Bihor Cluj Industrie Ultimele stiri

Ministrul Transporturilor: Autostrada Borș – Suplacu de Barcău – împărțită în trei secțiuni. În 2020, se va circula între Oradea și Cluj

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat vineri, la Oradea, că proiectul autostrăzii Suplacu de Barcău-Borș va fi împărțit în trei sectoare, care se vor licita separat, pentru a se evita atribuirea lucrării către “un constructor neserios” și a adăugat că, până la finele anului 2020, se va putea circula pe autostradă între Oradea și Cluj.
“În cursul serii de ieri (joi-n.r.) s-a transmis către ANAF pentru a fi evaluat și ridicat pe sistemul SEAP tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău-Borș. Proiectul, în valoare de un miliard, va fi împărțit în trei secțiuni, se vor licita separat, pentru a nu mai avea și pentru a întâmpina problemele pe care le-am avut anii trecuți, când am avut un constructor neserios”, a declarat, într-o conferință de presă, ministrul Răzvan Cuc, potrivit Agerpres.
Ministrul și-a exprimat convingerea că astfel va exista o mobilizare mult mai bună și nu se vor bloca lucrările, precizând totodată că “firma neserioasă” se află pe lista neagră și nu va mai putea participa la licitații timp de doi ani.
“Acesta este mecanismul cu care vom lucra de acum înainte în cadrul ministerului Transporturilor. Nu ne vom opri aici, vom mediatiza foarte intens inclusiv lista contestatarilor de meserie. Vom ține la termen și calitatea lucrărilor, nu mai facem rabat la acestea în relația antreprenor — stat”, a precizat ministrul.
Ștefan Ioniță, directorul general al Companiei Naționale Administrare a Infrastructurii Rutiere, a precizat sectorul bihorean al autostrăzii a fost împărțit în trei loturi “cu mare atenție pentru racordarea cu viitoarea autostradă ungară”, pentru care este prevăzut un prim sector de cinci kilometri care să facă legătura între graniță și județul Biharia.
“Noi spunem că, prin termenele pe care le-am impus (…) pentru un prim sector de cinci kilometri, care să facă legătura între graniță și Biharia, cu descărcare în Biharia, în DN 79, să fie gata chiar înainte ca partea ungară să ajungă la graniță, urmând celelalte sectoare de 25, respectiv 30 de km. Un prim sector Suplacu de Barcău-Chiribiș este într-o stare de 50%, are ca termen șase luni pentru proiectare, 18 luni execuția. Le-am gestionat în așa fel ca să avem succes, termenele sunt stipulate clar în contract. Am avut autorizație de construcție când a fost antreprenor Bechtel, de aceea cred că și autorizația va merge mai repede. Estimăm că până la finele anului vom avea antreprenori, astfel încât, coroborate termenele, în 24 de luni, să avem întreg sectorul gata. Între Oradea și Cluj, așa cum v-a spus și domnul ministru, vom circula până la finele anului 2020”, a declarat Ștefan Ioniță.
Cu același prilej, ministrul Transporturilor a anunțat, în urma discuțiilor purtate cu Ioan Mang, deblocarea unor proiecte importante de infrastructură din județ, precum variantele ocolitoare pentru orașele Aleșd, Ștei, Salonta, Săcueni, precum și modernizarea liniei de cale ferată între Oradea și Cluj-Napoca.

Related posts

OUG: Guvernul va asigura plata șomajului tehnic – 75% din salariul brut; va majora plafonul creditelor pentru IMM-uri cu 5 miliarde

Ion Surdu

Pita de Sântimbru, vinul de Jidvei și dulcețurile din Apuseni, atracții la un târg de turism din China

Stefana Muresan

Talent management pentru generațiile digitale oferit de NTT DATA Romania prin implementarea soluției best-in-class SAP Success Factors la clienți de top

Stefana Muresan

Consiliul Județean Sibiu va numi un administrator neexecutiv provizoriu la Aeroport

Papuc Irina

Asociația Producătorilor de Carne de Porc: Creșterea porcilor în gospodăriile populației nu este interzisă

Papuc Irina

UMFST Târgu Mureș majorează cu 1500 de lei bursele sociale pentru achiziția de calculatoare

Ligia Voro

EnergoBit contestă amenda Consiliului Concurenţei şi merge în instanţă

Ligia Voro

Smart ID Dynamics, “Partner of the year 2018” pentru Europa Centrală și de Est

Ligia Voro

CTP a achiziționat A1 Bucharest Park pentru circa 40 milioane de euro

Ligia Voro

Tarom a adus la Cluj 1,3 milioane de echipamente medicale din China

Nora Dumitrescu

Brânza de Țaga bate la porțile Europei

redactia

Grupul bihorean Selina îi cheamă acasă pe lucrătorii români din străinătate

Traian Dan

Oradea licitează execuția parcării de tip park and ride din Piața Emanului Gojdu

Traian Dan

România, pe locul 26 din 28 de țări UE în clasamentul performanțelor digitale

Ion Surdu

Platforma feroviară Remarul, complex rezidențial

Nora Dumitrescu

A fost lansat un ghid al surselor de finanțare pentru companii în timpul crizei pandemice

Ion Surdu

Învățământul dual, răspuns la criza forței de muncă

redactia

5GAA Releases New 2030 Roadmap for Advanced Driving Use Cases, Connectivity Technologies and Radio Spectrum Needs

Ionut Oprea

Red Bull Romania isi stabileste biroul in Unirii View

Stefana Muresan

HR Summit: Top 3 motive pentru care un angajat alege să plece dintr-o companie

Stefana Muresan

[Enjoy Transylvania!] The Pearl of Transylvania: the Medieval Citadel of Sighişoara

Ligia Voro

Peste 20 de companii de IT se aliniază la START-ul Regattei IT

Ligia Voro

Mobila românească – prezență în premieră la târgul internațional Index Dubai

Ligia Voro

CLUJ: NRCC ECONOMIC OUTLOOK BY ING

Ionut Oprea

Leave a Comment