Analize București Slider

Piata de citrice din Romania, interes sporit din Turcia

Pe 24 noiembrie 2016, la Athenee Palace Hilton a avut loc întâlnirea dintre reprezentanții exportatorilor de citrice din România și reprezentanții principalelor lanțuri de retail din țară. Aceasta întâlnire a fost facilitată de președintele Turkish Citrus Promotion Group, Ali Kavak.
“Relațiile economice și comerciale dintre Turcia și România, în ultimii ani, nu au mai înregistrat o dezvoltare deosebită, constatăm că s-au oprit, parcă și s/au concentrat în jurul cifrei de 5-6 miliarde de dolari. La fel este șituația și în privința fructelor și legumelor proaspete și a Citricelor . Dorința noastră este să dezvoltăm și amplificăm comerțul dintre cele două țări, care au rădăcini adânci pe linia colaborării. Credem că potențialul celor două țări ne permite să ridicăm această relație la cote și mai înalte. Ne exprimăm convingerea că sosirea noastră aici, care are drept scop să asigure dezvoltarea și impulsionarea dezvoltării comerțului între țările noastre, va avea roade pozitive. De asemenea, sperăm că acțiunile și activitățile pe care le derulăm în numele Sectorului nostru se vor răsfrânge pozitiv asupra raporturilor de colaborare dintre cele două țări ale noastre.” A spus Ali Kavak in deschiderea conferintei.
Turcia ocupă locul 5 în lume, cu o cotă de 2,4 la sută în producția de legume și fructe proaspete. La producția de citrice, însă, Turcia ocupă locul 9, cu o cotă de 2,7 la sută. Sectorul acestora de citrice, care are o contribuție la export de aprox. 1 miliar de dolari, se remarcă prin bogăție și diversitate de produse. Turcia ocupă locul 36 în lume la exportul de mandarine, locul 35 la exportul de lămâi, locul 20 la exportul de portocale și locul 9 la exportul de greipfurt. Dorința turcilor este ca România să aibă o cotă mai mare din exportul lor care se apropie de cifra de 1 miliard de dolari.
România își asigură mai mult de jumătate din importul necesar de citrice din Grecia și Turcia. Din această cantitate, Grecia are o cotă de 33,1 la sută, iar Turcia, o cotă de 24,8 la sută. Aceste date demonstrează că unul din produsele de citrice, care se consumă în România, este un produs din Turcia.
Din punct de vedere al diversității produselor cota de piață care revine Turciei dovedește mari diferențe. La importul de lămâi al României Turcia ocupă locul 1 cu o cotă de 57,2 lasută. Și la importul de greipfurt al acestei țări, Turcia ocupă de asemenea locul 1 cu o cotă de 46,6 la sută.
Insă, la importul de portocale al României, Turcia ocupă locul 4 cu o cotă de 6,4 la sută, iar la importul de mandarine, ocupă locul 3 cu o cotă de 17 la sută. Se observă că la ambele produse este necesar să se asigure sporirea exporturilor noastre în România.
“Suntem nevoiți să asigurăm sporirea activităților noastre de promovare, pentru a crește cota noastră pe piețe. Al 14 – lea Congres Internațional și Mondial al Citricelor din anul 2020 va avea loc în Turcia. Această manifestare de cea mai mare importanță pentru Turcia și sectorul nostru, constituie cea mai bună și frumoasă expresie, dovadă a locului pe care țara noastră, Turcia îl are în producția și exportul din acest domeniu și al poziției unde se situiază sub acest aspect. Cu urarea ca relațiile de colaborare dintre cele două țări ale noastre să ajungă la nivele și mai înalte, vă prezint Dumneavoastră, tuturor, sentimentele mele de stimă și respect”, a mai spus Ali Kavak.

Related posts

Marii investitori din IT, atrași cu proiectele Clujului

Stefana Muresan

Calitate germană „Made in Brașov”

redactia

LATEST INTERNATIONAL REAL ESTATE PROJECTS SHOWCASED AT MIPIM 2019

redactia

E.ON și MOL vor dezvolta o rețea națională de 40 de stații de încărcare a vehiculelor electrice

Stefana Muresan

Unifarm investește în producția de imunoglobulină în România

Stefana Muresan

România faptelor bune – performerii CSR ai României

Ligia Voro

Bistriţa-Năsăud: Bloc ANL, destinat medicilor tineri

Stefana Muresan

„MakeIT în Oradea”

Stefana Muresan

Timflow, cel mai avansat sistem de monitorizare prin satelit a transporturilor de buștean

redactia

Coaliția pentru Dezvoltarea României, îngrijorată de noua Lege a dialogului social

Ligia Voro

Aur'a, apa plată din Munţii Banatului, la petrecerile private de la Festivalul de Film de la Cannes

Stefana Muresan

Colliers lanseaza Retail Services

Ionut Oprea

Al 45-lea Congres Apimondia – 29 septembrie-4 octombrie 2017, Istanbul, Turcia

Ligia Voro

Patru oferte pentru sala polivalentă din Turda, investiție de 55 milioane lei

Stefana Muresan

One United Properties obține autorizația de construire pentru One Cotroceni Park

Nicolae Pop

Alexandra și Cosmin, îndrăgostiți de ceea ce fac în cadrul Star Transmission și Star Assembly

Ligia Voro

Topul producătorilor autohtoni de vin: Jidvei – lider, urmat de Cotnari și Cramele Recaș

Stefana Muresan

58% dintre români au încredere în ceea ce spun oamenii de știință despre mediu, locul 2 în Europa

Ligia Voro

15 ani AHK Romania – 15 ani de relații economice româno-germane de succes

Ionut Oprea

Catalina Ponor, numita ambasadoarea Cosmopolis. Investitiile in proiect ating 300 de milioane euro

Stefana Muresan

2018: Anul Bitcoin sau Anul Blockchain?

Raluca Ursu

Oradea va avea primul laborator robotizat de analize medicale din România

Traian Dan

Crizele sunt un catalizator pentru inovație – Andreea Nițoi, Brand & Innovation Manager la RSM România

Nicolae Pop

Villa Vinea, premiată cu aur pentru explozia aromată din vinurile sale speciale

Ionel Albu

Leave a Comment