Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Automotive Expo & B2B Meetings – Constructorii auto au nevoie de mai mulți furnizori care să producă în România

 Sute de furnizori și cumpărători din domeniul automotive și-au dat întâlnire pe 28 martie la Sibiu, în cadrul evenimentului Automotive Expo & B2B Meetings, un târg expozițional, îmbinat cu un program de întâlniri „business to business”. Furnizorii și-au prezentat cele mai noi tehnologii în domeniul industriei auto, iar cumpărătorii și-au exprimat dorința de creștere a gradului de integrare locală a furnizorilor.

 

În cadrul Automotive Expo & B2B Meetings peste 120 de furnizori s-au înregistrat în acest an pentru a-și prezenta produsele și inovațiile tehnologice. Întâlnirile dintre cumpărători și furnizori au fost planificate ținând cont de profilul de activitate și obiectivele fiecărei companii. Astfel, la eveniment au fost prezenți inclusiv marii producători de autovehicule din România: Dacia, filială a producătorului francez de automobile Renault, precum și Ford, cu fabrica din Craiova, subsidiară a companiei americane cu același nume.

Datele statistice pentru anul 2018 arată că industria auto din România se află în plină ascensiune, înregistrând o cifră de afaceri de 28 de miliarde de euro, dintre care numai 19 miliarde reprezintă componentele auto. Totuși, este foarte mult loc de creștere, iar producătorii își doresc cât mai mulți furnizori locali.

„În acest an am înregistrat o creștere de aproximativ 20 la sută în ceea ce privește furnizorii expozanți și aproximativ 30 la sută a prezenței cumpărătorilor. Este o creștere frumoasă pe care o înregistrăm constant în ultimii ani, atât la Automotive Expo, cât și la Industry Expo, cel de-al doilea eveniment al nostru pe care îl organizăm în luna octombrie. În total, la Automotive Expo participă anul acesta în jur de 450 persoane, reprezentanţi ai departamentelor achiziţii, tehnic, vânzări & marketing şi directori generali de la peste 200 de companii din domeniul automotive. Marii producători vin inclusiv să spună ce piese cumpără la ora actuală din alte părți ale lumii și transmit mesajul că ar dori să le cumpere de la furnizori din România”, explică Claudiu Georgescu, General Manager Green Roua, Industrialin, IndustryExpo și AutomotiveExpo.

Un mesaj în acest sens a fost transmis de producătorul Dacia care deține o cotă estimată de 30 la sută din piața autovehiculelor noi din România.

„Dacia își dorește mai multă tehnologie în România, pornind de la soluțiile hi-tech, până la componente uzuale, cum ar fi jante de aluminiu, ecrane termice sau sisteme de frânare. Ne-am dori să putem găsi și materia primă din plastic. Din păcate, nu avem furnizori în România pe aceste categorii de componente, dar ne dorim să-i avem în țară și nu doar pentru Dacia, ci și pentru întreaga industrie automotive. Avem încredere că extinderea numărului de furnizori producători pe piața românească este posibilă, bazându-ne pe succesul pe care Dacia îl înregistrează astăzi, dar și pe succesul furnizorilor Daciei care au avut curajul să lucreze cu noi și care astăzi produc, nu numai pentru noi, ci și pentru alți constructori de autovehicule mondiali”, ne-a declarat Marius Godoi, Senior Purchasing Project Manager, Dacia.

Atât Ford, cât și Dacia își doresc „o creștere a gradului de integrare locală a furnizorilor”, a declarat și Adrian Sandu, secretar executiv al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Asociația a înregistrat atât de la Dacia, cât și de la Ford o listă cu componente de care au nevoie, iar gama este diversă, pornind de la oglinzi, lămpi, proiectoare, pompe de apă, conducte frână, până la module electronice de comandă, comenzi de deschidere exterioară sau vopsirea maselor plastice.

