Advertorial

TRIPLAST – Tehnologie și inovație

Când vine vorba despre TRIPLAST, mulți nici nu știm cu ce se ocupă, sau ce produce. Zicala englezească ”Out of sight, out of mind” li se potrivește mai mult, decât oricăror alte companii, care furnizează produse pentru construcții.
 
În 2017 s-au împlinit 15 ani de la înființarea companiei, cu capital integral privat românesc, care și-a propus un lucru inedit la ora aceea în România, de a fabrica produse pentru construcții și de canalizare municipală prin tehnologia rotoformării, utilizând ca materie primă polietilena. Produsele lor, odată îngropate, nu au mai fost vizibile pentru ochii celor neinițiați, în schimb fără să știm, fiecare dintre noi am intrat zilnic în contact cu ei, de fiecare dată când am deschis apa de la robinet sau când am tras apa la toaletă.
TRIPLAST este una dintre puținele companii private, de origine pur locală, care prosperă în regiune, prin furnizarea produselor de calitate ireproșabilă. Acest fapt este confirmat și de locul I pe plan național, obținut an de an, în categoria lor. Din discuțiile avute cu membrii companiei, am dedus că în ultimii 5 ani de existență s-a pus accent deosebit pe valori, cum ar fi conformarea la prevederile standardelor europene, testarea riguroasă internă și de terță parte acreditată a produselor, pe îmbunătățire continuă, în general. Iar în acest an s-a produs și o diversificare semnificativă a paletei de produse, despre care credem că nu s-ar putea vorbi într-o revistă mai elocventă, decât în Transilvania Business, ediția România Rezidențial. Despre produse noi, trend nou, schimbări, am stat de vorbă cu managementul companiei.

Ce v-a determinat să faceți această diversificare de produse, această schimbare a orientării de pe o piață cunoscută și comodă chiar, la una cu multiple necunoscute și provocări nu doar tehnice, dar și financiare?
Management: Pentru mai mult de un deceniu am fost dedicați infrastructurii de canalizare în mod aproape exclusiv, a se înțelege aici majoritatea componentelor de aducțiune, racord, alimentare, canalizare, colectare și similare. Această orientare de bază și dedicație pentru această piață nu s-a schimbat. Dar, ne-am dat seama că suntem restricționați sau restrânși chiar de o piață, care depinde foarte mult de capacitatea țării de absorbție a fondurilor europene. Ne-am dat seama că noi putem să facem mai mult, să deservim piețe neaccesate până la ora actuală, suntem echipați corespunzător și avem baza intelectuală de a realiza produse nu doar să fie îngropate în pământ, dar și unele care să fie utilizate ca un articol decorativ în casa oamenilor, un alt produs, care să protejeze pădurile de defrișare, sau care să protejeze pânza freatică de contaminare, corpurile de apă de eutrofiere, și, per global, să aducă un plus semnificativ calității vieții umane.
Prin implementarea SR EN ISO 9001:2015 și SR EN ISO 14001:2015, managementul trebuie să-și pună întrebarea: ”Care este mediul de afaceri de care aparțin, care este factorul major de risc pe care îl poartă, cum pot să mă asigur că pot să susțin continuitatea companiei și să mențin – sau mai bine să creez – locuri de muncă?” Iar noi am decis că putem mitiga acest risc implicit al TRIPLAST-ului, doar în condiția că ieșim din zona noastră de confort, diversificăm gama de produse, accesăm piețe nedescoperite până acum, și implementăm metode de asigurare a calității cum ar fi SixSigma, TQM, TPM, QE și altele similare.

Dacă am numărat bine, am auzit despre trei categorii distincte de produse care reprezintă schimbare în cadrul companiei. Care sunt acestea?
Management: Într-adevăr, vorbim despre trei categorii distincte, le luăm separat pentru exemplificare. Primul val de schimbări este reprezentat de obiecte decorative iluminate, de diferite forme și dimensiuni, atât pentru spațiul de locuit cât și pentru spații comerciale, săli de evenimente, spații de joacă pentru copii, hoteluri, restaurante sau grădini. În cadrul gamei s-a fuzionat funcționalitatea cu esteticul. Închipuiți-vă un cub gol de polietilenă, care poate fi scaun, vază pentru plante, frapieră, masă, noptieră și corp de iluminat în același moment. Pe deasupra poate fi utilizat în interiorul unei clădiri sau în aer liber, fără cabluri sau prelungitoare întinse, care funcționează de la o telecomandă, utilizatorul schimbându-i culorile și intensitatea după plac. Aceasta este familia ”CUBY”.

