Analize IT&C Lideri si afaceri Ultimele stiri

SATI 2.0 si SATI DMP – Industria online din Romania trece la nivelul urmator

Industria de media și publicitate a marcat, recent, (re)lansarea Studiului de Audiență și Trafic Internet – SATI 2.0 și a platformei SATI DMP, în cadrul celei de-a patra ediții a Zilei Cercetării Media organizată de BRAT pe tema “SATI 2.0 și SATI DMP – Industria online din România trece la nivelul următor”.
Tema evenimentului, prezentatorii și componența celor 2 paneluri de discuții au trezit interesul a peste 160 de reprezentanți din rândul clienților de publicitate, ai principalelor trusturi de presă, ai agențiilor de publicitate și mass media.
Evoluția publicității online în contextul automatizării tranzacțiilor spațiilor publicitare online, nevoia de transparență, siguranță și eficiență a investițiilor în mediul online, importanța datelor despre consumatorii de media digitală și a instrumentelor necesare analizei acestora, alături de o descriere amplă a noului sistem SATI2.0 și a funcționalității platformei SATI DMP au fost câteva dintre subiectele care au fost tratate în cadrul evenimentului.
Evenimentul a fost deschis de Silviu Ispas, Președinte BRAT, care a salutat lansarea noului sistem SATI2.0 și a platformei SATI DMP, felicitând reprezentanții industriei de media și publicitate pentru deschiderea și implicarea în lansarea acestui proiect, care va face posibilă dezvoltarea mediului online în continuare.
Arina Ureche, Directorul General al BRAT a prezentat pe scurt evoluția Studiului de Audiență și Trafic Internet, strâns legată de evoluția nevoilor industriei online, în contextul creșterii investițiilor în publicitate în acest mediu. SATI2.0 reprezintă un succes al mediului online, care a reușit să creeze într-o soluție sindicalizată, un sistem de cercetare complex ce oferă rezultate complete cu privire la traficul, numărul de vizitatori (persoane) și profilul acestora, pentru siteurile web. Modificările aduse de SATI2.0 față de sistemul SATI din ultimii 10 ani sunt legate de livrarea rezultatelor în timp real, atât cele legate de traficul siteurilor web, dar și de profilul vizitatorilor siteurilor, permițând în prezent o analiză rapidă, completă, a performanțelor siteurilor.
SATI DMP completează SATI2.0 și dă posibilitatea industriei online de segmentare a audienței pe care dorește să o atingă, și de realizare a unei game variate de grupuri țintă. Adresarea mesajelor publicitare direct către grupurile țintă dorite, transferul userilor și a criteriilor de calificare între diverse sisteme, raportarea și evaluarea rezultatelor în timp real, permițând totodată automatizarea activităților de tranzacționare a publicității online sunt doar câteva din dezvoltările pe care noua platformă le aduce în mediul online românesc. SATI DMP este realizat prin colaborarea a 17 publisheri și regii online din România, 11 agenții de media, și integrează rezultate pentru mai mult de 100 de site-uri ce înregistrează peste 1,3 miliarde de afișări lunar și peste 50 de milioane de clienți unici, devenind astfel singurul DMP cu date colectate din surse primare din România. Relevanța platformei SATI DMP la nivelul userilor de internet din România, precum și standardizarea datelor pe care le oferă, sunt avantajele pe care doar o soluție sindicalizată le poate oferi într-o construcție de acest tip.
Anne Roland, GM EMEA al companiei Cxense, furnizorul soluției tehnice ce stă la baza SATI2.0 și SATI DMP, a prezentat reperele tehnice ce asigură funcționalitatea la cele mai înalte standarde a sistemului și a împărtășit audienței concluziile sale din implementarea sistemelor de tip DMP în diverse alte țări. Din experiența dumneaei, prin intermediul unei astfel de platforme publisherii vor livra mesajele publicitare targetate către segmente de audiență de interes pentru clienții lor, îmbunătățind astfel randamentul investițiilor în publicitatea online, dar și politica editorială proprie.
Ričardas Baltaduonis, CEO Adnet Media, una dintre cele mai mari regii de publicitate ce activează în Țările Baltice, a ilustrat prin exemple practice creșterea indicatorilor de performanță a campaniilor publicitare livrate către grupuri țintă specifice, realizate cu ajutorul platformelor de tip DMP și și-a exprimat încrederea că industria din România va profita de oportunitatea creată de lansarea acestei platforme.
Petteri Vainikka, CEO Ardoq, profesionist recunoscut în domeniul online care și-a petrecut ultimii 7 ani în dezvoltarea platformelor de tip DMP și integrarea acestora în diverse ecosisteme de tranzacționare a spațiului publicitar online, a prezentat viziunea sa asupra modificărilor ce vor surveni în modul de tranzacționare a publicității online. În opinia domniei sale, într-un mediu în care elementele sunt în continuă schimbare, publicitarii vor avea nevoie de date de audiență consistente, construite după criterii transparente și stabile în timp, pe care pot să se bazeze în stabilirea, implementarea și testarea strategiilor de media și comunicare.
Despre BRAT
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența mediului online, a presei scrise și a panotajului, auditează tirajele (presă scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presă scrisă, online, radio și outdoor). Măsurătorile și monitorizările BRAT sunt independente și transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaționale.
BRAT pune la dispoziția pieței de media și de publicitate indicatorii de performanță obținuți în urma auditului și a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur și credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
Despre SATI
SATI a fost lansat de către BRAT în 2007, măsoară în prezent peste 200 de siteuri și este singurul studiu recunoscut de industria online din România pentru analiza performanțelor mediului online, realizat utilizând standarde, tehnologii și metodologii de măsurare moderne, recunoscute internațional și acceptate de industria online.

