Agricultura Arad Hunedoara Sibiu Timiș Ultimele stiri

Arome proprii – o platformă dedicată producătorilor locali din Regiunea Vest

Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest lansează „Arome proprii” – www.aromeproprii.ro, o platformă care promovează producătorii și produsele alimentare din Regiunea Vest. Platforma „Arome proprii” a fost realizată ca o inițiativă pilot în cadrul proiectului „NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar”, care își propune crearea de ecosisteme favorabile inovării în sectorul alimentar în șapte regiuni europene.

 

Producătorii locali din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara beneficiază, prin intermediul platformei, de spații virtuale unde își pot promova produsele – legume, fructe, miere și produse apicole, cereale și produse din cereale, ouă, carne și produse din carne, lapte și brânzeturi artizanale, uleiuri, gemuri și dulcețuri realizate după rețete tradiționale sau prin noi procedee, din fructe și legume cultivate în regiune, ceaiuri, mirodenii etc.

 

Aproape 30 de producători s-au înregistrat deja pe www.aromeproprii.ro, iar lista este deschisă. Găsim produse certificate ecologic, susținem afaceri de familie, încercăm să promovăm gusturile autentice locale în cultura gastronomică a comunității.

 

Fiecare producător își poate crea un profil online pentru prezentarea produselor și a beneficiilor pe care le oferă acestea pentru consumatori – certificări privind calitatea și valoarea adăugată, locațiile unde se comercializează, fotografii, date de contact, posibilitatea de a primi vizite din partea potențialilor clienți șamd.

 

„Arome proprii” pune, de asemenea, la dispoziția vizitatorilor o hartă interactivă a producătorilor locali din Regiunea Vest, în funcție de tipurile de produse pe care le propun și aria geografică din care provin, cu informații complete privind trasabilitatea lor.

 

Pasul următor – așteptăm și alți producători locali și promotori ai produselor locale din industria HoReCa. Prin proiect, vom promova restaurantele, hotelurile, operatorii culturali, retailerii specializați și procesatorii din industria alimentară care aleg să introducă produse din regiune în meniurile lor, în producție, retail etc., în cadrul unei campanii de susținere care se va derula pe parcursul anului 2019.

 

„Nevoile comunităților urbane de a avea acces cât mai facil la alimente proaspete, sănătoase, cu gust, produse în proximitate, cât și nevoile producătorilor locali de a-și promova produsele și de a le comercializa la prețuri echitabile au constituit principalele premise de la care am pornit atunci când a fost gândit proiectul pilot. Ne dorim ca această inițiativă să contribuie în mod real la reconectarea consumatorilor cu producătorii și la adoptarea, treptat, ca parte a culturii locale, a unei diete sezoniere care să aibă la bază hrană proaspătă şi sănătoasă”, explică Daniela Copaci, coordonatorul proiectului „NICHE”, din partea ADR Vest.

 

Informații sunt disponibile pe Facebook (https://www.facebook.com/aromeproprii/) și pe Instagram (https://www.instagram.com/aromeproprii/).

 

Proiectul „NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar” este o inițiativă a ADR Vest, finanțată în cadrul Programului Interreg Europe (https://www.interregeurope.eu/niche/).

Partenerii din cele șapte regiuni implicate în proiect – Regiunea Vest din România (coordonator proiect), Regiunea Border din Irlanda, Regiunea Irlanda de Nord din Marea Britanie, Regiunea Tartu din Estonia, Regiunea Ostrobotnia de Sud din Finlanda, Regiunea Cuiavia-Pomerania din Polonia și Regiunea Creta din Grecia – dispun de un buget total de 1,3 milioane euro, pe o durată de 4 ani.

Related posts

Ardelenii vor zbura pe litoralul românesc din iulie

Nora Dumitrescu

Mercedes-Benz, reclamă impresionantă filmată în Sibiu

Stefana Muresan

Caravana TB – film despre elite în afaceri. Din Banat și Transilvania

Aurelian Grama

177 abonamente gratuite la Untold oferite de organizatori

A. I.

Trei oferte pentru construirea de tramvaie electrice, la Timişoara. Contract de peste 40 milioane euro

Stefana Muresan

Aeroportul Internaţional Timişoara estimează venituri de 55,5 milioane lei, în acest an

Stefana Muresan

Clujul ar putea deveni, în 2023, primul județ racordat 100% la apă și canalizare

redactia

Asociaţia Română a Băncilor: „Intermedierea financiară, în România, este cea mai mică din Europa”

Papuc Irina

[Enjoy Transylvania!] Primele băi sărate din Sovata

Transilvania Business

Încasările Primăriei Timişoara au scăzut drastic în luna martie

Robert Bloancă

Fundația Noi Orizonturi și Rotary Club Satu Mare lansează proiectul „Școala care ne unește” pentru dezvoltarea și promovarea școlilor comunitare

redactia

Proiect de finanţare europeană pentru 90 de idei de afaceri din Nord-Vest, lansat la Cluj

Stefana Muresan

Oradea investește 32 milioane de lei într-un „Park and ride” în Centrul Civic

Traian Dan

Transparența cheltuielilor și achizițiilor publice la Consiliul Județean Bihor

Traian Dan

De’Longhi, Ecolor și Sykes, angajatorii toamnei la Cluj

Nora Dumitrescu

Oferta turistică a Clujului, promovată în cadrul Târgului Internațional de Turism al României

Stefana Muresan

Pe vreme de pandemie, şomajul din Timiş scade

Robert Bloancă

Județul Cluj – prezență inedită la primul târg internațional de turism al anului 2018

Stefana Muresan

Arhitecți de la Paris ”redesenează” Reșița. Mall, aquapark, clădiri de birouri și un parc generos

redactia

Ordinul Arhitecților din România a participat la lucrările Conferinței AsoP 2019

Stefana Muresan

Un arhitect mureşean, curatorul proiectului „Mnemonics” la Bienala de Arhitectură de la Veneția

Stefana Muresan

Secția de Neonatologie a Spitalului Universitar București, dotată de Salvați Copiii

Ligia Voro

Clujana își face rețea în Transilvania. Va deschide magazine la Sibiu și Bistrița

Nora Dumitrescu

Comisia Europeană a aprobat recapitalizarea CEC Bank

Papuc Irina

Leave a Comment