Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Nu mai avem o țară low-cost și alte concluzii la forumul franco-român

Prima parte a Forumului – Poveștile care au schimbat România –  a demarat cu o sesiune plenară dedicată Competitivității, în care speakeri din cinci domenii economice cheie au răspuns, cu date exacte, clișeelor și provocărilor economice actuale: România: țară low-cost, best-cost sau value-added? Cum crește competitivatea economiei românești? Ce investiții au fost și sunt în continuare necesare?

Liudmila CLIMOC, CEO Orange Romania: “Pot caracteriza evoluția pieței Orange în România în cei 22 de ani de activitate ca efervescentă. Capacitatea umană, profesionalismul ingineresc, pregătirea în sectorul IT&C, cultura de a adopta rapid noile tehnologii, au contribuit la crearea în România a uneia dintre cele mai bune echipe Orange din Europa. Vedem impactul Orange în scăderea decalajului digital și în creșterea capacității digitale a lumii de business și a lumii în general. Mă refer la IOT, la smart cities, la smart everything. Unul dintre proiectele Orange de acest gen este crearea unui smart city în Alba Iulia pe care îl consider unul simbolic. Avem un city of the future în orașul în care acum 100 de ani s-a semnat Marea Unire.”

François BLOCH, Director General BRD Groupe Société Générale: “În condițiile în care finanțarea este arma cea mai importantă în creșterea investiților pe termen lung și dezvoltarea economică, BRD vine cu 31mld. RON finanțări pentru economia României, ceea ce înseamană 10-15% din totalul finanțărilor din economia românească. Investim în start-up-uri interne și externe pentru a crea noi soluții digitale și a genera inovație. Punem accent pe formarea și educarea financiară, educația financiară în România fiind un subiect pe care îl abordăm cu tinerii. Lucrăm deja cu 20 de orașe și 12 universități.”

Christophe DRIDI, Director General Groupe Renault România: “Filozofia Dacia a fost dintotdeauna aceea de a crea vehicule simple, atrăgătoare, la prețuri accesibile, care nu consumă prea mult și nu poluează prea mult. Dezvoltăm de asemenea toate elementele de integrare locală din punct de vedere al furnizorilor, pe care îi considerăm partenerii noștri. (…) Mașina de mâine este electrică, conectată și autonomă. Inovația trebuie să fie generată nu numai pe platforma industrială, ci și în modul în care abordăm pregătirea personalului. Trebuie să automatizăm și să robotizăm. Suntem obligați pentru a rămâne competitivi, în condiții tensiunilor existente pe piața muncii. Educația este importantă, mai ales cea în sistem dual. Avem nevoie nu numai de teorie, dar și de practică.”

 

Bogdan COCIAN, CEO Elba:  “Obstacolele pe care le-am întâlnit cel mai des au fost rezistența în fața schimbării și diferențele culturale. De aceea e bine să gândim în termeni de parteneriat colaborativ pe termen lung care să aibă la bază inteligența emoțională aplicată în afaceri. Revoluția digitală în momentul de față schimbă totul, de la administrația publică și modernizare, până la cele mai nebănuite sectoare: asigurări, banking, IT&C, automotive, chiar și modelul de proprietate. Toate acestea sunt în același timp și oportunități extraordinare. (…) Nu mai suntem o țară ieftină. Nu mai suntem o țară low cost. Un brand românesc trebuie să dea dovadă de agilitate și inovație pentru a putea penetra piața internațională. Astări regiunea Banat a devenit un adevărat Sillicon Valley la nivel european.”

 

Jean Richard DE LATOUR, CEO Carrefour Romania: “Două dintre cheile succesului Carrefour în România sunt calitatea personalului și calitatea ecosistemului IT și digital. Ele ne-au permis dezvoltarea unor forme de dialog cu clientul în premieră. Capacitatea de a face business cu ajutorul noilor tehnologii este unica. (…) Actorii din retail au un rol major în susținerea furnizorilor locali. Întreținem un dialog constant cu fermierii și promovăm proiecte de susținere a agriculturii ecologice care are un potențial imens în România. Un astfel de proiect este «Creștem România BIO» care a atras interesul a peste 200 de fermieri dintre care 65 au și demarat acest program. Sunt impresionat de tinerii agricultori care investesc în România și dezvoltă acest nou tip de agricultură. Ei trebuie sprijiniți pentru că este nevoie de trei ani de conversie către agricultura ecologică.”

Moderatorul panelului, Eric STAB, Președinte CCEF și PDG Engie Romania, a menționat în deschiderea conferinței: “Panelul pe care îl moderez are o cifră de afaceri cumulată de peste 10 mld. de euro”, reunind cinci dintre cei mai mari investitori francezi în România.

Deschiderea oficială a Forumului economic franco-român “Poveștile care schimbă jocul” a avut loc în prezența prim-ministrului României, Viorica Dăncilă, a ES Michèle Ramis, Ambasadoarea Franței în România și a lui François Coste, Președintele CCIFER

François Coste, Președintele CCIFER, a declarat: “Numeroasele companii cu capital francez prezente aici au găsit în România: O sursă de creștere pe o piață europeană nesaturată, preferința publicului românesc pentru numeroasele mărci franceze este o dovadă a succesului lor în România. Companiile franceze au mai găsit o sursă de competitivitate globală, producând aici, cu ajutorul a numeroase talente românești, o parte din valoarea adăugată în industrie sau în servicii. În schimb, companiile franceze au adus României capital (Franța este a 3a sursă de capital străin), 125 000 de locuri de muncă directe, o contribuție puternică la internaționalizarea și la creșterea în gamă a economiei românești. Prin achizițiile lor, prin acordurile de producție, prin joint ventures, investitorii francezi au contribuit la dezvoltarea companiilor cu capital autohton – fapt pe care îl punem în valoare astăzi și prin acordare unui premiu al cooperării franco-române!”

„Orientat spre viitor, forumul are drept obiectiv și reiterarea priorităților pe termen scurt care fac obiectul dialogului dintre comunitatea economică franceză și autoritățile române, respectiv: reducerea tensiunilor de pe piața muncii; modernizarea infrastructurii de transport, sănătate și educație; simplificarea interacțiunii cu statul; previzibilitatea și stabilitatea reglementărilor legislative; și afirmarea României în UE, UE fiind pentru toate statele membre o sursă unică de finanțare și stabilitate, care trebuie maximizată”, a adăugat François Coste, Președintele CCIFER.

ES Michèle Ramis, Ambasadoarea Franței în România, a arătat în mesajul ei: “Acest forum are trei obiective majore: 1) renunțarea la clișeele și ideile preconcepute despre țările noastre, subliniind bogăția și dinamismul relației noastre economice actuale; […] 2) o trecere în revistă  a oportunităților și provocărilor economice cu care se confruntă România și perspectivele care rezultă de aici pentru companii […] și 3) valorificarea sectoarelor promițătoare care ar putea stimula crearea de parteneriate reciproc avantajoase pentru Franța și România, în special în domenii precum: inovația, digitalizarea, agricultura și orașul viitorului. […]  În această privință, aș dori să subliniez un cuvânt care caracterizează în mod deosebit natura relațiilor economice stabilite între companiile franceze și românești: cuvântul “calitate”. Sunt impresionată de calitatea parteneriatelor, proiectelor și produselor rezultate din colaborările franco-române.”

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Încă o parcare publică etajată în Oradea

Articolul următor

Noul președinte al FRT, Ion Țiriac, felicitat de Simona Halep

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share