Related posts

Alertă: Fan Courier avertizează asupra unui nou atac de tip phishing

Papuc Irina

Cartea “Sărbătorind Mâncarea în jurul lumii”- proiect semnat, în scop umanitar, de soțiile șefilor unor misiuni diplomatice la București

redactia

Adelina Chișu: “La Ghepard Communication nu facem tranziţii, ci mai degrabă învăţăm constant să experimentăm Echilibrul între clasic şi modern”

Nicolae Pop

Cu un an înainte de Centenar, toate unitățile de cazare din Alba Iulia, rezervate în totalitate!

Stefana Muresan

Băimărenii de la Trencadis vor securiza sistemul bancar din Nigeria

Nora Dumitrescu

Secretul dezvoltării orașelor României cu fonduri europene: proiectele integrate

redactia

Autoliv vrea să atragă zeci de ingineri de dezvoltare și testare software pentru noua divizie de electronice de la Brașov

redactia

Continental: Conectivitatea, standard în vehicule ca urmare a implementării la nivel european a sistemului eCall

Stefana Muresan

Gheorghe Chindris – director general interimar al Cupru Min Abrud, una dintre cele mai profitabile societăți de stat

Stefana Muresan

Imagination Technologies va produce, într-un nou centru la Timişoara, soft în domeniul inteligenţei artificale şi al computer vision

Robert Bloancă

Doi constructori din Ardeal au semnat pactul pentru autostrăzi

Nora Dumitrescu

Câţi bani sunt alocați pentru marile proiecte de infrastructură rutieră în 2019

redactia

Record: Prețul cărnii de porc a depășit pragul de 2 euro kilogramul la poarta fermei

Papuc Irina

IT Days 2019: IT-iștii din toată țara se întâlnesc la Cluj

A. I.

Conclusions: Romania at Expo Real 2017   

Ionut Oprea

O firmă din Parcul Industrial Oradea va da salarii de peste 3.000 de euro

Traian Dan

Timișoara: Concurs de soluţii pentru construirea unui pasaj pietonal pe sub Spitalul Militar

Stefana Muresan

Enel X România va instala 2.500 de puncte de încărcare pentru maşinile electrice

redactia

SUA și România au semnat un acord de cooperare pentru proiectele de energie nucleară Cernavodă și sectorul energiei nucleare civile din România

Ion Surdu

Clujenii de la Nova Power, ajutați de liberalizarea pieței

Nora Dumitrescu

[Enjoy Transylvania!] Povestea vinului (7) Casa de vinuri Fort Silvan 47, Podgoria Silvania, Crama Balla Geza, Podgoria Aramic, Podgoria Nachbil, Crama Dobra, Crama Rătești

Transilvania Business

Sibienii de la CON-A vor construi noua sală polivalentă de la Pitești: lucrări de 65 de milioane de lei

Papuc Irina

Administrator desemnat pentru Eminescu Office

Ligia Voro

Leave a Comment