Analize București Slider

Piata de citrice din Romania, interes sporit din Turcia

Pe 24 noiembrie 2016, la Athenee Palace Hilton a avut loc întâlnirea dintre reprezentanții exportatorilor de citrice din România și reprezentanții principalelor lanțuri de retail din țară. Aceasta întâlnire a fost facilitată de președintele Turkish Citrus Promotion Group, Ali Kavak.
“Relațiile economice și comerciale dintre Turcia și România, în ultimii ani, nu au mai înregistrat o dezvoltare deosebită, constatăm că s-au oprit, parcă și s/au concentrat în jurul cifrei de 5-6 miliarde de dolari. La fel este șituația și în privința fructelor și legumelor proaspete și a Citricelor . Dorința noastră este să dezvoltăm și amplificăm comerțul dintre cele două țări, care au rădăcini adânci pe linia colaborării. Credem că potențialul celor două țări ne permite să ridicăm această relație la cote și mai înalte. Ne exprimăm convingerea că sosirea noastră aici, care are drept scop să asigure dezvoltarea și impulsionarea dezvoltării comerțului între țările noastre, va avea roade pozitive. De asemenea, sperăm că acțiunile și activitățile pe care le derulăm în numele Sectorului nostru se vor răsfrânge pozitiv asupra raporturilor de colaborare dintre cele două țări ale noastre.” A spus Ali Kavak in deschiderea conferintei.
Turcia ocupă locul 5 în lume, cu o cotă de 2,4 la sută în producția de legume și fructe proaspete. La producția de citrice, însă, Turcia ocupă locul 9, cu o cotă de 2,7 la sută. Sectorul acestora de citrice, care are o contribuție la export de aprox. 1 miliar de dolari, se remarcă prin bogăție și diversitate de produse. Turcia ocupă locul 36 în lume la exportul de mandarine, locul 35 la exportul de lămâi, locul 20 la exportul de portocale și locul 9 la exportul de greipfurt. Dorința turcilor este ca România să aibă o cotă mai mare din exportul lor care se apropie de cifra de 1 miliard de dolari.
România își asigură mai mult de jumătate din importul necesar de citrice din Grecia și Turcia. Din această cantitate, Grecia are o cotă de 33,1 la sută, iar Turcia, o cotă de 24,8 la sută. Aceste date demonstrează că unul din produsele de citrice, care se consumă în România, este un produs din Turcia.
Din punct de vedere al diversității produselor cota de piață care revine Turciei dovedește mari diferențe. La importul de lămâi al României Turcia ocupă locul 1 cu o cotă de 57,2 lasută. Și la importul de greipfurt al acestei țări, Turcia ocupă de asemenea locul 1 cu o cotă de 46,6 la sută.
Insă, la importul de portocale al României, Turcia ocupă locul 4 cu o cotă de 6,4 la sută, iar la importul de mandarine, ocupă locul 3 cu o cotă de 17 la sută. Se observă că la ambele produse este necesar să se asigure sporirea exporturilor noastre în România.
“Suntem nevoiți să asigurăm sporirea activităților noastre de promovare, pentru a crește cota noastră pe piețe. Al 14 – lea Congres Internațional și Mondial al Citricelor din anul 2020 va avea loc în Turcia. Această manifestare de cea mai mare importanță pentru Turcia și sectorul nostru, constituie cea mai bună și frumoasă expresie, dovadă a locului pe care țara noastră, Turcia îl are în producția și exportul din acest domeniu și al poziției unde se situiază sub acest aspect. Cu urarea ca relațiile de colaborare dintre cele două țări ale noastre să ajungă la nivele și mai înalte, vă prezint Dumneavoastră, tuturor, sentimentele mele de stimă și respect”, a mai spus Ali Kavak.

Related posts

Harta afacerilor cu profit din România

Stefana Muresan

Tinerii își prezintă ideile de business în fața antreprenorilor de top din România

Nicolae Pop

Energy Strategy Summit (ed. IV)- sectorul energetic față în față cu un pachet de strategii

Ligia Voro

Fundatia Mihai Neșu, premiată de Vodafone România în Fondul pentru Fapte bune

Traian Dan

Bucharest – skyline transformation 2025: The successful mix in real estate

Ionut Oprea

Vodafone menține românii contectați în „Cea mai performantă rețea mobilă”

Ligia Voro

Reuniunea Ambasadorilor IMM: Propuneri pentru adaptarea la economia digitală

Ligia Voro

Cine sunt candidații aflați în căutare de joburi

Stefana Muresan

Conferința anuală DAFCOCHIM Agro: Syngenta continuă să inoveze  

Ligia Voro

Din 27 august, NEST, un nou parc de retail, deschis la Oradea pe Calea Borșului

Traian Dan

Vintest revine la București: „Iubesc vinul românesc – vin de Crăciun”

Ionut Oprea

Finanțare de până la 200.000 de euro pentru microîntreprinderi, din fonduri europene

Stefana Muresan

CNIPMMR a lansat programul de guvernare al mediului de afaceri

Traian Dan

AFI Europe inaugurează AFI Park Brașov și întâmpină noii chiriași: Siemens și NTT Data

Ionut Oprea

Producătorii de gaze și de energie electrică, prețuri reglementate de la îngrijorarea guvernanților

redactia

Romgaz și-a onorat specialiștii la 110 ani de industrie de gaze naturale

Ligia Voro

Fonduri suverane de investiții, în valoare de 10 miliarde de euro

Stefana Muresan

APIA Bihor eliberează adeverințe fermierilor pentru accesarea de credite

Traian Dan

Institutul Național de Statistică realizează în martie 2021 recensământul de probă

Traian Dan

VGP urmareste sa atinga amprenta neutra de carbon pana in 2025

Ionut Oprea

Metalica Oradea a donat 100 de produse grupurilor vulnerabile din Oradea

Traian Dan

Media lunară a venitului brut al angajaților Lidl ajunge la 4.400 lei din martie

Traian Dan

Final de an sub semnul voluntariatului și al faptelor bune la Groupe Renault România

Nicolae Pop

Conformarea la GDPR, urmărită prin investigații de către autoritățile de protecția datelor din UE

Nicolae Pop

Leave a Comment