Ediția 2018 a studiului pan-european „L’Observatoire Cetelem” dezvăluie preferințele și obiceiurile de cumpărare ale generației Millennials. Studiul evidențiază o chimie foarte bună între generația Millennials și magazine, reliefând ideea că pentru așa-numiții „nativi digitali”, magazinele fizice se dovedesc a fi, în continuare, în topul preferințelor. Această generație iubește cumpărăturile și, dintre milenialii europeni, românii par a fi cei mai mari împătimiți ai shoppingului. 89% dintre ei manifestă un entuziasm deosebit cu privire la acest subiect și face plăcere să viziteze o gamă variată de magazine. În plus, generația Millennials din România manifestă o atitudine pozitivă atunci când se gandește la viitor, 83% dintre aceștia exprimându-și optimismul (peste media de 79% a celor 17 țări europene incluse în sondaj).
L’Observatoire Cetelem 2018 a fost realizat în 17 țări europene, pe un eșantion de 13.800 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 75 de ani, precum și un eșantion suplimentar de 3.400 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani (Millennials). În România, studiul s-a bazat pe un eșantion de 1.000 de respondenți.
Milenialii din România sunt cumpărători avizi și, față de media europeană, demonstrează un grad mai mare al interesului pentru cumpărături. 87% dintre aceștia preferă centrele comerciale care găzduiesc pe lângă magazine și alte tipuri de facilități, precum cele care în care își pot petrece timpul liber. Motivele pentru care toate magazinele, indiferent de natura lor, trezesc și atrag interesul generației Millennials ar putea fi rezumate prin conceptul de „product experience”. Dintre europeni, românii acordă o mare importanță interacțiunii dintre consumator și produs, dar și cumpărăturilor pe care le efectuează, fizic, în magazine. Aceste aspecte le permit să își aleagă produsul pe care și-l doresc sau să beneficieze de o demonstrație prin care li se oferă asigurări asupra alegerii făcute. Românii sunt, de asemenea, cei mai mari fani ai magazinelor specializate, 81% dintre aceștia răspunzând că preferă să frecventeze magazine de decorațiuni, mobilă sau magazine de bricolaj.
În ceea ce privește îmbunătățirea serviciilor și așteptările publicului, milenialii din România sunt cei mai mari critici atunci când vine vorba despre timpul mare de așteptare la cozi (58%). Problema accesului, fie că vorbim despre accesul la locuri de parcare sau despre disponibilitatea transportului public, este, de asemenea, percepută ca fiind un obstacol semnificativ (35%). Factorii estetici sunt deosebit de importanți pentru români, care își doresc ca magazinele pe care le frecventează să fie atractive și originale și să le ofere produse care nu pot fi găsite în altă parte (88%). Totodată, le-ar plăcea ca orarul de funcționare al magazinelor să fie extins (82%), iar retailerii să îi surprindă cu experiențe distractive sau senzoriale și să le pună la dispoziție zone special amenajate pentru activități relaxante.
Milenialii se ghidează după o „filozofie” în care plăcerea este mărginită de raționalitate și care tinde să îi protejeze de excese. De aceea, milenialii din România aleg calitatea în detrimentul cantității și, deși 67% dintre ei văd cumpărăturile ca pe una dintre plăcerile vieții, 85% preferă să cumpere mai puțin, dar în manieră responsabilă, și să opteze pentru achiziții calitative.
„La momentul actual, Millennials este cuvântul care se regăsește pe buzele tuturor. Studiul L’Observatoire Cetelem, ediția 2018, vorbește despre viitor și a fost interesant să aflăm opinia celor care îl vor modela și modul în care aceștia sunt percepuți de generația precedentă. Crescând într-o societate digitală, milenialii manifestă o anumită înclinație spre consumerism și privesc activitatea de a merge la cumpărături, de cele mai multe ori, ca pe o plăcere. În același timp, aceștia așteaptă o serie de schimbări care le-ar permite comercianților și implicit magazinelor să îi păstreze alături în calitate de clienți. Când vine vorba despre viitorul magazinelor și despre transformările prin care acestea vor trece în următorii 10 ani, românii (75%) sunt tentați să afirme că magazinele vor trece prin schimbări fundamentale, începând cu modalitățile de plată, livrare și promovare și până la servicii, consilierea clientului, prezentarea produselor și experiența de shopping în ansamblu”, spune Bruno Leroux CEO BNP Paribas Personal Finance, Sucursala București.
