Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Piata de citrice din Romania, interes sporit din Turcia

Pe 24 noiembrie 2016, la Athenee Palace Hilton a avut loc întâlnirea dintre reprezentanții exportatorilor de citrice din România și reprezentanții principalelor lanțuri de retail din țară. Aceasta întâlnire a fost facilitată de președintele Turkish Citrus Promotion Group, Ali Kavak.
“Relațiile economice și comerciale dintre Turcia și România, în ultimii ani, nu au mai înregistrat o dezvoltare deosebită, constatăm că s-au oprit, parcă și s/au concentrat în jurul cifrei de 5-6 miliarde de dolari. La fel este șituația și în privința fructelor și legumelor proaspete și a Citricelor . Dorința noastră este să dezvoltăm și amplificăm comerțul dintre cele două țări, care au rădăcini adânci pe linia colaborării. Credem că potențialul celor două țări ne permite să ridicăm această relație la cote și mai înalte. Ne exprimăm convingerea că sosirea noastră aici, care are drept scop să asigure dezvoltarea și impulsionarea dezvoltării comerțului între țările noastre, va avea roade pozitive. De asemenea, sperăm că acțiunile și activitățile pe care le derulăm în numele Sectorului nostru se vor răsfrânge pozitiv asupra raporturilor de colaborare dintre cele două țări ale noastre.” A spus Ali Kavak in deschiderea conferintei.
Turcia ocupă locul 5 în lume, cu o cotă de 2,4 la sută în producția de legume și fructe proaspete. La producția de citrice, însă, Turcia ocupă locul 9, cu o cotă de 2,7 la sută. Sectorul acestora de citrice, care are o contribuție la export de aprox. 1 miliar de dolari, se remarcă prin bogăție și diversitate de produse. Turcia ocupă locul 36 în lume la exportul de mandarine, locul 35 la exportul de lămâi, locul 20 la exportul de portocale și locul 9 la exportul de greipfurt. Dorința turcilor este ca România să aibă o cotă mai mare din exportul lor care se apropie de cifra de 1 miliard de dolari.
România își asigură mai mult de jumătate din importul necesar de citrice din Grecia și Turcia. Din această cantitate, Grecia are o cotă de 33,1 la sută, iar Turcia, o cotă de 24,8 la sută. Aceste date demonstrează că unul din produsele de citrice, care se consumă în România, este un produs din Turcia.
Din punct de vedere al diversității produselor cota de piață care revine Turciei dovedește mari diferențe. La importul de lămâi al României Turcia ocupă locul 1 cu o cotă de 57,2 lasută. Și la importul de greipfurt al acestei țări, Turcia ocupă de asemenea locul 1 cu o cotă de 46,6 la sută.
Insă, la importul de portocale al României, Turcia ocupă locul 4 cu o cotă de 6,4 la sută, iar la importul de mandarine, ocupă locul 3 cu o cotă de 17 la sută. Se observă că la ambele produse este necesar să se asigure sporirea exporturilor noastre în România.
“Suntem nevoiți să asigurăm sporirea activităților noastre de promovare, pentru a crește cota noastră pe piețe. Al 14 – lea Congres Internațional și Mondial al Citricelor din anul 2020 va avea loc în Turcia. Această manifestare de cea mai mare importanță pentru Turcia și sectorul nostru, constituie cea mai bună și frumoasă expresie, dovadă a locului pe care țara noastră, Turcia îl are în producția și exportul din acest domeniu și al poziției unde se situiază sub acest aspect. Cu urarea ca relațiile de colaborare dintre cele două țări ale noastre să ajungă la nivele și mai înalte, vă prezint Dumneavoastră, tuturor, sentimentele mele de stimă și respect”, a mai spus Ali Kavak.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Vinurile medaliate la Premiile de Excelență Vinul.Ro 2016

Articolul următor

CSR Overview

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share