La 3 ani dupa ce fusese cumparata de Danone, fabrica nefunctionala Miorita Fundeni era redeschisa, in 1999, marcand lansarea brandului, specializat pe iaurturi, pe piata din Romania.
Ajuns anul acesta la varsta “majoratului” pe piata romaneasca, Danone se poate mandri astazi cu peste 1 milion de iaurturi produse zilnic in fabrica din Bucuresti, dar si cu investitii de peste 350 de milioane de lei in operatiunile din Romania. Insa, mai presus de atat, se mandreste cu iaurturile sale, rezultatul a aproape 100 de ani de experienta internationala in retete si in identificarea celor mai buni fermenti de lactate. Consumatorii de iaurt se pot convinge de acest lucru pe cont propriu, in cadrul Zilei Portilor Deschise la fabrica Danone din Bucuresti, de sambata 1 iulie, unde vor avea ocazia, printre altele, sa faca cunostinta cu Vasilica – robotul industrial care impacheteaza iaurturile.
Povestea Danone Romania a inceput in 1999 cu lansarea pe piata locala a brandurilor Natural si Delicios. Cinci ani mai tarziu, Danone primea autorizatia de a exporta in Uniunea Europeana, iar fosta fabrica Miorita incepea sa produca si pentru spatiul european. Danone a ajuns azi sa foloseasca peste 55 milioane de litri de lapte anual, majoritar de la fermierii romani cu care colaboreaza. Iar, pentru a se asigura standardele de calitate si siguranta alimentara, realizeaza zilnic peste 1600 de teste de la lapte pana la produsul finit.
Intre timp timp, Danone a construit doua noi depozite frigorifice si o statie de epurare a apelor tehnologice, una dintre cele mai mari din tara.
Investitiile nu se opresc insa in “curtea fabricii”. Astfel, in 2006, Danone lanseaza programul “Spre Vest”, menit sa sprijine dezvoltarea fermelor romanesti si a productiei locale de lapte de calitate, program ce continua si astazi.
7 ani mai tarziu venea un alt astfel de program – “O sansa pentru fiecare” – destinat micilor fermieri. In cadrul programului, 170 de gospodarii din sate defavorizate au primit cadou cate o vacuta gestanta, dar si statii mobile de muls. Initiativa si-a propus sa-i incurajeze pe micii fermieri din zonele cu potential de dezvoltare redus sa se asocieze pentru a avea pe termen lung afaceri profitabile. Investitiile in acest proiect se ridica la 3 milioane euro.
Cu ocazia aniversarii a 18 ani in Romania, Danone isi deschide din nou portile, pe 1 iulie 2017, astfel incat consumatorii de iaurt sa poata vedea care este traseul laptelui in fabrica – cum se fac iaurturile care ajung apoi la raft, de unde le alegem in calitate de cumparatori.
Citește și:
Cele mai eficiente soluții de combatere a buruienilor în postemergență la cultura porumbului
Așa cum am văzut în ultimii ani, condițiile climatice din primăvară sunt din ce în ce mai provocatoare…
26 martie 2024
Parteneriat al Excelenței, la Simpozionul Tehnic DAFCOCHIM Agro
Tradiționalul Simpozion Tehnic de Primăvară DAFCOCHIM Agro, eveniment la care au participat aproximativ 600 de fermieri transilvăneni, și-a…
26 martie 2024
Tereza Tranakas, fondator și CEO OXYGEN: Într-o situație de dificultate, comunicarea transparentă cu angajații este prioritatea nr. 1
Tereza Tranakas, fondator și CEO al agenției de comunicare OXYGEN, este unul dintre cei mai cunoscuți experți în…
26 martie 2024
Startup-ul transilvan Nordensa provoacă industria fotbalului mondial
Printre suporterii fotbalului există și posibili investitori în acest sport, așa că startup-ul Nordensa vrea să sprijine descoperirea…
23 martie 2024
România viitorului: stabilitate economică, competitivitate, predictibilitate și implicare activă a femeilor în management
România viitorului se bazează pe stabilitate economică, competitivitate, predictibilitate și implicare activă a femeilor în management. Acestea sunt…
22 martie 2024
Clubul Francofon de Afaceri Cluj are un nou președinte și a ajuns la 60 de membri
Creat în 2011, Clubul Francofon de Afaceri (C.FAC) Cluj este unul dintre cluburile de afaceri implicate activ în…
22 martie 2024
EXEC-EDU lansează o nouă ediție a programului de burse pentru antreprenori
EXEC-EDU, liderul pieței de executive education, segmentul de top al pieței de training, lansează a patra ediție a…
22 martie 2024
Plasmaserv Metal Connection mizează pe o creștere de 15% în 2024 și își consolidează business-ul
Plasmaserv Metal Connection, companie românească cu o experiență de aproape două decenii în furnizarea de echipamente și soluții…
21 martie 2024