United Marketing Partner, agenție de marketing full-service cu o experiență de 17 ani pe piața din România, a realizat un studiu de măsurare a acoperirii mediatice a proiectelor de clădiri de birouri din București. Scopul studiului este de a cuantifica numărul total al aparițiilor din industrie, dar si de a identifica cele mai performante proiecte din punct de vedere al aparițiilor în mediul online.
Astfel, acoperirea mediatică pentru cele 12 luni analizate însumează un număr de peste 2,300 de articole, atât în presa de profil, cât și în presa generalistă. Studiul analizează proiecte de clădiri de birouri finalizate sau în curs de dezvoltare și promovate pe piață. Suprafața proiectelor care fac obiectul raportului depășește 700.000 m2, iar valoarea totală a investițiilor este de peste 1 miliard de euro.
În ultimii ani s-a înregistrat o creștere simțitoare a numărului de proiecte de birouri de clasa A și, în mod firesc, și a interesului mass-media față de acest segment, a cărui acoperire mediatică a devenit mai mare. Astfel, chiar dacă acoperirea mediatică a industriei a crescut față de anii trecuți, aceasta este încă la un nivel cantitativ destul de scăzut, comparativ cu alte industrii, cu valoarea investițiilor și cu impactul economic și social pe care îl au aceste proiecte. Dintr-un total de 15 proiecte de birouri de clasa A cu o suprafață închiriabilă de peste 20.000 m2, analiza United a remarcat că ponderea cea mai mare o au un număr de 6 proiecte care totalizează 66% din articolele de profil publicate în mediul online.
Raportul a fost gândit ca o analiză temeinică a tuturor articolelor ce au apărut pe parcursul unui an pe teme ce țin de industria clădirilor de birouri. United a ținut cont de numeroși indicatori în realizarea acestui proiect, printre care unii utilizați de toți specialiștii în comunicare: acoperirea mediatică, cota de piață (market share), procentul de expunere al mărcii în mass-media (Share of Voice), precum și de instrumente proprii de măsurare, puse la punct de către agenție de-a lungul timpului. Dintre aceste unelte menționăm: CoPT (Coverage Per Tousand square meter) acoperirea mediatică per metru pătrat de proiect.
“Am dorit să creăm o unealtă prin care jucătorii de pe piața de birouri să vadă care este statusul actual al acoperirii mediatice a industriei, în funcție de care să își seteze obiectivele și strategiile de PR și comunicare. După cum veți vedea analizând cifrele, deși semnificativă, acoperirea mediatică a marilor proiecte de birouri este încă redusă față de alte segmente din real-estate, și nu numai. Credem că aici avem o provocare și o oportunitate. De ce acest studiu acum? Proiectele de birouri au o creștere foarte mare în ultimii ani, iar pe de altă parte și real-estate-ul a fost una dintre pietrele de temelie pe care am construit United. Am fost prima agenție de comunicare cu o divizie specializată în marketing de real-estate și suntem lider pe această piață. Era deci normal să ne preocupăm de unul dintre segmentele principale în această piață”, a explicat Dan Cîrstea, Managing Partner United.
Fiecare proiect analizat se află în București și are o suprafață închiriabilă de minimum 20.000 m2. Proiectele analizate sunt: AFI Business Park, Anchor Plaza Metropol, Bucharest One/Globalworth Tower, City Offices, Globalworth Campus, Green Court, Hermes Business Campus, Metroffice, Oregon Park, Orhideea Towers, Sema Parc (New Project), The Bridge, The Landmark, The Mark, Timpuri Noi Square. Jucătorii au fost împărțiți în mai multe categorii, în funcție de acoperirea obținută în mass-media online, de dimensiune și de cota de piață aferentă.
Astfel, au fost evidențiate trei grupuri:
- liderii de piață (market leaders) sunt proiectele cu cea mai mare acoperire mediatică raportat la dimensiunea și cota lor de piață. Dintre aceste șase proiecte, primele două “produc”, conform calculelor United, peste 6 articole/1,000 m2
- al doilea eșalon, din punct de vedere al vizibilității mediatice (market challengers) este reprezentat de proiecte care înregistrează între 4 și 6 articole/1,000 m2
- în cea de-a treia categorie intră numele care, prin comparație cu primele două grupuri nu își valorifică suficient cota de piață și au un CoPT sub 4/1000 m2
Studiul realizat de United poate fi obținut de toți cei interesați, accesând: www.unitedcom.org/studies.
United este o agenție de marketing full-service independentă, prezentă pe piața de marketing din anul 2000. Agenția a dezvoltat de-a lungul timpului peste 3.500 de proiecte și campanii de comunicare pentru companii locale și multinaționale, precum și organizații guvernamentale sau non-profit. În prezent oferă servicii de marketing integrate: PR, consultanță de marketing, branding, publicitate, organizare de evenimente B2B și B2C, marketing online, producție. Agenția are specializări pe marketingul de imobiliare, de centre comerciale, turistic, financiar FMCG, health&pharma si B2B.Printre instrumentele unice pe piața de profil dezvoltate de United de-a lungul timpului se numără: un sistem complex de măsurare a rezultatelor campaniilor de PR; Brandsense, o metodă proprie de branding strategic; Mallketing, o metodologie de marketing strategic destinat mall-urilor.