Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Andrei Trifan: ”În 2018, ne propunem să deschidem încă 10 restaurante Subway în țară”

de Ionel ALBU
Unul dintre cei mai tineri antreprenori de succes din România, Andrei Trifan, coordonează francizele a 23 de restaurante Subway în România, din cele 39 existente la acest moment. Omul de afaceri clujean deține împreună cu soția sa Raluca, patru restaurante proprii, dorind să deschidă pe viitor câte un Subway pe an. Trifan îmbină business-ul cu viața de familie, cei trei copii (unul urmează să se nască în mai) fiind considerați cea mai mare realizare personală.
După 6 ani de la înființarea primului tău restaurant Subway cum s-a schimbat viața ta și a familiei tale?
În mai anul acesta se vor împlini șase ani de la deschiderea primului meu restaurant, care a fost și primul restaurant Subway deschis în afara capitalei și al doilea din România. La acea vreme am dat câteva interviuri unde mi-am prezentat și obiectivul meu pe următorii cinci ani. Atunci mi-am propus să deschid trei restaurante Subway ale mele și să am trei copii. Planul era ca fiecare restaurant să plătească școlarizarea unui copil. Acum dețin patru restaurante împreună cu soția mea, Raluca Trifan, iar al treilea fiu este pe drum, ar trebui să se nască în luna mai când se vor împlini șase ani. Obiectivul propus cu deschiderea propriilor restaurante l-am depășit și voi continua să deschid cel puțin un restaurant Subway pe an. Legat de familie, pot spune că sunt foarte mulțumit și fericit, ne vom opri aici, la trei băieți, chiar dacă îmi doream și o fetiță.
Pot sa spun că Subway nu mi-a schimbat deloc viața, am crescut într-o familie de antreprenori, eram obișnuit cu munca de dimineața până seara. Viața mea și a soției mele s-a schimbat însă odată cu venirea pe lume a primului băiat. Atunci mi-am propus să am mai mult timp liber pentru familie. Așa că, treptat, mi-am creat o echipă extraordinară care să mă ajute cu operarea propriilor restaurante și cu oferirea de suport și consultanță francizaților mei.
Acum am un program pe care mulți antreprenori și l-ar dori. Consider că un antreprenor de succes nu e acela care aleargă în stânga și în dreapta de dimineața până seara să rezolve problemele care apar. Îl pot compara cu un pompier care fuge cu instinctorul să stingă focuri care apar în loc să le prevină printr-un sistem sau set de proceduri. O franciză este organizată pe proceduri și sisteme și mi-a oferit posibilitatea să am urmatorul program împreună cu soția mea: la 6:30 ne trezim și pregătim copiii pentru creșă și grădiniță (Matei 4 ani și Mihai 2 ani), la 8:30 mergem la sala de sport, la 10:30 ajungem la birou, la 12:30 luăm prânzul împreună cu echipa, la 14:00 înapoi la birou, iar la 16:00 ridicăm copiii de la “serviciul” lor. Restul zilei și weekendurile se petrec exclusiv cu familia, fără emailuri și telefoane legate de afaceri. Bineînțeles există și excepții atunci când sunt plecat în delegație.

Care este secretul unei francize de succes în România. Câte restaurante deții și câte le coordonezi la momentul actual?
Secretul unei francize din punctul meu de vedere este setul de proceduri și sistemele după care sunt operate. O franciză față de un start-up este ca și cum ai porni o afacere direct de la maturitate, adică sari peste primii 2 ani când un start-up are șanse de cel puțin 80 %, dacă nu mai mari, să eșueze. Bineînțeles că această minimizare de risc vine și cu un cost care în cazul francizelor se numește redevență. Redevența este procentul din cifra de afaceri pe care îl plătești francizorului pentru dreptul de folosire a brandului, know-how și suport/consultanță.
Momentan sunt 39 de restaurante Subway în România, dintre care 23 sunt în afara Capitalei și sunt responsabil pentru ele, fiind francizații mei. Suportul pentru București este oferit de colegul meu Rumen Radev. Dintre cele 23 de restaurante, 4 sunt detinuțe de mine și de soția mea. Pentru a fi mai eficienți, eu și Raluca ne-am împărțit atribuțiile: ea se ocupă de restaurantele proprii, iar eu de partea de dezvoltare a francizei Subway în provincie. Împreună avem peste 70 de angajați și asta în mai puțin de 6 ani.
Cum ați încheiat anul 2017? Au crescut cifra de afaceri și profitul?
În anul 2017 am avut o creștere a vânzărilor, comparativ cu 2016, de 9 %, iar numărul de clienți a crescut cu 6 %. Anul trecut, pe 3 noiembrie am sărbătorit World Sandwich Day pentru prima dată în România. Subway a organizat la nivel mondial un eveniment, în urma căruia s-au făcut donații în produse sau bani către organizațiile care luptă împotriva foametei. În România, cu ajutorul fundației “O masă caldă” am distribuit 1000 de sandvișuri către cantinele sociale.
Cu ce noutăți veți surprinde clienții în 2018? Care este planul de dezvoltare?
În acest an vom inaugura primul restaurant Subway cu noul concept Fresh Forward Decor. Este un decor modern, minimalist și fresh adresat tinerilor. Subway, la nivel intrenațional, trece printr-un proces de rebranding major care a început anul trecut odată cu World Sandwich Day.
Bineînțeles, în 2018, ne propunem să dechidem încă 10 restaurante Subway în țară, mai ales în orașele în care nu suntem prezenți încă, dar și în capitală. Momentan sunt în amenajare două restaurante care se vor deschide în câteva luni: Gura Humorului într-o stație de alimentare și Timișoara în campusul universitar. Suntem în căutare de noi francizați în Craiova, Tîrgu Mureș, Galați, Bacău, Râmnicu Vâlcea, în principiu reședințe de județ sau zone strategice de tranzit rutier.
Un mesaj de încheiere pentru tinerii antreprenori sau doritori să intre într-o astfel de afacere?
Sfatul meu pentru tinerii antreprenori din ziua de astăzi, care sunt atât de nerăbdători să creeze următorul Uber sau Facebook, este să fie mai răbdători și consecvenți în ceea ce fac. E bine să țintească sus, dar să fie și realiști, fiindcă astfel de companii, care trec în valoare de 1 miliard de dolari, sunt exagerat de rare. E nevoie de timp și răbdare pentru a crea un brand puternic. E nevoie de consecvență în aplicarea unor proceduri și standarde pentru a livra peste așteptările clientului. Succesul nu poate veni peste noapte. Primii doi ani sunt critici pentru un start-up, iar, dacă se depășește această perioadă, ar trebui ca în al 5-lea an afacerea să fie deja autonomă și să funcționeze fără fondatori.

Total
0
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

ORDA vine laTimișoara pentru a discuta cu dezvoltatorii de software și aplicații în cadrul PRIA IT&C and Intellectual Property în 7 martie la hotel Continental

Articolul următor

Adrian Pintea, Director General APIA: Procentul de absorbție din Fondul European de Garantare Agricolă este simțitor mai mare

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
0
Share