Încrederea de sine a românilor și încrederea acestora în propria țară
Rezultatele ediției 2018 a studiului L’Observatoire Cetelem servesc, de asemenea, pentru a confirma faptul că, pentru prima dată în ultimii ani, există din nou o doză de optimism în fiecare țară europeană. Scorul mediu al acestui indicator depășeste „limita” de 5 puncte (5,2 în 2018 față de 4,9 în 2017 și 3,7 în 2013). Mai mult decât atât, milenialii au o viziune pozitivă asupra situației din țara lor față de generația anterioară lor (5,6 față de 5,2).
Cu toate acestea, în ciuda climatului economic excelent, România este singura țară care a înregistrat scăderi globale în acest an (4,4 în 2017 față de 4,1 în 2018). Românii sunt îngrijorați, în mod special, de situația din țara lor. Tensiunea politică din țară pare să fie factorul din spatele acestei scăderi. Românii manifestă un optimism mai mare față de circumstanțele lor personale decât în legătură situația din țară, clasându-se pe locul al doilea în categoria celor mai optimiști respondenți, atunci când vine vorba despre puterea de cumpărare. 37% consideră că puterea lor de cumpărare a crescut (față de nivelul de 24% înregistrat în alte 17 tări membre UE), iar 67% intenționează să cheltuiască mai mult în următoarele 12 luni.
„Considerăm că una dintre cele mai importante descoperiri din 2018 ale studiului L’Observatoire Cetelem este revenirea încrederii în rândul consumatorilor europenilor. Consumatorii zâmbesc din nou și privesc optimiști către viitor. Încrederea în circumstanțele lor personale a crescut și se reflectată în intențiile de economisire și consum. Dorința de a consuma se dovedește a fi mai puternică în Estul Europei (Slovacia: 73%, Bulgaria și Cehia: 69%, România: 67%), iar cea de economisire este mai pronunțață în Norvegia 65%, Suedia 61% și Portugalia 60%”, afirmă Pascal Roussarie, Head of Sales and Marketing Central Europe Region BNP Paribas Personal Finance.
Diferențele între generații și percepția asupra Milenialilor
Europenii cu vârste peste 35 de ani manifestă opinii mai puțin favorabile atunci când fac referire la generația Millennials. 88% din termenii folosiți pentru a-i descrie sunt negativi: materialiști (40%), egocentrici (31%), imaturi (31%), nerabdatori (29%). Ungurii, slovacii, românii și bulgarii sunt cei mai critici. Totuși, milenialii cred despre ei înșiși tocmai opusul. 92% dintre termenii pe care îi folosesc pentru a se descrie sunt pozitivi: responsabili (41%), harnici (34%), răbdători (29%), curioși (26%).
Căutarea unui stil de viață sănătos și a timpului petrecut cu familia și prietenii sunt două dintre cele mai importante lucruri pentru mileniali, aspecte agreate de respondenții români la o rată de 63% și, respectiv, 62%.
Despre Cetelem
Începând cu 1 martie 2018, Cetelem IFN SA a devenit – BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala București, ca urmare a fuziunii strategice transfrontaliere dintre Cetelem IFN SA și banca mamă franceză BNP Paribas Personal Finance. După finalizarea procesului de fuziune, activitatea comercială din România a continuat sub brandul Cetelem, bine cunoscut publicului de credite de consum din România. Compania continuă să ofere clienților săi servicii de credite de consum în magazin, carduri de creditsub sigla Mastercard, credite auto, credite de nevoi personale și servicii de brokeraj pentru asigurări. În cei peste 14 ani de când este prezentă pe piața românească, compania a servit peste 1,2 milioane de români, oferind peste 1,8 milioane de credite.
Despre BNP Paribas Personal Finance
BNP Paribas Personal Finance SA este liderul pieței creditelor de consum în Europa, prin intermediul activității de acordare a creditelor de consum și credite imobiliare. Deținută în proporție de 100% de banca cu reputatie internationala BNP Paribas SA, BNP Paribas Personal Finance are aproape 17.500 de angajați și operează în peste 30 de țări. Sub mărcile comerciale Cetelem, Findomestic sau AlphaCredit, compania oferă o întreagă gamă de produse de creditare, fie prin punctele de vânzare din magazine și showroom-uri auto, fie direct către consumatori, prin agenții și prin Internet. BNP Paribas Personal Finance are în ofertă și asigurări sau depozite pentru clienții săi din Bulgaria, Franța, Germania și din Italia. BNP Paribas Personal Finance SA a dezvoltat o strategie legată de parteneriatele cu retaileri, magazine online și instituții financiare (bănci și companii de asigurări), bazată pe experiența și know-how-ul acumulate în oferirea de soluții de creditare integrate și adaptate activității și strategiei comerciale a partenerilor. Compania și-a asumat, de asemenea, un rol major în educația financiară a clienților în spiritul împrumutului responsabil. Pentru mai multe detalii, vizitati: www.bnpparibas-pf.com
Citește și:
Stațiunea Văliug deschide sezonul la pontoanele din jurul lacului
Adio, căldură! Bun venit, Văliug! Cluburile care și-au amenajat pontoane în jurul lacului au dat startul petrecerii, au…
21 iunie 2025
Cerasela Naie-Tatu: „66% dintre români sunt în Burnout!”
