Lucrările la porțiunea de 800 de metri din Autostrada A3, care trebuie să conecteze tronsonul Gilău-Câmpia Turzii de lotul Gilău-Nădășelu este aproape finalizat, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură.
Există mari şanse ca podul de peste Someş, o porțiune de 0,766 km care trebuie să conecteze Autostrada A3 Gilău-Câmpia Turzii de autostrada Gilău-Nădășelu, segment deja finalizat din luna noiembrie 2017, să fie gata până în septembrie, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Valoarea de semnare a contractului este de 25,6 milioane lei fără TVA.
“Așa cum se vede din cea mai recentă filmare aeriană realizată în 15 august, s-a intrat în linie dreaptă pe șantierul mini-lotului de 766 de metri de la Gilău, parte din Autostrada A3, care va conecta de restul Autostrăzii Transilvania tronsonul Gilău-Nădășelu (8,7 km) finalizat încă din noiembrie 2017. Constructorul (Tirrena Scavi) a terminat refacerea pereului canalului în care s-au ridicat cele 4 pile și în prezent execută lucrări diverse: așternere straturi de asfalt, instalare parapete de protecție, taluzări, amenajare șanțuri/rigole. Dacă se menține ritmul, sunt șanse foarte bune ca la sfârșit de septembrie să fie totul gata”, transmite API.
Podul lipsă peste Someș în zona Gilău este de fapt un viaduct deja parțial construit încă din vremea contractului cu Bechtel. Pentru finalizarea sa, Compania de Autostrăzi lansase în 2015 o licitație ce în cele din urmă a fost anulată. Licitația a fost, în cele din urmă, lansată abia în octombrie 2016, iar ofertele au fost depuse, într-un final, în 9 februarie 2017. Conform caietului de sarcini, după semnarea contractului termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 10 luni, scrie monitorul.ro.
Fără podul de 766 de metri, tronsonul de 8,7 kilometri de la Gilău la Nădăşelu, finalizat în 2017, ar fi inutil.
Deși vorbim de un tronson scurt de autostradă, acesta este unul destul de important pentru că vine în continuarea Autostrăzii A3 Câmpia Turzii – Gilău de la intersecția cu DN1, ocolește municipiul Cluj-Napoca prin partea de vest și se oprește aproape de localitatea Nădășelu într-o intersecție cu un alt drum național, DN1F spre Zalău și Satu Mare. Practic, A3 Gilău – Nădășelu va funcționa ca o centură în partea vestică a municipiului Cluj-Napoca.
În momentul deschiderii podului, şoferii vor putea circula de la Nădășelu și până la Câmpia Turzii pe autostradă. În total sunt 61,25 km din cei peste 400 ai Autostrăzii Transilvania.
Citește și:
Florin Drăgan, rectorul UPT, militează pentru dezvoltarea conurbației Arad-Timișoara
Dacă în anii 2000 Aradul și Timișoara au însemnat o importantă poartă de intrare a investițiilor străine în…
19 aprilie 2024
Chimcomplex își susține angajații
Grupurile CRC și SCR își ajută în primul rând angajații (peste 2.000) și apoi, pe cei din zonă.…
18 aprilie 2024
Hidroelectrica și Masdar (EAU) extind acordul de colaborare
O delegație a Hidroelectrica, condusă de Karoly Borbely, președinte al directoratului societății, participă la vizita de lucru a…
18 aprilie 2024
Studiu: Temperaturile preferate de români în locuințe
Aproape jumătate dintre români preferă temperatura în locuințe între 22 și 24°C, și chiar peste; Peste 40% și-au…
18 aprilie 2024
Trimișii Ardealului vor să schimbe statutul urșilor și lupilor în UE
Reprezentanții Transilvaniei la Bruxelles susțin modificarea stării de protecție a carnivorelor mari din strict protejat în protejat. Comitetul…
18 aprilie 2024
Grădină botanică și lac artificial în Cartierul Nufărul din Oradea
Primăria Oradea vrea să realizeze o Grădina Urbană în Cartierul Nufărul. În acest sens, a fost lansat în…
18 aprilie 2024
Antreprenorii clujeni, așteptați de marile corporații în Japonia
Giganții tehnologici japonezi vor avea întâlniri directe cu antreprenorii locali după succesul Forumului de Inovare România-Japonia (FIRJ) de…
17 aprilie 2024
Start Conferinței Tehnologia & iHealth în medicina secolului XXI
UMFST „G.E. Palade” Târgu Mureș și Academia de Științe Medicale, sub egida Academiei Române, organizează, în perioada 17-19…
17 aprilie 2024