Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

STIRIXIS GROUP inovează în design-ul spațiilor de birouri

Spațiile unde ne petrecem ore bune la muncă nu mai sunt, de ceva vreme, simple birouri, ci spații care țin cont de nevoile angajaților, mai ales dacă vorbim de generația Y și Z. Alex Athanassoulas, President & CEO STIRIXIS GROUP, ne-a prezentat, în cadrul unui mic dejun de afaceri, viziunea companiei asupra spațiilor de birouri, susținută de exemple concrete și de numeroasele premii câștigate la prestigioase concursuri internaționale în domeniu.
 
STIRIXIS GROUP a redesenat, începând din 1996, spațiile de birouri din 24 de țări, dezvoltând peste 600 de proiecte.
“Prin aceste proiecte și prin munca noastră am obținut mai multe premii, doar în ultimii cinci ani am câștigat 25 de premii internaționale”, a susținut Alex Athanassoulas, President & CEO STIRIXIS GROUP, în deschiderea prezentării.
STIRIXIS GROUP, potrivit aceluiași, se diferențiează de alte firme din domeniu prin sistemul de gândire, modul în care abordează proiectele și în care ar trebui să fie abordate proiectele, și prin faptul că sistemul de gândire se concentrează asupra randamentului investițiilor pe termen lung. “Indiferent de tipul zonei, noi facem designul și creăm în funcție de studiul de caz al business-ului. Ne dorim să maximizăm randamentul investiției și facem asta prin crearea unei soluții holistice”, a completat Alex Athanassoulas.
Astfel compania creează proiecte sustenabile, cu durabilitate pe termen lung, în condițiile în care piața pe care evoluează este caracterizată de volatilitate, nesiguranță, complexitate.
“Când vorbim de birouri, prima regulă este foarte simplă, spațiul de lucru funcționează pentru tine, doar dacă funcționează pentru oamenii tăi. Deci două lucruri pe care trebuie să le optimizăm sunt producția care este bazată pe productivitate, iar celălalt este mult mai tehnic, financiar, și anume cum este o clădire de birouri construită, care este investiția, care sunt costurile de funcționare, care sunt costurile de mentenanță etc.”, a explicat President & CEO STIRIXIS GROUP.
Pentru a argumenta mai apăsat, Alex Athanassoulas a prezentat o concluzie dintr-un studiu în care se precizează că în companiile unde satisfacția spațiului de lucru este foarte scăzută, angajamentul oamenilor este foarte scăzut. Și viceversa.
Mai ales milenialii sau generația Y, care au alt sistem de a munci, în prioritățile cărora pe primul loc se află lipsa de flexibilitate a spațiului de lucru.
De aceea nu e suficient să redesenezi un spațiu de lucru, ci trebuie să ții cont și de experiența, nevoile utilizatorilor acelui spațiu.

Ce oferă Stirixis
 
Tradițional, companiile care sunt contractate pentru a face designul unor birouri se gândesc la funcționalitate, însă, Alex Athanassoulas a arătat că acest criteriu nu este suficient și că intimitatea este cheia. De aceea, în proiectele lor, combină spațiile deschise cu cele care oferă intimidate, unde poți să vorbești la telefon liniștit, unde să te retragi dacă ai nevoie să îți aduni gândurile și altele.
În desenarea unor birouri, foarte important este să ții cont de nevoia de colaborare, astfel că spațiile de lucru trebuie astfel create încât să permită cea mai bună colaborare între departamente.
Milenialii vor iarăși să se distreze, astfel că tot mai mult trebuie să găsești căi pentru ca oamenii să se distreze, mai ales că momentul în care lucrezi este foarte diferit, chiar și locul de unde lucrezi, astfel că distracția a devenit un element care vine tot mai mult în viața profesională
Interacțiunea socială este, de asemenea, foarte importantă. De aceea trebuie să ai spații potrivite pentru socializare, pentru team-building-uri etc. Astfel că de interacțiunea socială depinde cum faci designul cantinelor, a zonelor de relaxare, trebuie să ții cont că oamenii trebuie să fie activi social la muncă.

