 octombrie 2025
Dumitru Chisăliță renunță la mandatul de președinte al CA Romgaz
Dumitru Chisăliță a anunțat în această dimineață că renunță la mandatul de președinte al Consiliului de Administrație al…
29 octombrie 2025
Banca Regională pentru Alimente Cluj, soluția pentru reducerea risipei alimentare
După 17 ani de muncă în mediul financiar, Codruța Vidrașcu și-a luat o jumătate de an sabatic, însă…
29 octombrie 2025
Adina Țimonea, fondator Agenția TAS: „Aducem protecția mărcilor și brandurilor mai aproape de antreprenori”
Lansarea noului site al Agenției TAS reprezintă mai mult decât o simplă modernizare digitală. Este un pas firesc…
29 octombrie 2025
Investiții
COVER STORY. Guido Retter: Viziunea unui inginer care a transformat perfecțiunea în strategie de business
Guido Retter, CEO Retter Projectmanagement
29 octombrie 2025
Ungaria aduce cele mai multe firme în Bihor, Olanda cei mai mulți bani
Datele Camerei de Comerț și Industrie (CCI) Bihor arată că la 30.06.2025 în județul Bihor erau înregistrate 5.254…
27 octombrie 2025
Oradea a fost desemnată Capitala Tineretului din România 2027
Municipiul Oradea a fost desemnat ”Capitala Tineretului din România 2027”, în urma competiției naționale derulate în cadrul programului…
25 octombrie 2025
Revoluție verde la Seleuș – Arad: adio lemne, bun venit energiei verzi!
Seleuș, prima comună din România care renunță la încălzirea pe lemne. O centrală pe biogaz va asigura căldura…
24 octombrie 2025
Ionuț Țața și Iceberg+ catalizează inovația în mobilitate urbană la Timișoara prin inVest Accelerator Demo Day
Ecosistemul de inovare și business din Regiunea Vest a fost în centrul atenției pe 22 octombrie, la Timișoara,…
23 octombrie 2025
Viitorul e verde! Workshop pe energie regenerabilă la Oradea Arena
Energia verde a fost subiectul central al unui workshop desfășurat miercuri, 22 octombrie 2025, la Oradea Arena, în…
22 octombrie 2025
Locuri de muncă verzi și colaborare româno-maghiară la Oradea Arena
Aproape 700 de locuri de muncă, dintre care majoritatea în domeniul energiilor regenerabile, au fost oferite miercuri, 22…
22 octombrie 2025
S-a semnat contractul pentru construcția Drumului Expres Oar–Satu Mare
„Someș Expres” va fi construit de Construcții Erbașu și va lega municipiul Satu Mare de frontiera cu Ungaria.…
21 octombrie 2025
Infrastructură
COVER STORY. Guido Retter: Viziunea unui inginer care a transformat perfecțiunea în strategie de business
Guido Retter, CEO Retter Projectmanagement
29 octombrie 2025
Varianta finală a Drumului Expres Cluj – Dej, agreată de primarii de pe traseu
Consiliul Județean (CJ) Cluj a fost gazda unei consultări publice care a avut drept scop agrearea, de către…
29 octombrie 2025
S-a semnat contractul pentru construcția Drumului Expres Oar–Satu Mare
„Someș Expres” va fi construit de Construcții Erbașu și va lega municipiul Satu Mare de frontiera cu Ungaria.…
21 octombrie 2025
Pâncota–Buteni, drumul care deschide Aradul spre turism și investiții
Consiliul Județean Arad se pregătește să finalizeze modernizarea drumului județean Pâncota–Târnova–Buteni, una dintre cele mai importante investiții în…
21 octombrie 2025
Pasajul Oșorhei, aproape gata: o gură de oxigen pentru traficul Oradea – Cluj
Veste bună pentru șoferii care tranzitează cea mai aglomerată porțiune de drum din Bihor: lucrările la pasajul suprateran…
17 octombrie 2025
Șeful CNIR a luat pulsul lucrărilor pe lotul Chiribiș – Biharia din A3 – Transilvania
Directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), Gabriel Budescu și secretarul de stat în Ministerul Transporturilor…
10 octombrie 2025
Constructorii de la Aedificium deschid șantier după șantier
Proiectele în care este implicată compania clujeană de construcții sunt poziționate în județele Brașov, Hunedoara, Timiș, dar și…
9 octombrie 2025
Aeroportul Internațional Sibiu – primul aeroport din România pe care devine operațional Sistemul de Intrare/Ieșire (EES) la controlul de frontieră
Începând de duminică, 12 octombrie 2025, ora 10:30, la Aeroportul Internațional Sibiu devine operațional Sistemul de Intrare/Ieșire (EES…
9 octombrie 2025
Turism
Comoara pierdută a Transilvaniei. Mai poate fi salvată Salina Praid?
