Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) deschide traficului primul lot de autostradă din 2018. Este vorba de lotul 3 al Autostradzii Sebeş-Turda, de 12,3 kilometri, între localitățile Aiud și Decea. Cel de-al doilea tronson, aflat între Decea și Turda va fi recepționat în februarie, potrivit informațiilor publicate de Alba24.ro.
Potrivit CNAIR, pe 9 ianuarie, reprezentanţii companiei se vor prezenta în teren pe lotul 3, pentru recepţia celor 12,3 km pe tronsonul Aiud – Decea. Dacă nu vor fi şi alte neconformităţi, ulterior va putea fi deschisă circulaţia.
În ceea ce priveşte lotul 4 Decea – Turda, lucrările pe cei 16 km ar urma să fie recepţionate de CNAIR, în februarie, primul pas înainte de deschiderea traficului rutier.
CNAIR a făcut următoarele precizări, la solicitarea sursei citate:
“Comisia pentru recepţia lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda se va întruni în data de 9.01.2018, ora 9.00.
Pentru lotul 4 se preconizează întrunirea Comisiei în a doua parte a lunii februarie, în funcţie de condiţiile meteorologice.
Traficul rutier se va putea desfăşura pe o lungime de 25,30 km, între Nodul Aiud şi Nodul Turda, imediat după recepţia lucrărilor de către Comisiile desemnate”.
Stadiul lucrărilor în decembrie 2017, pe loturi, pentru Autostrada Sebeş-Turda (sursa forum peundemerg.ro, care citează CNAIR)
Lotul 1 (17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, ieşire din Alba Iulia) – stadiu lucrări: 39.5% (comparativ, în noiembrie, 39%)
Pe acest tronson lucrează Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. În octombrie 2017, s-a dat autorizarea pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″)
Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor: noiembrie 2019.
Lotul 2 (24,25 km, de la ieşirea din Alba Iulia – Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250) – stadiu lucrări: 44% (comparativ, în noiembrie, 43,10%).
Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.
Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor, octombrie 2018.
Lotul 3 (12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea; km 41+250 – km 53+700) – stadiu lucrări: 99% (comparativ, în noiembrie, 97,50%).
Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).
Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.
Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, ianuarie 2018.
Lotul 4 (16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000) – stadiu lucrări: 94% (comparativ, în noiembrie, 90%).
A primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).
Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, mai 2018.
sursa foto: Facebook (Asociația Pro Infrastructură)
Citește și:
Ryanair atacă Wizz la Cluj. “Ei se restrâng, noi ne extindem”
Operatorul low-cost din Irlanda a pornit ofensiva de vară asupra companiei concurente din Ungaria pe Aeroportul Internațional Avram…
29 martie 2024
BT creditează TeraPlast cu 13 milioane € ca să cumpere grupul Freiler
Holdingul TeraPlast a încheiat achiziția grupului Wolfgang Freiler, intrând în proprietatea companiilor WF Kunststoff Handels, Wolfgang Freiler &…
28 martie 2024
Consiliul Concurenței cu investigațiile pe masă în fața antreprenorilor bihoreni
Puține sunt instituțiile de stat care fac publice numele firmelor sancționate pentru diferite practici ilegale. Consiliul Concurenței este…
28 martie 2024
Liber la investiții de 175 de milioane de euro pentru DEER
Consiliul de Administrație al grupului Electrica a aprobat valoarea consolidată a planul de investiții pentru 2024, de 1,12…
28 martie 2024
De ce a venit SWISS la Cluj. “Acest oraș generează dezvoltarea României”
Sosirea SWISS International Air Lines și intrarea Aeroportului Internațional Cluj (AIAIC) în Spațiul Schengen vor contribui la creșterea…
28 martie 2024
Start cu Poliția în pole position pe DX16 Centura Oradea – Autostrada Transilvania
Joi, 28 martie 2024, în jurul orei 15:00, s-a deschis circulația pe DEx16 (Centura Oradea-A3), județul Bihor. Acest…
28 martie 2024
Clujul va avea treceri iluminate pentru pietoni pe drumurile județene
Fondurile vor fi asigurate cu ajutorul finanțării europene atrase de către instituția județeană. Consiliul Județean (CJ) Cluj a…
28 martie 2024
Universitatea Tehnică a lansat hubul de inovare Unitech
Obiectivul său constă în contribuția la dezvoltarea unui ecosistem care să conecteze oameni, idei și oportunități în vederea…
28 martie 2024