Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Timișoara vrea SF pentru metrou

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a declarat vineri că va menţine pe agenda municipalităţii realizarea unui studiu de prefezabilitate pentru construirea unui metrou, dar pe alte trasee decât cel în partajare cu CFR, întrucât compania feroviară a obţinut fonduri europene care-i vor permite să menţină actualele linii pe actualele structuri de suprafaţă, de tip movile.

“Lucrurile sunt într-o anumită dinamică, iar când noi am făcut studiul de fezabilitate pentru un metrou (anul 2013, n.r.), am vizat traseul actualelor căi ferate. La acea vreme, studiul nostru de prefezabilitate a primit toate avizele de ducere în subteran a liniilor de cale ferată şi de realizare cu această ocazie a unei linii de metrou de la Ministerul Transporturilor, în 2013. Este un lucru peste care s-a trecut uşor şi a fost făcut uitat. Am fost primul oraş din provincie în care s-a vorbit despre metrou, ideea a fost luată în derâdere (…). Dar, pentru că CFR are un proiect cu finanţare europeană pentru modernizarea şi extinderea sistemului de cale ferată pe actuala tehnologie (movilă de pământ), a căzut acea variantă de transformare a zonei şi probabil că în următorii cel puţin 20-30 de ani, linia de cale ferată va rămâne pe actuala movilă”, a explicat primarul Nicolae Robu vineri, într-o conferinţă de presă, potrivit Agerpres.

Edilul a detaliat că acum se va face un studiu de fezabilitate pentru metrou pe cu totul alte trasee care să facă legătura între principalele puncte din zona periurbană cu staţii care deservească locuri de maxim interes din oraş. El a precizat că acest metrou nu se va realiza în perioada imediat următoare, dar dacă astfel de obiective nu au pregătit un studiu de prefezabilitate, nu vor avea niciodată şansa de a se realiza.

Nicolae Robu a declarat recent că Timişoara va avea metrou, însă acest obiectiv va fi construit în cadrul unui program naţional ce prevede realizarea de metrouri în oraşele cu populaţie mai mare de trei sute de mii de locuitori.

În anul 2013, edilul Timişoarei lansase în premieră ideea ca liniile de tren care traversează oraşul să fie duse în subteran, iar în intervalul când nu circulă trenurile, să fie folosite în sistem S-Ban, ca metrou.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Încep lucrările de modernizare a Pieței Ferdinand din Oradea, investiții de peste 19 mil. lei, fonduri europene

Articolul următor

Creșă din materiale ecologice de 1 milion de euro în Cluj-Napoca

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share