Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Gin de soc, lansat în premieră mondială la Saschiz de un întreprinzător britanic

Un gin de soc obţinut prin fermentaţie, după o tehnologie oarecum similară cu ţuica ardelenească, a fost lansat, sâmbătă, în premieră mondială, la Saschiz, de către Jim Turnbull, un întreprinzător britanic, în cadrul ediţiei a VII-a a Sărbătorii Rabarbărului, informează Agerpres.

“În urmă cu câţiva ani am început să facem tot felul de preparate din floare de soc (la Saschiz – n.r.), în special băuturi, şi aproximativ în 2015 am plănuit să facem o băutură, un gin. În 2016 am aplicat pentru a obţine licenţa. Suntem primii din lume care facem gin din soc şi inclusiv pentru cei din vamă a fost dificilă interpretarea legii, fiindcă nu exista un precedent. După foarte multe discuţii, în luna martie în acest an am reuşit să obţinem licenţa. Casa în care ne desfăşurăm activitatea a fost deţinută de familia Kasper, are o inscripţie în germană, din 1888, care spune că ‘Răbdarea, înţelepciunea şi timpul fac imposibilul să devină posibil’. Din 1888 şi până în 2019 inscripţia este validă, am făcut posibil din ceva imposibil”, a arătat Jim Turnbull, potrivit sursei citate.

Întreprinzătorul a spus că florile de soc provin din zona Saschizului şi din împrejurimi şi că anual aici se procesează 80 de tone de astfel de flori, din care se fac 120.000 litri de sirop de soc, care merge la export, iar din restul cantităţii de flori se face această băutură spirtoasă.

Jim Turnbull a precizat că florile sunt recoltate de către localnici, care sunt plătiţi pentru a aduna florile de soc de pe dealuri.

“Premiera mondială constă în procesul de fabricaţie, pentru că la momentul acesta este în comerţ un gin din flori de soc, însă nu este aceeaşi tehnologie de fabricaţie, care e radical schimbată. Tehnologia e secretă. (…) Este un proces natural, exact aşa cum se produce ţuica. E lansat doar astăzi pentru că doar de la 1 martie avem licenţă pentru a face această băutură spirtoasă, a durat aproape doi ani să ajungem la acest stadiu, doi ani de acte. Ideea a pornit de acum doi ani, de atunci până acum a fost un drum anevoios, dar a meritat. Dacă e să îl comparăm cu ţuica care se face la noi în ţară, nu este foarte tare, are 40% alcool, dar se bea cu apă tonică”, a declarat Sandor Doczi, managerul de producţie.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cea mai înaltă sculptură în munte din Europa, reprezentând chipul lui Decebal, iluminată permanent

Articolul următor

Karpatia Pony Show la a treia ediție!

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share