Analize București Slider

Piata de citrice din Romania, interes sporit din Turcia

Pe 24 noiembrie 2016, la Athenee Palace Hilton a avut loc întâlnirea dintre reprezentanții exportatorilor de citrice din România și reprezentanții principalelor lanțuri de retail din țară. Aceasta întâlnire a fost facilitată de președintele Turkish Citrus Promotion Group, Ali Kavak.
“Relațiile economice și comerciale dintre Turcia și România, în ultimii ani, nu au mai înregistrat o dezvoltare deosebită, constatăm că s-au oprit, parcă și s/au concentrat în jurul cifrei de 5-6 miliarde de dolari. La fel este șituația și în privința fructelor și legumelor proaspete și a Citricelor . Dorința noastră este să dezvoltăm și amplificăm comerțul dintre cele două țări, care au rădăcini adânci pe linia colaborării. Credem că potențialul celor două țări ne permite să ridicăm această relație la cote și mai înalte. Ne exprimăm convingerea că sosirea noastră aici, care are drept scop să asigure dezvoltarea și impulsionarea dezvoltării comerțului între țările noastre, va avea roade pozitive. De asemenea, sperăm că acțiunile și activitățile pe care le derulăm în numele Sectorului nostru se vor răsfrânge pozitiv asupra raporturilor de colaborare dintre cele două țări ale noastre.” A spus Ali Kavak in deschiderea conferintei.
Turcia ocupă locul 5 în lume, cu o cotă de 2,4 la sută în producția de legume și fructe proaspete. La producția de citrice, însă, Turcia ocupă locul 9, cu o cotă de 2,7 la sută. Sectorul acestora de citrice, care are o contribuție la export de aprox. 1 miliar de dolari, se remarcă prin bogăție și diversitate de produse. Turcia ocupă locul 36 în lume la exportul de mandarine, locul 35 la exportul de lămâi, locul 20 la exportul de portocale și locul 9 la exportul de greipfurt. Dorința turcilor este ca România să aibă o cotă mai mare din exportul lor care se apropie de cifra de 1 miliard de dolari.
România își asigură mai mult de jumătate din importul necesar de citrice din Grecia și Turcia. Din această cantitate, Grecia are o cotă de 33,1 la sută, iar Turcia, o cotă de 24,8 la sută. Aceste date demonstrează că unul din produsele de citrice, care se consumă în România, este un produs din Turcia.
Din punct de vedere al diversității produselor cota de piață care revine Turciei dovedește mari diferențe. La importul de lămâi al României Turcia ocupă locul 1 cu o cotă de 57,2 lasută. Și la importul de greipfurt al acestei țări, Turcia ocupă de asemenea locul 1 cu o cotă de 46,6 la sută.
Insă, la importul de portocale al României, Turcia ocupă locul 4 cu o cotă de 6,4 la sută, iar la importul de mandarine, ocupă locul 3 cu o cotă de 17 la sută. Se observă că la ambele produse este necesar să se asigure sporirea exporturilor noastre în România.
“Suntem nevoiți să asigurăm sporirea activităților noastre de promovare, pentru a crește cota noastră pe piețe. Al 14 – lea Congres Internațional și Mondial al Citricelor din anul 2020 va avea loc în Turcia. Această manifestare de cea mai mare importanță pentru Turcia și sectorul nostru, constituie cea mai bună și frumoasă expresie, dovadă a locului pe care țara noastră, Turcia îl are în producția și exportul din acest domeniu și al poziției unde se situiază sub acest aspect. Cu urarea ca relațiile de colaborare dintre cele două țări ale noastre să ajungă la nivele și mai înalte, vă prezint Dumneavoastră, tuturor, sentimentele mele de stimă și respect”, a mai spus Ali Kavak.

Related posts

CT | AEROMANIA 10 ANI, un spectacol complex

Autorizația de construire pentru VO Timișoara Sud, emisă

Ligia Voro

Statele Unite au angajat un român pentru strategia de imagine a Americii în lume

redactia

Qubiz nominalizată la premiul pentru cel mai bun loc de muncă din Europa

Traian Dan

Seminarul „Vămuirea centralizată la nivel național. Beneficii și provocări pentru portul Constanța”

Ionut Oprea

Start-Up Nation 2018, aproape de lansare

Ligia Voro

Număr record de participanți la Târgul de Cariere Digital Oradea, peste 2.800

Traian Dan

Cât fac până la birou și ce își doresc angajaţii din Bucureşti la birou?

Ligia Voro

Cine sunt candidații aflați în căutare de joburi

Stefana Muresan

Relansarea Rasei Pinzgau de Transilvania începe la Sângeorgiu de Mureș

Stefana Muresan

CA IMMO: Peste 30.000 mp inchiriati in Bucuresti in 2017

Ionut Oprea

Analiză PwC România: Construcțiile fără autorizație vor putea fi intabulate în cartea funciară. Care sunt condițiile

Papuc Irina

Cu aplicația WashMe nu pierzi timp la spălătoriile auto

Ligia Voro

Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania: Am atins la sfârșitul acestui an fiscal o cifră de afaceri de 72.17 mil. euro, în creștere cu 25.6%

Stefana Muresan

Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara, trafic record

Stefana Muresan

În 2018 PIB-ul a fost mai mare cu 4,4% decât în 2017, în termeni reali

Papuc Irina

Bonusuri pentru orădenii care își plătesc taxele și impozitele online

Traian Dan

Jon Watkins appointed COO Western Europe for VGP

Ionut Oprea

Romgaz rămâne jucător activ pe piaţa de furnizare în contextul liberalizării pieței

Ligia Voro

Anuarul de real estate al României, la Expo Real Munich 2018

redactia

Silviu Costea, președinte Camera de Comerț și Industrie Brașov: “Nicio mașină nu merge fără cel puțin o piesă produsă la Brașov”

redactia

myhive, the address for business refined

Ionut Oprea

Creșteri de peste 15% la vânzarea de ceasuri. Care sunt argumentele retailerului Watchshop.ro

Papuc Irina

Forumul Internaţional al Marilor Fermieri, RALF – ediția a 4-a

Ioan Sandor

Leave a Comment