Sănătatea angajaților și a proprietarilor de afaceri este un subiect actual în business și a făcut subiectul celui…
21 iunie 2025
Un nou cămin, la standarde europene, în Campusul Universității din Oradea
Vineri, 20 iunie 2025, s-a pus piatra de temelie a unui nou cămin studențesc în Campusul Universității din…
20 iunie 2025
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
De 6 ani ROMGAZ investește în educație și în formarea viitoarei generații de specialiști
ROMGAZ, cel mai mare producător, principal furnizor de gaze naturale și cel mai mare operator de depozite de…
20 iunie 2025
Construiește-ți cariera alături de profesioniștii din industria auto: alege școala duală la Star Transmission & Star Assembly!
Vrei să înveți o meserie apreciată și căutată pe piața muncii? Pregătește-te pentru viitor încă din timpul școlii…
20 iunie 2025
Daniela Hagmann, CEO Geodata Services: Economiile produse de digitalizarea administrației publice cât bugetul Ministerului Sănătății
În pas cu constructorii consacrați, administrațiile publice evoluează pe linia digitalizării și, implicit, a standardizării proceselor înspre eficientizarea…
20 iunie 2025
Simonis: „Centrul de Recuperare Lovrin, încă o promisiune pe care reușim să o onorăm”
Consiliul Județean Timiș, prin președinte, a semnat contractul de construcție al Centrului de Recuperare Medicală Ortopedie și Traumatologie…
20 iunie 2025
Investiții
Un nou cămin, la standarde europene, în Campusul Universității din Oradea
Vineri, 20 iunie 2025, s-a pus piatra de temelie a unui nou cămin studențesc în Campusul Universității din…
20 iunie 2025
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
Simonis: „Centrul de Recuperare Lovrin, încă o promisiune pe care reușim să o onorăm”
Consiliul Județean Timiș, prin președinte, a semnat contractul de construcție al Centrului de Recuperare Medicală Ortopedie și Traumatologie…
20 iunie 2025
La Oradea s-a lansat primul grup BNI Platinum din România – BNI Varadinum
Cel mai mare grup BNI din România a fost lansat marți, 17 iunie 2025 la Oradea. Grupul are…
19 iunie 2025
Despre digitalizarea instituțiilor publice și a IMM-urilor la Oradea Innovation Day
Parcul Științific și Tehnologic Bihor a găzduit miercuri, 18 iunie 2025, Oradea Innovation Day, un eveniment dedicat accelerării…
19 iunie 2025
SIGNAL IDUNA obține aprobarea ASF pentru achiziția pachetului majoritar al Garanta Asigurări
SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE anunță primirea aprobării finale din partea Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) pentru achiziționarea pachetului…
19 iunie 2025
Aparatură medicală de ultimă generație pentru spitalul din Arad prin fonduri RO-HU
Spitalele din județele Arad și Békés vor fi dotate cu aparatură medicală modernă, esențială pentru prevenția, diagnosticarea și…
18 iunie 2025
Conferința BE INSPIRED. MAKE IT HAPPEN! ajunge la Craiova în 19 iunie
Seria de conferințe regionale „Be Inspired. Make it Happen!”, organizată de Asociația B-Leader împreună cu Doingbusiness.ro și…
18 iunie 2025
Infrastructură
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
Daniela Hagmann, CEO Geodata Services: Economiile produse de digitalizarea administrației publice cât bugetul Ministerului Sănătății
În pas cu constructorii consacrați, administrațiile publice evoluează pe linia digitalizării și, implicit, a standardizării proceselor înspre eficientizarea…
20 iunie 2025
Aparatură medicală de ultimă generație pentru spitalul din Arad prin fonduri RO-HU
Spitalele din județele Arad și Békés vor fi dotate cu aparatură medicală modernă, esențială pentru prevenția, diagnosticarea și…
18 iunie 2025
Se știu câștigătorii licitației pentru construirea a patru pasaje rutiere noi în Oradea
Asfamixt, Selina plus Drum Asfalt, și PORR Construct, vor construi cele patru pasaje rutiere la ieșirea din Oradea,…
18 iunie 2025
Încă un pas pentru construirea drumului spre Aquaparkul dintre Băile Felix și 1 Mai
