Importate Lideri si afaceri

Dinamica pozitiva a activitatilor CCIFER

CCIFER sărbătorește 20 de ani în compania a 450 de firme membre care reprezintă 15% din PIB –ul României și peste 135.000 de locuri de muncă. Detalii despre activitatea acesteia ne-au fost oferite de către Francois Coste, președintele Camerei Franceze de Comerț și Industrie în România, într-un interviu acordat Transilvania Business.

 

1. Cum apreciați activitatea CCIFER la 20 de ani de la înființarea ei? Prin ce s-a remarcat ?

 

CCIFER sărbătorește 20 de ani în compania a 450 de firme membre care reprezintă 15% din PIB –ul României și peste 135.000 de locuri de muncă.

Un rol marcant pe care CCIFER ul l-a avut încă la început este animarea comunității de afaceri, dar și acompanierea societăților franceze și române în dezvoltarea internaționaăa. CCIFER a fost de-a lungul anilor un catalizator constant al comunității de afaceri franco-române contribuind activ la dezvoltarea României de mâine prin savoir-fair-ul francez. Cooperarea dintre actorii economici francezi și români implică un schimb continuu de expertiză pentru a putea lucra împreună cu alți actori publici din sfera administrativă, instituțională, politică sau socială.

Pe parcursul celor 20 de ani de existență și angajament în România, CCIFER a organizat peste 500 de evenimente (conferințe dezbatare, dejunuri, ateliere, mese rotunde, evenimente B2B) și a consiliat peste 1000 de societăți interesate de piața romanească: căutare de clienți sau furnizori, instalarea și acompanierea la dezvoltare.

În vederea articulării unei propuneri de valoare pentru spațiul public românesc, au fost lansate mai multe Cărți Albe ca rezultat al Grupurilor de lucru tematice CCIFER, care grupează societăți membre în jurul diferitelor poluri de expertiză: agricultură, energie, competitivitate, construcții. Acest demers de poziționare în vederea unui dialog deschis cu instituțiile statului îi oferă CCIFER-ului un loc privilegiat ca actor pertinent în exercitiul dezbaterii publice.

2. Numărul de membri ai CCIFER este în continuă creștere. De ce este atractivă camera pentru aceștia?

 

Membrii CCIFER, 450 în prezent, reprezintă o comunitate dinamică, aflată într-o continuă evoluție și care acoperă o paletă largă de domenii: agro-alimentar; comerț; utilități; industrie, construcții; IT, telecom; sănătate și produse farmaceutice, servicii.

În primul rând CCIFER este o comunitate de membrii în cadrul căreia companiile au posibilitatea de a identifica experiența, bune practici și expertiză. În ultimul timp, am încurajat din ce în ce mai mult oportunitățile de interacțiune a membrilor, să se cunoască mai bine între ei și să identifice zone de interes comun. Cărțile albe publicate sunt rezultatul acestei dinamici și contribuția comunității la dezvoltarea pe teremen lung a economiei românești.

CCIFER oferă și servicii personalizate de dezvoltare comercială prin: studii de piață, consultanță la dezvoltare, verificarea solidității financiare, organizare de întâlniri, etc. În 2015, CCIFER a deschis un centru de afaceri în care companiile găsesc soluții de birouri și spații de evenimente temporare. Din 2011, Incubatorul de societăți CCIFER oferă o garanție operațională imediată: spații de birouri pentru domicilierea sediului social, serviciu poștal de domiciliere, precum și posturi de lucru pentru colaboratori.

În același timp, Centrul de formare CCIFER răspunde nevoilor de formare identificate de companii și propune un catalog divers de ateliere, formări deschise și pe măsură. Din anul 2013 la Cameră propunem un Executive Managament Programme (ExMP) în parteneriat cu ESCP Europe care contribuie la formarea următoarei generații de leaderi din România. În plus, CCIFER lucrează la o ofertă de formare tehnică pentru a ajuta întreprinderile să formeze personal productiv.

 

3. Cum apreciază investitorii francezi mediul de business din România? Ce ar trebui îmbunătățit?

 

În fiecare an CCIFER realizează în rândul comunității sale de membrii un barometru de conjunctură economică care oferă o imagine generală a percepției directorilor de companii din comunitatea de afaceri franco-română. Barometrul de la început de an confirmă dinamica pozitivă a activităților CCIFER.

Mediul de business din România rămâne favorabil noilor investitori interesați să se implanteze în Romania, dar și celor care sunt prezenți de mai multă vreme și caută să-și dezvolte afacerile. Putem vorbi de un mediu politic stabil, cu o creștere economică dintre cele mai mari din Europa.

CCIFER se implică activ în identificarea unor soluții concrete pentru a crește competitivitatea și atractivitatea României.

De exemplu, odată cu lansarea Cărții Albe a Construcțiilor la început de iulie, CCIFER împreuna cu experții grupului de lucru Construcții și Infrastructură au formulat un set de propuneri prin care își aduc contribuția la rezolvarea unuia dintre blocajele structurale ale economiei românești: infrastructura. Măsurile propuse sunt menite să îmbunatățească acest sector și vizează procesul de achiziții publice, mecanismele de reglementare ale pieței, relațiile dintre beneficiari și contractanți, managementul companiilor de stat, calitatea materialelor și a procesului de producție, relația dintre beneficiarii finali companii private și subcontractori, promovarea proiectelor realizate în parteneriat public-privat și formarea profesională. Prin aceste măsuri CCIFER își propune să contribuie la relansarea unui sector crucial pentru economia României.

