Auto Industrie Ultimele stiri

Dacia, creştere de 7% a autovehiculelor vândute anul trecut. Cea mai bună performanţă comercială din istoria sa

- dacia2 960x540 - Dacia, creştere de 7% a autovehiculelor vândute anul trecut. Cea mai bună performanţă comercială din istoria sa

Brandul românesc Dacia a anunţat, vineri, că a înregistrat o creştere de 7% a autovehiculelor vândute anul trecut, în total, până la 700.798 unităţi, cea mai bună performanţă comercială din istoria sa.

 

Vânzările Dacia pe pieţele externe au crescut cu 5,5%, ajungând la peste 646.000 unităţi.

În România, au fost comercializate 54.593 de unităţi, cu 26,2% mai mulţi faţă de anul precedent).

Dacia a reuşit totodată să îşi majoreze cota de piaţă, ajungând la un procent estimat la peste 30% din vânzările de vehicule noi din România. Toate modelele gamei au înregistrat vânzări în creştere, iar fiecare model Dacia s-a situat, şi în 2018, în postura de lider în segmentul său de piaţă respectiv, potrivit companiei.

”Noul Duster s-a impus ca un adevărat motor de creştere al mărcii încă din primul an complet de comercializare, depăşind, cu 13.179 de unităţi vândute, cea mai bună performanţă atinsă vreodată în România de predecesorul său. Majoritatea clienţilor au optat pentru versiunile cele mai accesorizate, varianta 4×4 reprezentând 77% din totalul vânzărilor”, se arată în comunicat.

La rândul său, Logan berlină a încheiat anul 2018 cu 21.176 de unităţi vândute în România, ceea ce echivalează cu aproape 39% din totalul vehiculelor Dacia livrate pe piaţa internă.

”Sandero a rămas şi în 2018 liderul segmentului B-Hatch din România, cu vânzări cifrate la 10.218 unităţi. Şi în acest caz apetenţa clienţilor s-a orientat către vârful de gamă. Astfel, 61% din livrări au vizat versiunea Stepway”, se arată în comunicat.

Şi celelalte modelele rămân lidere pe segmentele lor de piaţă: Logan MCV (3.779 unităţi), Dokker (2.227 unităţi) şi Lodgy (1.061 unităţi).

”Cu 700.798 unităţi vândute în total – în România, plus pieţele internaţionale (în creştere cu 7% faţă de nivelul atins în anul precedent), Dacia a înregistrat în 2018 cea mai bună performanţă comercială din istoria sa. Marca românească şi-a dublat practic vânzările în decurs de numai şapte ani. Astfel, pragul de 350.000 de unităţi a fost depăşit în anul 2012, cel de 400.000 – în 2013, cel de 500.000 – în 2014, iar cel de 600.000 – în 2017”, se arată în comunicat.

Una din cele mai bune performanţe a fost înregistrată în Europa, regiune unde Dacia a comercializat în 2018 peste 511.000 de vehicule. Într-un context dificil, constructorul român a urcat astfel pe poziţia a 14-a în clasamentul celor mai vândute mărci de pe Vechiul Continent, cu o cotă de piaţă de 2,9%, în creştere cu 0,27 puncte procentuale faţă de anul precedent.

Related posts

Grupul Sergiana din Braşov mizează pe afaceri de peste 70 mil. euro

redactia

Afacerile Cemacon au urcat cu 86% în primul trimestru, la 21,49 milioane lei

Stefana Muresan

CNAIR: S-a semnat contractul cu italienii de la Tirrena Scavi pentru proiectarea şi execuţia variantei de ocolire sud a Timișoarei, contract de 58 de mil. euro fără TVA

redactia

31 de proiecte europene trimise spre finanțare din “capitala” Sălajului

Nora Dumitrescu

Raul Ciurtin, fostul patron Albalact reinvestește o parte din bani într-un proiect imobiliar în București

Stefana Muresan

Firmele închise temporar de ANPC, obligate să afișeze acest lucru la punctul unde își desfășoară activitatea

Papuc Irina

Via Transilvanica – Drumul care unește românii, omologat oficial ca traseu turistic pe teritoriul judeţului Bistriţa-Năsăud

redactia

Portland Trust dezvăluie noul simbol al Oregon Park

Ionut Oprea

Aeroportul Sibiu, investiții pentru sporirea securității la Summitul UE din mai

Stefana Muresan

VINTEST 2018 – VIN la EXPO! Iubesc Vinul Românesc

redactia

Astra Film Festival, o vedere de ansamblu a ediției din 2019  

Ligia Voro

Dunwell: 23 centre de distribuție aprovizionează zilnic magazinele

Papuc Irina

Primăria Brașov lansează procesul de bugetare participativă. Valoarea maximă a unui proiect – 100.000 de euro

Papuc Irina

New Media Castle și experiențe unice la Electric Castle 2019

Ligia Voro

ClusteRO solicită o intervenție a statului în economie de aproximativ 15% din PIB

Ligia Voro

IMM-urile vor ajutor de stat, amânarea unor contribuţii şi finanţări cu dobânzi „0”

Traian Dan

Primăria Cluj va avea primul funcţionar public robot din țară

Stefana Muresan

Fermierii bihoreni au primit peste 3,2 milioane de lei pentru motorină

Traian Dan

Deloitte și FintechOS, partenere în transformarea digitală a CEC Bank

Ligia Voro

Tirrena Scavi, ritm ”satisfăcător” de lucru la podul peste Someş

Stefana Muresan

Creștere a numărului de pasageri de 130% pentru Aeroportul Transilvania

Ligia Voro

Gastronomia și vinurile din România, promovate intern și extern printr-o Gală de Ziua Națională

Ligia Voro

Ministrul Fondurilor Europene: Banii europeni pentru cercetare trebuie să producă un impact real în economia românească

Papuc Irina

Bosch construiește o fabrică în Simeria

Stefana Muresan

Leave a Comment