Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

CBRE: Dezvoltarea accelerată a Clujului atrage interes și pentru zonele învecinate

Județul Cluj a devenit un exemplu de urmat în ceea ce privește dezvoltarea economică și imobiliară a zonei. Recent, apetitul investitorilor s-a extins și pentru orașele din apropiere, aflate pe o rază de aproximativ 50 de kilometri. Un teren de 26 de hectare, cu titlu de parc industrial, a fost scos la vânzare în orașul Ocna Mureș, potrivit companiei CBRE, lider global și național al pieței de consultanță imobiliară, care a obținut mandat de exclusivitate pentru dezvoltarea zonei de retail și industrial.

 

Terenul este situat în partea de nord a orașului Ocna Mureș, în vecinătatea cartierului rezidențial Mălinului, pe amplasamentul fostei Uzine de Sodă din Ocna Mureș, județul Alba. In vecinătatea terenului se află în construcție cea mai nouă bază de tratament cu băi sărate, care va fi finalizată anul viitor, în zona se are în vedere și amenajarea unei zone de agrement.

Viitorul proiect din Ocna Mureș este o alternativă competitivă din punct de vedere investițional față de orașe precum Turda, Cluj-Napoca sau Târgu Mureș, având în vedere localizarea la doar 8 km distanță față de nodul rutier Unirea al autostrăzii A10 și la circa 50 km față de Cluj-Napoca, precum și infrastructura existentă și utilitățile disponibile”, a explicat Valentin Popescu, senior consultant în cadrul departamentului Land Development al CBRE România.

Terenul dispune de o suprafață totală 26 ha iar pentru o parte din aceasta, compania CBRE Romania discută cu mai mulți operatori de food, comerțul modern în Ocna Mureș fiind slab dezvoltat.

Lipsa unei oferte de retail modern forțează locuitorii din oraș și din vecinătate să își facă cumpărăturile în Cluj, Turda și chiar Alba Iulia. Orașul Ocna Mureș se bucură de o forță de muncă specializată, aceasta fiind unul dintre atuurile proiectului. Atragerea unei investiții si în sectorul de retail va determina locuitorii să nu se mai deplaseze către alte orașe”, a adăugat Ion Dinu, senior consultant în cadrul departamentului Land Development al CBRE România.

Ion Dinu și Valentin Popescu s-au alăturat echipei CBRE în luna aprilie, în cadrul departamentului Land Development, având  o experiență de 15, respectiv 5 ani în dezvoltarea de proiecte în domeniul retail, food și industrial. Extinderea echipei de Land Development a CBRE face parte din strategia companiei  de a oferi investitorilor și dezvoltatorilor un portofoliul de produse integrate generate împreună cu departamentele de retail, spații de birouri și industrial.

În prima jumătate a anului 2019, pe piața din România au fost tranzacționați circa un milion de metri pătrați de terenuri, doar 33% din această suprafață situându-se în București, potrivit celui mai recent raport al CBRE Research. Investitorii au fost interesați în principal de terenuri pentru dezvoltări de tip industrial (49% din suprafața tranzacționată) și de retail (45% din suprafața totală).

La nivel național, în prima jumătate din 2019, dezvoltatorii de retail au investit aproximativ 45  mil. euro în cumpărarea unei suprafețe totale de 460.000 mp, cea mai reprezentativă tranzacție fiind achiziția de către Auchan a unui teren de 220.000 mp în orașul Reșița, din județul Caraș Severin.

Pe sectorul industrial, printre cele mai importante tranzacții cu terenuri din primul semestru se numără  achiziția unei suprafețe de 12 ha în Craiova, de către compania locală Element Industrial. De asemenea, unul dintre dezvoltatorii importanți aflați pe piața locală, VGP, a ales la rândul său conectarea cu autostrada A3, securizând un teren de 20 ha poziționat la intersecția Centurii Capitalei cu A3. Până la finalul anului, potrivit datelor CBRE Research, sunt așteptate a fi încheiate mai multe tranzacții cu terenuri pentru industrial de mari dimensiuni, de peste 10 ha.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

The 6th MYS Superyacht Awards Ceremony

Articolul următor

Bucureşti Mall-Vitan, campanie aniversară de 20 de ani, premiul cel mare - o Tesla Model 3

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share