În același timp, atât furnizorii, cât și cumpărătorii ar trebui să-și sincronizeze modelele de afaceri, pornind de la cerințele tot mai stricte anti-poluare. Viitorul este al mașinilor electrice.

„Mașinile electrice reprezintă viitorul în automotive. Vedem că poluarea are efecte alarmante, iar România riscă sancțiuni din partea Comisiei Europene pentru nivelurile de poluare a aerului în marile orașe. Cu toate acestea, nu putem vorbi despre o tranziție accelerată către automobilele electrice, deoarece România are nevoie de infrastructură și comunicație, iar acestea nu se pot face în timp scurt”, a completat Adrian Sandu.

 

Oferta furnizorilor

 

Furnizorii prezenți la AutomotiveExpo au prezentat de la sisteme inteligente, printare 3D până la mentenanță predictivă.

“Reprezentăm în România trei companii – Unitronix, prezentă în peste 50 de țări, pe partea de automate programabile; Kübler, companie specializată de partea de mișcare și contorizare și Tosibox din Finlanda, pe partea de conectivitate, ceea ce reprezintă la modul practic o conexiune internet-internet prin VPN securizat. Prezentăm o soluție IoT de ultimă generație ce permite conectarea a 16 milioane de device-uri inteligente, cum ar fi roboți, automate programabile, camere video. Conexiunea este securizată, se poate folosi atât în domeniul casnic, cât și în industrie. Este un vârf de gamă în domeniul IoT și este una dintre cele mai căutate produse”, ne-a declarat Ioan-Dorelian Constantinescu, inginer vânzări Kvalix Automatika.

“Reprezentăm Stratasys România, un producător american de imprimante 3D, numărul unu mondial. Suntem prezenți aici în principal cu piese de printare 3D. Principala noastră activitate este vânzarea echipamentelor, dar ne ocupăm și de producție și printare 3D a pieselor la cerințele clienților noștri. Foarte multe companii din industria automotive, electronică, aviație sunt interesate de această tehnologie, care este una inovativă și foarte avantajoasă. Am început activitatea în România în anul 2012 și putem spune că este o piață în continuă creștere, apar tot mai multe imprimante 3D, concurența este tot mai mare, dar există loc pentru toată lumea”, ne-a prezentat Cristian Foral, Sales Manager Nutechnologies.

“Suntem prezenți a treia oară consecutiv la acest eveniment, iar domeniul nostru de specialitate sunt sistemele hidraulice pentru toate domeniile industriale și oferirea serviciilor de consultantă și, mai ales, soluționarea problemelor hidraulice prin livrarea de echipamente de producție germană Hydac. Ca și element inovativ, am venit la AutomotiveExpo de la Sibiu cu diverse repere necesare testării calității și gradului de curățare a pieselor. Companiile pun din ce în ce mai mult accent pe soluțiile de mentenanță predictivă, iar noi venim cu soluții de satisfacere a acestor nevoi în creștere”, a punctat Nicolae Muntean, inginer tehnic-comercial, Hydac International.

 

Un eveniment marca Industrialin

 

Automotive Expo este un eveniment internațional, organizat anual în marile orașe industriale ale României, dedicat profesioniștilor din domeniul industrial, cumpărători și furnizori.
Evenimentul are o structură de târg expozițional, ce îmbină un program de întâlniri „business to business”, unde furnizorii au posibilitatea de a prezenta produse și inovații tehnologice, iar întâlnirile cu cumpărătorii sunt planificate ținând cont de profilul de activitate și obiectivele fiecărei companii. Participanții la Automotive Expo beneficiază de acces la informații de ultimă oră din industrie, oportunități de a dezvolta noi colaborări de afaceri, promovare și consolidarea imaginii pe piață. Organizatorul evenimentului este Industrialin, în colaborare cu ACAROM.