Apoi, în designul birourilor, compania care este contractată trebuie să răspundă nevoii de stimulare a creativității. “Atunci când creezi un spațiu de lucru, trebuie să te gândești cum să crești creativitatea oamenilor care lucrează acolo”, a subliniat Alex Athanassoulas.
Un aspect de care Stirixis ține cont atunci când face designul sau reamenajează un spațiu de lucru este brandingul, în condițiile în care a devenit mai important ce resimt angajații față de companie decât care este percepția vizitatorilor din exterior.
“Îți dorești ca ei să îți fie cel mai bun ambasador, îți dorești să fie cei mai mari fani ai companiei. Dacă nu reușești în asta, dacă le oferi angajaților servicii ca în 1990, nu contează cât de mult îi plătești, vor pleca”, ne-a explicat acesta.
Un alt element deosebit de important pentru designul birourilor este starea de bine. Sănătate, securitate, stare de bine și sustenabilitate sunt cei patru piloni care acționează îndeaproape când vorbim despre acest trend.
Iar aici trebuie să fie luate în considerare o serie de aspecte precum iluminatul, calitatea aerului, mirosul, temperatura, zgomotul sau muzica. “Nivelul stresului crește din cauza zgomotului în creștere, diferite boli – dureri de spate, durerile musculare sunt legate de stresul provocat de zgomot”, a arătat Alex Athanassoulas.

CEO Stirixis a venit și cu un exemplu relevant despre transformarea unor birouri potrivit sistemului de gândire al companiei proprii.
“Am renovat cantina Coca-Cola HBC, de la sediul lor central din Atena, am pus filtre de carbon, astfel că aerul a devenit mult mai curat, am introdus muzică, până atunci cantina era ocupată doar pentru prânz, deci nu tot timpul, dar s-a creat un trend astfel că de la 9 dimineața până la 18 era plină, astfel că aproape trebuia să îți faci o rezervare ca să mergi la cantină. Și am fost foarte fericit că atunci când Coca-Cola HBC și-a mutat sediul în Elveția și ne-a încredințat proiectul nouă, CEO-ul lor a acordat un interviu Bloomberg în cantină. Și atunci când l-am întrebat de ce a acordat interviul în cantină, mi-a răspuns că: “Este cel mai fantastic loc în care am fost din toate cele 28 de țări unde Coca-Cola are birouri”. Este un exemplu despre ce impact pot avea spațiile mici”, a povestit President & CEO STIRIXIS GROUP.
Muzica este bazată pe strategie, e la fel ca la mirosuri, trebuie să decizi ce tip îți dorești să ai pentru a crea efectul pe care ți-l dorești, ce fel de angajați ai și ce vârstă au aceștia, care sunt atribuțiile acestora. “Muzica nu înseamnă să pornești un radio”, a explicat Alex Athanassoulas.
Tehnologia este un alt element de care STIRIXIS GROUP ține cont atunci când redefinește un spațiu de lucru.
“Tehnologia joacă un rol foarte important în fiecare zi și este importantă, de asemenea, și în spațiile de birouri, nevoia de a comunica, nevoia de a socializa vine pe diferite platforme, bazate, de asemenea, pe tehnologie. Nevoia de a munci fără a călători atât de mult impune introducerea unor sisteme de videoconferințe, pe care Stirixis, de asemenea, le-a implementat. Apoi integrarea tehnologiei în spațiile de birouri este, la rândul său, o problemă importantă”, a punctat CEO STIRIXIS GROUP.
Un ultim element, dar nu cel din urmă este adaptabilitatea care trebuie integrată în design încă de la început, astfel că peste un an, dacă e nevoie o schimbare, să nu presupună costuri ridicate pentru a opera acea/acele modificări.
Pentru mai multe informații despre companie, vizitați stirixis.com sau contactați advance@stirixis.com
de Ligia VORO

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Carmerad, brandul mureșean dedicat fetițelor cochete

Articolul următor

Centrul Medical Neuron a aniversat, rotund, 15 ani în slujba pacienților cu afecțiuni neurologice

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share