Încasările din turism au crescut în primul semestru, conform datelor principalilor operatori din domeniu, cu circa 20%, a declarat marți, pentru Agerpres, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, Alin Burcea.
” Din ce am vorbit cu cei opt tour-operatori mai mari, creșterea este de circa 20%, ca și încasări. Se mai diluează până la sfârșitului anului, pentru că încasările sunt mai mari în prima parte a anului. Eu zic că, dacă rămânem între 15% și 20% la nivelul unui an, este fenomenal”, a spus Burcea.
În ceea ce privește litoralul românesc, președintele ANAT a precizat că anul acesta creșterea nu va fi similară celei consemnate anul trecut, deoarece în iulie a plouat și a fost frig. El a subliniat că, pentru a aduce turiști, trebuie create “tot felul de teme”, iar hotelierii ar trebui stimulați să construiască piscine.
“Noi, ca patronat, am propus niște lucruri. Trebuie să creăm tot felul de teme ca să aducem turiștii. Venisem cu propunerea ‘prima piscină’, era un proiect pe care eu îl vedeam jumătate guvernamental, în care veneau ei și puneau niște bani să stimuleze hotelierii să facă piscine. Problema la noi e de piscine pe litoral. Este o părere personală. În Bulgaria sunt 1,3 piscine per hotel, la noi sunt 0,5. Lumea vine la mare la plajă. Dacă aveam piscine și erau și cu apă de mare, era bine. Vorbesc pentru sfârșitul lui mai, iunie și septembrie. Aici trebuie tras foarte tare, pentru că în iulie-august se vinde oricum, fiindcă lumea are vacanță. Anul acesta nu o să fie aceeași creștere ca anul trecut, pentru că a plouat în iulie și a fost frig”, a explicat Alin Burcea.
Totuși, a concluzionat acesta, “până acum a fost un sezon bun, au fost vânzări bune”.
“Lucrurile în plan economic, cel puțin până în momentul acesta, merg destul de bine. Veniturile sunt puțin mai mari și lumea călătorește”, a afirmat președintele ANAT, într-o conferință de presă, subliniind că, pe lângă litoral, s-au vândut bine stațiunile, precum Băile Felix, Călimănești Căciulata, Herculane.
Burcea, care este și proprietar al agenției de turism Paralela 45, a precizat că anul acesta românii “au plecat bine și în străinătate”, printre destinațiile externe cele mai vândute aflându-se Spania, Bulgaria, dar și Antalya (Turcia), și s-a înregistrat o creștere mare pe “early booking”.
Pentru toamnă și pentru iarnă s-au vândut și destinații mai “exotice”, precum Cuba, Mexic, Mauritius, Cambodgia, Vietnam etc, prețurile variind de la 200 de euro la 1.500 euro.
O ofertă deosebită pentru Crăciun este Laponia, țara lui Moș Crăciun, pentru care o familie cu un copil va trebui să scoată din buzunar în jur de 5.000 de euro, dar va putea să viziteze casa lui Moș Căciun, să se plimbe cu sania trasă de husky, cu snowmobilul, să pescuiască la copcă etc.
Citește și:
Concurs Internațional de Atelaje pe pășunea Berkeș din comuna Oșorhei
Peste 160 de cai și 41 de atelaje din șapte țări vor concura în acest weekend la Pășunea…
24 aprilie 2024
Promelek va miza pe soluțiile de energie regenerabilă în 2024
În contextul unui interes global crescut pentru soluții de sustenabilitate, compania Promelek XXI Cluj, unul dintre principalii jucători…
24 aprilie 2024
Edilul Becleanului, inclus între managerii de succes ai României
Nicolae Moldovan a fost premiat în cadrul Galei Capital Excelență în Management, ediția 2024. “Anul 2023 a fost…
24 aprilie 2024
Înainte de executarea silită băncile trebuie să-și ajute clienții să depășească situațiile dificile
Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri…
24 aprilie 2024
Get to know the 50 most influential people in Romanian real estate
Property Forum is excited to announce the fourth edition of its annual listing of the 50 most influential people in…
24 aprilie 2024
Dr. Adriana Cioca, managing director Artemis România, a fost aleasă președinte al Camerei de Comerț Elveția-România
Antreprenorii și investitorii români și elvețieni, membri ai Camerei de Comerț Elveția-România (CCE-R), au ales un nou Consiliu…
24 aprilie 2024
Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand
Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la…
24 aprilie 2024
Chic Bijoux și Apidava, liderii Ardealului din BVB Arena
Regiunea Transilvaniei are două companii reprezentate în catalogul pe 2023 al afacerilor antreprenoriale de succes: Chic Bijoux și…
24 aprilie 2024