Exploatarea sării este exclusă, însă turismul poate fi relansat dacă situația se stabilizează în zonă, concluzionează experții europeni…
29 octombrie 2025
Silicon Valea. Casele centenare care prind suflet
Investitori români stabiliți în SUA s-au alăturat unei familii de întreprinzători care în pandemie a dat confortul Clujului…
28 octombrie 2025
Oradea a fost desemnată Capitala Tineretului din România 2027
Municipiul Oradea a fost desemnat ”Capitala Tineretului din România 2027”, în urma competiției naționale derulate în cadrul programului…
25 octombrie 2025
Pâncota–Buteni, drumul care deschide Aradul spre turism și investiții
Consiliul Județean Arad se pregătește să finalizeze modernizarea drumului județean Pâncota–Târnova–Buteni, una dintre cele mai importante investiții în…
21 octombrie 2025
Hotel Mercure, cea mai importantă investiție în turism realizată în Alba Iulia după Revoluție
Construcția primului hotel afiliat internațional din orașul Marii Uniri a depășit 10,5 milioane de euro Mercure Alba Iulia,…
20 octombrie 2025
Invitație Visit Timiș: concert în peșteră
Dacă în ultimele săptămâni v-am trimis pe la diferite târguri de gastronomie din Timiș, duminica aceasta luăm o…
17 octombrie 2025
Încă un pas spre construirea „Aquapark-ului Transilvania Terme Tășnad”
Șase asocieri de firme au depus oferte pentru construirea „Aquapark-ului Transilvania Terme Tășnad”, o investiție majoră de circa…
17 octombrie 2025
Oradea a intrat în circuitul artei contemporane europene cu NOCA
Oradea marchează un moment definitoriu în evoluția sa culturală prin inaugurarea NOCA (New Oradea Contemporary Art), primul centru…
16 octombrie 2025
Educație
Cercetătorii Universității din Oradea – Medalia de aur la „Salonul Inovării și Cercetării UGAL INVENT” 2025
În perioada 23 – 24 octombrie 2025, la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, s-a desfășurat cea de-a VII-a ediție…
29 octombrie 2025
Adriana Sohodoleanu și Cosmin Dragomir lansează o nouă carte de bucate
„Sărut-mâna pentru masă! Carte de(spre) bucate” de Adriana Sohodoleanu și Cosmin Dragomir, lansată pe 3 noiembrie la București.…
29 octombrie 2025
UMF Cluj Technology Transfer Days 2025 – UMF „Iuliu Hațieganu” promovează inovația cu aplicabilitate reală în sănătate
Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca organizează, în perioada 29-30 octombrie 2025, cea de-a patra ediție…
28 octombrie 2025
Cursuri digitale gratuite pentru profesioniștii din construcții și arhitectură
Proiectul „Competențe digitale pentru DEzvoltarea IMM-urilor 2.0”, derulat de Camera de Comerț și Industrie (CCI) Bihor, pregătește specialiștii…
28 octombrie 2025
Aura Cadiș, Montessori: “Finalizăm campusul în doi ani”
Zonele de echitație și sere ale megacampusului educațional de 20 milioane € – cu piscină, sală de escaladă,…
27 octombrie 2025
Cercetare UBB: știrile false influențează percepția asupra brandurilor
O echipă de cercetători de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai a…
27 octombrie 2025
Oradea a fost desemnată Capitala Tineretului din România 2027
Municipiul Oradea a fost desemnat ”Capitala Tineretului din România 2027”, în urma competiției naționale derulate în cadrul programului…
25 octombrie 2025
Granzii instalațiilor iau cu asalt Universitatea Tehnică
Honeywell, Daikin, Geberit sau Nibe sunt brandurile care se arată dispuse să pună la bătaie cele mai performante…
23 octombrie 2025