 

4. Care sunt cele mai importante domenii economice din România în care operează investitorii francezi ? Care sunt atuurile românești din acest punct de vedere?

 

România are una dintre cele mai dinamice economii din Europa Centrală și Orientală și se situează pe locul 7 din 28, în cadrul Uniunii Europene în ceea ce privește numărul de locuitori, având o populație de 20 de milioane.

Beneficiind de o poziție geostrategică, România se află la intersecția a trei mari piețe: Uniunea Europeană, Țările CSI și Orientul Mijlociu, fiind traversată de culoare de transport pan-europene și având o poartă de acces la Marea Neagră, prin intermediul Portului Constanța.

Regiunile cele mai ofertante din punct de vedere al oportunităților de afaceri sunt cele situate în jurul capitalei București, vestul României cu centrele Cluj-Napoca, Timișoara, Oradea, dar și centrul țării, la Brașov.

Pentru investitorii francezi este ușor să se dezvolte în România, beneficiind deja de o prezență franceză importantă și de multe povești de succes. Peste 3000 de societăți cu capital activ sunt prezente în diferite sectoare industriale și multe dintre ele sunt lideri de piață în sectorul lor.

În prezent industria de automobile rămâne una dintre principalele atracții ale României, urmată îndeaproape de dezvoltarea aeronautică prin investitia Airbus la Brașov. Alți investitori importanți se remarcă în domeniile IT, bănci și asigurări, telecomunicații, energie, agricultură și agroalimentar. Prezența franceză este extrem de diversificată și bine poziționată pe piața românească. În afară de capitalul uman ofertant al României, facilitățile fiscale, proximitatea geografică, culturală și lingvistică sunt atuuri ale României pe care nu pot să nu le remarce investitorii.

În același timp observăm o deschidere din ce în ce mai mare a guvernului față de mediul de business: noile facilități fiscale în domeniul cercetării aplicate, ajutoarele de stat, dialogul permanent cu comunitatea de afaceri.

 

5. Ce proiecte/evenimente va derula CCIFER în perioada următoare?

 

Primele 6 luni ale anului au fost marcate de o activitate bogată a CCIFER-ului. De la începutul anului Camera a organizat 50 de evenimente, locale și regionale (conferințe, dineuri, mic-dejunuri, ateliere); 20 de misiuni partenere de prospecție, prestații pentru consiliere la implantare, studii de piață, misiuni de luare de întâlniri B2B și 30 de zile de formare continuă, fie că este vorba de Executive Management Programme (ExMP) în parteneriat cu ESCP Europe sau formare de scurtă durată.

Camera s-a afirmat și mai mult ca un actor de dezbatere publică și un interlocutor al autorităților române, formulând propuneri concrete pentru ca România să-și accelereze dezvoltarea în Europa și în domeniul construcțiilor prin lansarea Cărții albe a Construcțiilor.

Agenda noastră rămâne ambițioasă și pentru perioada care urmează: Gala CCIFER din luna septembrie va sărbători 20 de ani de angajament în România. În același timp, vom continua să oferim sprijin companiilor mici și mijlocii și start-up-urilor prin activitățile pe care le-am început anul acesta odată cu lansarea French-Hub-Clubul antreprenorilor, în cadrul căruia antreprenorii primesc consiliere din partea societăților mari i cu o experiență vastă.

Related posts

P3 expands marketing team to support business growth

Analiza: noua directiva europeana asupra secretelor comerciale

Competitive Intelligence – avantajele practice (II)

redactia

Conferinţa Best Marketing vine la Cluj

Transilvania Business

CEL.ro – Bilanțul semestrului I din 2018

redactia

WineUp Fair in Transylvania, Second Edition

Kadra (ex. Aluterm) Cluj, 35 mil. lei cifră de afaceri în 2018.

A. I.

Romgaz, investiție de peste 136 milione euro în depozitul de gaze de la Sărmăşel și alte 87 milioane în depozitul Depomureş

Stefana Muresan

A new president for Netherlands Romanian Chamber of Commerce (NRCC)

Ionut Oprea

Tendințe și politici fiscale românești și internaționale, la „Tax & Finance Forum”, Timișoara

Papuc Irina

MS | „Ilinca”, mobilierul bebeluşilor fericiţi

Transilvania Business

Gala Elitelor Medicale Clujene 2016, ediția I.Cei mai buni MEDICI dintre cei buni

Piata spatiilor comerciale din Bucuresti creste cu 100.000 mp

Transilvania Business

Ultimele inscrieri la Architecture Conference&Expo 2016

Transilvania Business

Kastamonu – investiție de 20 mil. euro în fabrica din Reghin

Stefana Muresan

Targul National Imobiliar, editia primavara 2016

PROJECT EXPO, primul targ imobiliar din 2016

Horia Ciorcilă, președintele Băncii Transilvania, într-un mesaj către acționari: „Este a patra reinventare pentru noi. Traversăm cu încredere această perioadă. Curaj, România!”

Ion Surdu

Kromatic, singura spalatorie inteligenta din Romania

Avantajele Romaniei, promovate la Greet Vienna

„Tranzacțiile M&A, o perspectivă juridică și fiscală”

Papuc Irina

Faurecia Romania a avut un profit de 9 milioane lei în 2019 după 2 ani de pierderi

Ion Surdu

Noutăți fiscale și legislative la Tax & Finance Forum, Brașov

Stefana Muresan

”Supraviețuitorul” Bear Grylls și fostul șef al ABC, speakeri la Oradea

Traian Dan

Leave a Comment