Consiliul Județean Bihor a aprobat, joi, 12 iunie 2025, indicatorii tehnico-economici actualizați pentru Inelul Rutier Metropolitan. Prin această…
12 iunie 2025
Politehniștii clujeni au testat “Autostrada Erbașu”
Constructorii sectorului Suplacu de Barcău – Chiribiș al A3 le-au prezentat stadiul lucrărilor și le-au explicat provocările proiectului.…
12 iunie 2025
Robotul zidar, în acțiune la nZEB Expo 2025
nZEB Expo, cel mai mare eveniment din România dedicat construcțiilor eficiente energetic, își deschide porțile vinerea aceasta, pe…
11 iunie 2025
Marius Șoflete, co-organizator: nZEB Expo, un catalizator pentru construcții mai bune
Marius Șoflete este un pionier în domeniul proiectării și construcției de case pasive, iar remarcabil este că se…
10 iunie 2025
Turism
Gala Aniversară Transilvania Business 15 ani
Gala Aniversară Transilvania Business a marcat 15 ani de la apariția primei ediții a publicației economice. Evenimentul găzduit…
20 iunie 2025
Festivalul Medieval revine în perioada 4-6 iulie 2025, în Oradea
Noutățile Festivalului Medieval de la Oradea sunt bătăliile cu vikingi de pe Crișul Repede și demonstrațiile trupelor de…
20 iunie 2025
În weekend se deschide oficial sezonul de vară la Ghioroc – „Litoralul Vestului”
În cadrul unui peisaj estival, la doar câțiva kilometri de Arad, pe plaja de la Ghioroc, s-a deschis…
19 iunie 2025
,,Gusturi și tradiții DE BIHOR” în Ștei
Sâmbătă și duminică, 5 și 6 iulie 2025, va fi organizată prima ediție a evenimentului ,,Gusturi și tradiții…
19 iunie 2025
La Oradea s-a lansat primul grup BNI Platinum din România – BNI Varadinum
Cel mai mare grup BNI din România a fost lansat marți, 17 iunie 2025 la Oradea. Grupul are…
19 iunie 2025
Ionuț Popescu, Potcoava: “Noi depunem un dosar întreg pentru fonduri UE, ungurii, numai două coli”
Fondatorul centrului de echitație din Runcu și președintele Federației Române de Turism Ecvestru (FRTE) s-a arătat nemulțumit de…
17 iunie 2025
Eugen Tudosie, UNDA: “Avem un plan pe cinci ani, cu centru de evenimente și hotel-boutique”
Directorul general al complexului din București s-a referit, în cadrul Conferinței România 2030, atât la investiția în sine,…
17 iunie 2025
Avioane charter de la Cluj spre Insula Lesbos, în sezonul estival
AeroVacanțe, agenția organizatoare a grupului Aerotravel, a anunțat că din iunie, turiștii din Cluj se pot putea bucura…
17 iunie 2025
Educație
Un nou cămin, la standarde europene, în Campusul Universității din Oradea
Vineri, 20 iunie 2025, s-a pus piatra de temelie a unui nou cămin studențesc în Campusul Universității din…
20 iunie 2025
De 6 ani ROMGAZ investește în educație și în formarea viitoarei generații de specialiști
ROMGAZ, cel mai mare producător, principal furnizor de gaze naturale și cel mai mare operator de depozite de…
20 iunie 2025
,,Gusturi și tradiții DE BIHOR” în Ștei
Sâmbătă și duminică, 5 și 6 iulie 2025, va fi organizată prima ediție a evenimentului ,,Gusturi și tradiții…
19 iunie 2025
La Oradea s-a lansat primul grup BNI Platinum din România – BNI Varadinum
Cel mai mare grup BNI din România a fost lansat marți, 17 iunie 2025 la Oradea. Grupul are…
19 iunie 2025
Claudiu Mândru, Alfa Software, la Conferința România 2030 : “Lumea va fi digitală sau nu va fi deloc”
În prezent, marea majoritate a oamenilor nu își mai poate închipui viața în afara tehnologiei. Mai mult, încet-încet,…
19 iunie 2025
Despre digitalizarea instituțiilor publice și a IMM-urilor la Oradea Innovation Day
Parcul Științific și Tehnologic Bihor a găzduit miercuri, 18 iunie 2025, Oradea Innovation Day, un eveniment dedicat accelerării…
19 iunie 2025
Conferința BE INSPIRED. MAKE IT HAPPEN! ajunge la Craiova în 19 iunie
Seria de conferințe regionale „Be Inspired. Make it Happen!”, organizată de Asociația B-Leader împreună cu Doingbusiness.ro și…
18 iunie 2025
Alfred Simonis: „Sute de copii din Timiș nu mai au problema transportului la școală”
Investiție serioasă în mobilitatea educațională din Timiș: microbuze electrice pentru 29 de localități, prin PNRR, vor urma alte…
17 iunie 2025
Zi de Zi știri economice:
