Orange, cel mai mare operator local de comunicaţii mobile, a realizat în ultimul trimestru al anului trecut o cifră de afaceri în valoare de 259,7 milioane de euro, în creştere cu 3,8% faţă de perioada similară a anului trecut, acesta fiind al şaptelea trimestru consecutiv de creştere a veniturilor, potrivit datelor anunţate joi de grup. Cifra de afaceri totală pe 2016 a fost de 986,8 milioane de euro, în crestere cu 4,2% faţă de anul anterior. La sfârşitul lui 2016, Orange Romania furniza servicii mobile şi fixe pentru 10.388.000 clienţi (n.a SIM-uri valabile), numărul de abonaţi depăşind pentru prima dată pragul de 5 milioane din totalul de client, potrivit hotnews.
Potrivit sursei citate, în 2016, in urma parteneriatului cu Telekom Romania, Orange a devenit si furnizor de servicii fixe în zona urbană, completând portofoliul existent de servicii de voce şi internet mobil, televiziune prin satelit şi internet fix prin tehnologia 4G cu servicii fixe de internet de mare viteză prin fibră şi televiziune prin cablu.
În urma acestui parteneriat, serviciile de televiziune prin satelit şi cablu, Orange Home TV, au înregistrat în total 333.000 de abonaţi, cu o creştere de 20,9% în ultimul trimestru din 2016 comparativ cu perioada similară a anului anterior. Numărul de descarcări şi actualizări ale Orange TV Go, aplicaţia care oferă acces la o gamă variată de conţinut, direct pe telefon sau pe tabletă, a depăşit pragul de 2 milioane la final de decembrie, în creştere cu 31% faţă de anul anterior. Numărul mediu lunar de utilizatori activi ai serviciului Orange TV Go aproape s-a dublat în ultimul trimestru din 2016 faţă de trimestrul similar din 2015, urmând trendul ascendent de utilizare a serviciilor video pe dispozitivele mobile, prin intermediul cărora utilizatorii se pot bucura de conţinutul preferat oriunde.
În ultimul an, Orange a continuat investiţiile în reţea prin extinderea acoperirii 4G pe principalele drumuri naţionale şi pe autostrăzile care leagă capitala de litoral şi de partea de vest a ţării, ajungând la un total de peste 6.700 de localităţi cu acoperire 4G.
Operatorul susţine că în urma acestor investiţii a ajuns să deţină cea mai extinsă reţea 4G din România, acoperind 97% din populaţia urbană şi 80% din populaţia totală a ţării. La sfârşitul anului trecut, numărul de clienţi 4G depăşea 2,2 milioane de utilizatori, număr dublu faţă de finalul anului 2015.
La finalul lunii noiembrie, Orange a demarat un proiect pilot de Smart City în România, în colaborare cu start-up-uri partenere şi Primăria Municipiului Alba Iulia. Conceptul include 14 soluţii, cu ajutorul cărora îşi propune să aducă un impact pozitiv la nivelul comunităţii, prin managementul resurselor urbane, al infrastructurii de telecomunicaţii, al reţelei de transport şi prin oferirea de soluţii turistice, de educaţie şi e-democracy.
Serviciul Orange Money, prin care utilizatorii îşi pot plăti facturile de utilitati fără a fi nevoie de factura fizică, pot reîncarca opţiuni PrePay, pot primi şi transfera bani instantaneu şi în condiţii de siguranţă, prin intermediul telefonului mobil, la fel de simplu ca trimiterea unui SMS, a ajuns la 16.000 de abonaţi în doar câteva săptămâni de la lansarea din noiembrie 2016.
Citește și:
Cele mai eficiente soluții de combatere a buruienilor în postemergență la cultura porumbului
Așa cum am văzut în ultimii ani, condițiile climatice din primăvară sunt din ce în ce mai provocatoare…
26 martie 2024
Parteneriat al Excelenței, la Simpozionul Tehnic DAFCOCHIM Agro
Tradiționalul Simpozion Tehnic de Primăvară DAFCOCHIM Agro, eveniment la care au participat aproximativ 600 de fermieri transilvăneni, și-a…
26 martie 2024
Tereza Tranakas, fondator și CEO OXYGEN: Într-o situație de dificultate, comunicarea transparentă cu angajații este prioritatea nr. 1
Tereza Tranakas, fondator și CEO al agenției de comunicare OXYGEN, este unul dintre cei mai cunoscuți experți în…
26 martie 2024
Startup-ul transilvan Nordensa provoacă industria fotbalului mondial
Printre suporterii fotbalului există și posibili investitori în acest sport, așa că startup-ul Nordensa vrea să sprijine descoperirea…
23 martie 2024
România viitorului: stabilitate economică, competitivitate, predictibilitate și implicare activă a femeilor în management
România viitorului se bazează pe stabilitate economică, competitivitate, predictibilitate și implicare activă a femeilor în management. Acestea sunt…
22 martie 2024
Clubul Francofon de Afaceri Cluj are un nou președinte și a ajuns la 60 de membri
Creat în 2011, Clubul Francofon de Afaceri (C.FAC) Cluj este unul dintre cluburile de afaceri implicate activ în…
22 martie 2024
EXEC-EDU lansează o nouă ediție a programului de burse pentru antreprenori
EXEC-EDU, liderul pieței de executive education, segmentul de top al pieței de training, lansează a patra ediție a…
22 martie 2024
Plasmaserv Metal Connection mizează pe o creștere de 15% în 2024 și își consolidează business-ul
Plasmaserv Metal Connection, companie românească cu o experiență de aproape două decenii în furnizarea de echipamente și soluții…
21 martie 2024