Alternativ, imaginați-vă un produs, care este masă, vază de flori, sau scaun de bar în același timp, la fel, iluminat. Vorbim de familia ”ICKY”.
 
 
 
 

Iar pentru cei care consideră că dimensiunea contează, avem familia ”TROLLY”, care poate fi scaun, masă, sau vază cu diametrul peste 1 m. Acest produs oferă un mod magic și plăcut atât copiilor, cât și adulților pentru dezvoltarea abilităților vizuale și stimularea comunicării.
 
 
 
Protecția pădurilor. Spuneți-mi că produsul în discuție nu este unul iluminat…
Management: Corect. Este un produs cu destinație industrială. Poate nu v-ați gândit niciodată, dar toate mărfurile sunt transportate, depozitate, mutate din A în B pe paleți, majoritatea acestora fiind din lemn, unele din fag. O companie care utilizează paleți EUR certificați, cu o masă de circa 19-21 kg fiecare, într-un număr de 100.000 bucăți anual, este responsabil de defrișarea a unei suprafețe de 50 ha de pădure de fag de 200 de ani! În fiecare an! Un fag de 200 ani rezultă 249 bucăți de paleți. Luând în calcul distanța dintre acești arbuşti la maturitatea amintită, vorbim de o defrișare enormă, doar pentru mutarea sau depozitarea unor produse. Iar în România nu există doar o singură companie care utilizează acest număr de paleți. Tocmai din acest considerent, proiectul ”europalet PE” este unul foarte important pentru noi.
Dar fiindcă nu aparține de domeniul strict rezidențial, am prefera să dezvoltăm această temă într-un alt număr al ediției.
 
Am ajuns la a treia categorie de produs, e cea mai interesantă dezvoltare sau de ce a rămas pentru final?
Management: Dacă analizăm produsul din punctul de vedere al clientului, atunci acesta este produsul pe care nimeni nu ar vrea să-l achiziționeze dacă ar avea șansa să evite, care este ”doar o soluție temporară” sau alte explicații evazive. În schimb, acest produs este pe atât de natural și de neînlocuit în anumite cazuri, ca și robinetul de la chiuvetă. Este vorba despre microstația de epurare a apelor menajere uzate. Tocmai din cauza importanței am lăsat acest produs la finalul prezentării. Este cu totul un produs în care s-a investit multă pasiune, inginerie de vârf, pentru a realiza un produs în conformitate cu normele europene și naționale, atât în privința performanței caracteristicilor esențiale, cât și în privința costurilor de achiziție și exploatare. Dacă tot este vorba despe un produs de tipul epurării, acesta trebuie să asigure eficiență și performanță maximă în exploatare, împreună cu funcționalitate maximă.
 

Dar există diverse produse cu denumirea stație de epurare menajeră pe piață. De ce încă unul?
Management: Ca și în cazul celorlalte produse discutate anterior, acest produs a fost supus unei perioade îndelungate de inginerie, în care s-au studiat în detaliu parametri de funcționare, cerințe naționale legislaţie, mecanisme naturale mecanice și biologice care concură la funcționarea corectă a unei astfel de instalații. Într-adevăr, există multe alte produse de acest gen pe piață, însă credem că microstația TRIPLAST poate oferi valoare de performanță tehnologică ridicată față de soluțiile similare. Fără a discuta aceste ”opțiuni similare”, vom menționa doar faptul că produsul nostru a demonstrat conformitatea față de cele 5 standarde care guvernează astfel de produse destinate constucțiilor și poate să deservească o populație de la 4LE, prin 6LE, 50LE până la 3000LE. Dar urmează și extinderea. Cele mai importante considerente pentru noi erau protecția apelor subterane (pânzei freatice, rezervele destinate consumatorilor naturali din aval), protecția biosferei zonelor protejate și de interes național, precum și conservarea acestei resurse naturale necontorizate destul, care se numește ”apă”. Iar sub această resursă înțelegem nu doar apa potabilă, dar și cea meteorică și pluvială. Încălzirea globală nu e doar o afacere foarte bună, dar este și o realitate, care ne impactează pe noi și generațiile viitoare. De aceea, nu ne putem opri din inventarea tehnologiilor performante. Este a noastră și o facem așa cum se cuvine.

Related posts

Nakita echipează România. Performanțe în protecția muncii.

Ligia Voro

Maurer Panoramic – alegerea firească a tinerilor de succes şi a investitorilor inspiraţi

redactia

Astor Valpet, soluții sigure în construcții și amenajări

Ligia Voro

Leave a Comment