Brașov Infrastructura

Un contract cu statul, esenţial pentru Ghimbav

Airbus Helicopters va produce primul aparat la noua fabrică de elicoptere de la Ghimbav, inaugurată anul trecut, cel mai devreme la finalul anului viitor, dacă obţine suficient de repede numărul de comenzi necesar pentru lansarea producţiei, grupul francez vizând în special un contract pentru înlocuirea flotei de elicoptere Puma ale armatei, potrivit declaraţiilor reprezentanţilor grupului, citate de news.ro.
Un înalt oficial al Airbus Helicopters are programată o întalnire cu premierul Sorin Grindeanu, dupa ce şi o delegatie a grupului american Bell Helicopter a avut, recent, întâlniri cu oficialii români.
Principalul atu pe care francezii de la Airbus Helicopters îl scot în evidenţă este faptul că au construit deja o uzină nouă la Ghimbav pentru a construi elicoptere atât pentru România, cât şi pentru export, ceea ce ar contribui la economia României.
În schimb, americanii de la Bell ar fi dispuşi, din informaţiile disponibile, să construiască în România doar unele părţi ale elicopterelor, aparatele fiind, practic, importate în mare parte de la producătorul american.
Noua fabrică a Airbus Helicopters de la Ghimbav are o capacitate maximă de 15 elicoptere pe an.
“Nu pare mult, dar în realitate este. 15 elicoptere (pe an) reprezintă mult. Dacă iei în calcul următorii 30 de ani, pentru că investiţia este pe 30 de ani, sunt 450 de elicoptere. Este mult, mai ales în cazul unor elicoptere de această dimensiune şi complexitate. Pentru a produce 15 elicoptere, avem nevoie de vizibilitate pentru următorii patru-cinci ani”, a declarat Olivier Michalon, vicepreşedinte senior pentru Europa în cadrul Airbus Helicopters, într-o discuţie cu jurnaliştii români, potrivit sursei citate.
Reprezentanţii Airbus Helicopters spun că orice comandă din partea României poate fi o opţiune, fie din partea Armatei sau a Ministerului de Interne, dar se gândesc în primul rând la înlocuirea elicopterelor Puma ale aviaţiei militare, dintr-o generaţie veche de 45 de ani, chiar dacă unele au fost modernizate la standadul SOCAT.
Un nivel de 20 milioane euro pentru un aparat poate fi considerat un prim reper, dar preţul depinde de echipamentele instalate şi de numărul de aparate comandate.
Compania are deja comenzi din întreaga lume pentru modelul H215, însă aceste comenzi nu implică deocamdată fabrica de la Braşov, potrivit sursei citate.
Anul trecut, producătorul a semnat pentru modelul H215 contracte cu poliţia germana, cu aviaţia militară din Spania, cu Chile şi cu state din Orientul Mijlociu.
Însă o comandă din partea statului român este esenţială pentru lansarea producţiei la noua fabrică de la Ghimbav.
Acum cinci luni, în 13 septembrie 2016, fabrica de elicoptere de la Ghimbav a Airbus Helicopters a fost inaugurată oficial, în prezenţa preşedintelui francez Francois Hollande şi a premierului român Dacian Ciolos.
Airbus Helicopters a precizat că intenţionează să creeze în România un cluster de furnizori care să livreze soluţii şi echipamente pentru fabrica de elicoptere de la Ghimbav, finalizată recent, însă producţia nu va începe decât după ce compania va primi “o comandă semnificativă care să asigure fluxul minim de producţie”, a anunţat luni subsidiara românească a constructorului european de elicoptere.
În 2016, Airbus Helicopters a înfiinţat în România filiala Airbus Helicopters Industries, care se ocupă de construcţia şi gestionarea liniei finale de asamblare a elicopterelor H215.
Airbus Helicopters, cel mai mare producător european de elicoptere şi unul dintre cei mai mari din lume, va vinde elicopterele pe care le va produce în România, la fabrica pe care a realizat-o la Ghimbav, clienţilor din întreaga lume, iar unul dintre primii clienţi ar putea fi Organizaţia Naţiunilor Unite, au declarat recent oficialii companiei.
Airbus Helicopters a avut întâlniri cu reprezentanţii a 70 de firme prezente în România, interesate să devină furnizori ai producătorului de elicoptere.
La întâlniri au participat companii precum Aerostar, Aeroteh, Romtehnica, IAR, Electromagnetica, Alro Slatina, IMSAT, Turbomecanica, Sonovision Romania şi Siemens.
La dezvoltarea proiectului H215, care are atât o versiune militară, cât şi una civilă, în România participă deja companiile româneşti IAR, Aerostar, Aeroteh şi Turbomecanica.
Potrivit reprezentanţilor Airbus Helicopters, întreaga piaţă mondială va fi deservită de la Braşov pentru toate elicopterele din gama H215, care avea şi o denumire comercială distinctă. Şefii companiei ar putea chiar organiza o competiţie în România pentru găsirea unei denumiri pentru noul elicopter.
Airbus Helicopters este o companie la care participă Franţa, Germania şi Spania, însă francezii au cuvântul cel mai greu de spus în cadrul societăţii.
Principalii concurenâi ai Airbus Helicopters sunt americanii de la Bell, Sikorski şi Boeing şi italienii de la Leonardo (Agusta), însă în liga mare a producătorilor de elicoptere încearcă să intre şi companii din Rusia, China sau Coreea de Sud.