 

de Irina PAPUC

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Sibiu, an Attractive City for Investors

Articolul următor

De 1 iunie elevii din 19 județe organizează evenimente pentru comunitate

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Haos în gestionarea deșeurilor în Baia Mare Amestecarea deșeurilor, depozitarea ilegală, lipsa facilităților pentru colectarea separată, deșeurile din construcții sunt principalele “scurtcircuite” Asociația Ecoteca și Primaria Baia Mare au organizat o masă rotundă pentru a discuta soluții de eficientizare a gestionării deșeurilor în județul Maramureș. Aceasta beneficiat de sprijinul organizațiilor GreenPoint Management, Envirom, Alucro, Ecotic și companiei Egger România. Printre participanți s-au numărat Agenția pentru Protecția Mediului Maramureș, Poliția Locală, Consiliul Județean Maramureș, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deșeurilor Menajere (ADI-GIDM) Maramureș, Colegiul Economic N. Titulescu, Serviciul Public Ambient Urban. Temele dezbătute au vizat cadrul local și aspecte specifice județului, Sistemul de Garanție – Returnare (SGR), implementarea sistemului de colectare separată, eficiența actuală și pașii următori în gestionarea deșeurilor. Ecoteca a formulat idei principale și concluzii după discuțiile cu instituțiile și companiile implicate. “România nu își atinge țintele de reciclare, cu o scădere a procentului de deșeuri reciclate. Penalitățile pentru țintele neatinse sunt plătite de fiecare unitate administrativ teritorială (UAT), iar gestionarea acestei probleme se decide la nivel local. Prin Planul Național de Redresare și Reziliență se planifică instalarea a 110 de insule ecologice și 90 de module în Baia Mare, trei centre de colectare cu aport voluntar mici și unul mare. Autoritățile locale consideră că sistemul de colectare separată este subfinanțat. PBM prevede platforme de colectare îngropate cu cartele pentru fiecare apartament; există deja 54 de astfel de platforme în oraș. Deși întâmpină dificultăți, proiectul continuă. Colectarea în Baia Mare se face pe patru fracții: hârtie - carton, plastic - metal, sticlă și rezidual. Campaniile trimestriale sunt organizate pentru deșeurile voluminoase”, potrivit Ecoteca. “Nu există o soluție gratuită pentru deșeurile din construcții. Cetățenii pot apela la colectori autorizați contra-cost. Deșeurile vegetale merg la stația de compost și sunt incluse în calculul țintei de reciclare. ADI-GIDM susține că gradul de colectare separată și reciclare a crescut de la 3% în 2021 la 9% în 2024. SGR a redus cantitățile de sticlă și plastic. Cetățenii din Baia Mare primesc amenzi pentru depozitarea ilegală a deșeurilor pe spațiul public. Nu există trasabilitate a deșeurilor, iar instituțiile publice nu au control asupra deșeurilor ilegale din localitate. ADI-GIDM și operatorul de salubrizare fac campanii de conștientizare în școli, dar acestea sunt discontinue. Infrastructura de colectare separată există, dar elevii sunt descurajați de amestecarea deșeurilor de către personalul de serviciu și colectori. Există puține campanii de conștientizare în școli, iar eforturile sunt inutile fără facilități pentru colectarea separată acasă și pe stradă. Reprezentanții PBM și ADI-GIMD nu raportează cantitățile colectate conform site-ului RetuRO SGR. Aceștia nu știau că pot face acest lucru, dar vor începe să raporteze de acum încolo”, potrivit raportului Ecoteca.
Citeste mai mult

Haos în gestionarea deșeurilor la Baia Mare

Amestecarea deșeurilor, depozitarea ilegală, lipsa facilităților pentru colectarea separată, deșeurile din construcții sunt principalele “scurtcircuite” depistate de experții…
Citeste mai mult

Euro 2024 se vede în Iulius Mall Cluj

Fanii „sportului rege” și pasionații de experiențe unice sunt așteptați pe terasa food court-ului să vadă meciurile din…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share