Related posts

Alba: Comuna Ciugud, proiect revoluționar

Stefana Muresan

Accesul spre Aeroportul Internaţional Timişoara se va face pe un drum extins la patru benzi

Robert Bloancă

Strabag va lărgi drumul de ieșire din Sibiu către Cisnădie: investiție de 15 milioane de lei din fonduri județe

Papuc Irina

Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova-Pitești a fost trimis la ANAP

Ligia Voro

[Enjoy Transylvania!] Cuvântul cheie: fondurile europene, pentru cel mai mare proiect de regenerare urbană din România

Transilvania Business

Cluj-Napoca, cel mai ridicat indice al calității vieții din România, în 2019

redactia

Aeroportul Internațional „Avram Iancu“ Cluj dă startul sezonului de zboruri turistice din anul 2018

Stefana Muresan

Narcis Neaga: Acordul de mediu la autostrada Sibiu – Piteşti, până la sfârșitul anului. După aceea, noi licitații

redactia

Companiile brașovene au depus peste 2.000 de cereri în jumătate de lună pentru a solicita plata pentru șomaj tehnic

Ion Surdu

CNAIR va concesiona spațiile de servicii de pe A1 Sibiu-Deva. Stații de încărcare pentru vehicule electrice și alte facilități

Papuc Irina

Contract semnat pentru calea ferată Brașov-Sighișoara. Mai poate fi contestat?

Ligia Voro

Ţiriac Imobiliare vizează Timișoara și Brașovul

Stefana Muresan

Oficial ungar: Un milion de euro, investiți în calea ferată de mare viteză Cluj-Napoca-Budapesta

Stefana Muresan

De pe Aeroportul International ,,Avram Iancu” Cluj, zboruri spre 40 de destinații. Program zboruri

Stefana Muresan

Grupul Leonardo aduce filozofia Lean în afaceri

Tirdea Ionut

Transilvania Train, Orient Express-ul de România, va porni joi la drum, din Gara Brașov

Stefana Muresan

Oradea va construi o șosea nouă, semi-îngropată, ce va lega DN79 Oradea-Arad și Centura Oradea

redactia

Marile proiectele ale Ardealului, propuse în parteneriat public-privat

Nora Dumitrescu

Varşovia, o rută de succes operată de pe Aeroportul clujean

Stefana Muresan

Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA execută centura Săcueniului

Traian Dan

Automobile Bavaria Group deschide un centru pentru marca Volkswagen, în Baia Mare

redactia

Încă o zonă din Sibiu intră în modernizare: investiție de 26 de milioane de lei

Papuc Irina

Asocierea Tehnostrade-Spedition UMB finalizează ”în câteva luni” lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva

Stefana Muresan

Peste 160.000 de pasageri, în iulie, la Aeroportul Internațional Timișoara

Stefana Muresan

Leave a Comment