Bihor Infrastructura Investitii Proiecte Slider Transport Ultimele stiri

Oradea, ZMO și Biharia s-au asociat pentru realizarea „Centurii Bihariei”

Zona Metropolitană Oradea (ZMO), Primăria Oradea și Primăria Biharia s-au asociat pentru realizarea „Centurii ocolitoare a comunei Biharia”, care face legătura cu Autostrada Transilvania.

Acordul de asociere s-a semnat joi, 23 ianuarie 2020, în cadrul ședinței Consiliului Director al Zonei Metropolitane Oradea

Acordul are la bază documentația de tip studiu de fezabilitate realizată de către ADI ZMO și aprobată de către Consiliul Local al comunei Biharia, prin care se propune o rută ocolitoare spre nodul rutier Biharia al Autostrăzii Transilvania.

Obiectul acordului de asociere prevede suportul tehnic și financiar al Zonei Metropolitane Oradea și al Primăriei Municipiului Oradea, în favoarea Primăriei comunei Biharia, pentru identificarea și asigurarea surselor de finanțare necesare pentru realizarea acestei investiții strategice metropolitane.

Această centură ocolitoare a comunei Biharia va avea o lungime de aprox. 5,6 km, cu pistă de biciclete inclusă pe toată lungimea acesteia.

Valoarea totală a investiției este de 49.606.998 lei (TVA inclus), iar durata estimată de realizare este de 17 luni (3 luni proiectare + 14 luni execuția lucrărilor).

Lungimea drumului de centură va fi de aprox. 5,6 km, având punctul de intrare și ieșire a centurii în DN 19 Oradea – Satu Mare. Drumul de centură va ocoli localitatea Biharia prin partea sa estică, pe un traseu parțial paralel cu traseul drumului național DN19, pe directia nord-sud. Această centură reprezintă o alternativă la DN 19 Oradea – Satu Mare, degrevând comuna Biharia de congestionarea traficului în interiorul localității Biharia”, a declarat Nagy Gizella, primarul comunei Biharia.

Centura ocolitoare a comunei Biharia este un proiect strategic de interes strategic pentru municipiul Oradea. Pentru traficul rutier din municipiul Oradea, actualul DN 19 reprezintă calea de acces către nodul rutier Biharia al autostrăzii Transilvania, ceea ce va genera congestii majore de trafic pe ruta actuală care traversează mijlocul localității Biharia. La aceasta se adaugă și traficul rezultat de pe relația DN 19E spre DN 19, din direcția localităților Sălard/Chiribiș/Marghita. Finalizarea autostrăzii Transilvania va conduce la redistribuirea fluxurilor de trafic în zona municipiului Oradea, în special de pe direcția Nord-Sud. Astfel, DN 19 are rolul de drum de legătură între Autostrada Transilvania și municipiul Oradea, iar în condiția actuală se va genera dublarea fluxurilor de circulație față de nivelul prezent, ceea ce, conform studiilor, va duce la blocarea circulației și la creșterea numărului de accidente în zonă”, a precizat Ilie Bolojan, primarul Oradiei.

Descrierea investiției

Amplasamentul investiției se găsește pe teritoriul UAT Biharia, făcând parte din intravilanul/extravilanul acesteia. Racordarea drumului de centură la DN 19 la ambele capete se realizează prin sensuri giratorii cu câte două brațe fiecare. Pe lângă cele două girații de la capetele traseului se vor mai realiza încă trei girații intermediare la: KM 1+602; KM 3+580; Km 5+601, cu câte două brațe fiecare.

La pozițiile km 1+815, respectiv 5+211, drumul va traversa cu trafic greu preponderent Valea Fâneața Mare (Valea Cosmo) pe poduri metalice cu deschiderea de 14,15m și înălțimea de 2,86 m fiecare.

Drumul de centură va fi un drum de clasă tehnică III, corespunzător unui drum cu 2 benzi de circulaţie cu lățimea efectivă a părții carosabile de 8,50 m, alcătuit din carosabil de 7,00 m și două benzi de încadrare de 0,75m care se aplică pe toată lungimea traseului.

Dimensionarea sistemului rutier s-a făcut pentru trafic greu, rezultând structura rutieră semirigidă în grosime de 95 cm.

De menționat faptul că se va amenaja o pistă de biciclete integrată în profilul transversal drumului de centură. Lungimea proiectată a pistei de biciclete este de 5.601,00 m. Pista de biciclete va fi amplasată pe partea dreaptă a drumului. Între pista de biciclete și drum se va afla șanțul drumului de centură, cu adâncimea minimă de 50 cm, care împreună cu podețele vor asigura scurgerea apelor. Pista de biciclete propusă va avea două sensuri de circulație, cu lățimea totală de 3,00 m și va fi încadrată cu borduri mici prefabricate

Indicatoarele rutiere se vor monta în baza unui plan de semnalizare rutieră avizat de Poliția rutieră. Se vor realiza marcajele rutiere longitudinale (axial, marginal, de presemnalizare și orientare) și transversale. Pentru siguranța participanților la trafic, la marginile părții carosabile se vor monta parapete de siguranţă

În cadrul investiției se vor realiza și instalaţiile de iluminat rutier pe nodurile rutiere (în girații).

Related posts

SOCIETATEA ROMÂNĂ DE HOMEOPATIE: În favoarea homeopatiei stau dovezile clinice din studii controlate; homeopatia – practicată exclusiv de medici

Stefana Muresan

UMFST Târgu Mureş scoate la concurs 56 de locuri la specializarea Medicină militară

redactia

O antreprenoare de 25 de ani din Bistrița a investit într-o grădiniță altfel: Academia Ștrumfilor

redactia

Un antreprenor din Brașov a investit 100.000 de euro într-o linie de producție de biocide: Fabrică dezvoltată cu bani prin Programul IMM Invest

Ion Surdu

Investiție de 8 milioane de euro în modernizarea Hotelului Făget din Sovata

Ligia Voro

myhive, the address for business refined

Ionut Oprea

P3 Logistics Parks semnează două noi contracte de închiriere cu Uniprest Instal și Norm Fasteners

Papuc Irina

Politica comercială a UE – noi oportunităţi şi provocări pentru mediul de business din România

Ligia Voro

Ministrul Muncii: „Va urma un prim val de măsuri pentru angajatori, dar şi pentru angajaţii nevoiţi să intre în şomaj tehnic”

Ion Surdu

Karpatia Horse Show. Spectacolul unic al echitației de top mondial revine pentru a VI-a ediție 

Ligia Voro

Vânzări record pe piața rezidențială

Ligia Voro

Clujul, Bihorul şi Maramureşul, judeţele preferate de turişti în regiunea de Nord-Vest

Stefana Muresan

MHP – A Porsche Company își extinde prezența internațională cu ocazia inaugurării celui de-al doilea birou din România, la Timișoara

Ligia Voro

Licitație de peste 72 milioane euro pentru întreținerea drumurilor din Ardeal

Stefana Muresan

Două spitale vor fi modernizate cu aproape 10 milioane de lei de la Hidroelectrica

Papuc Irina

MYS 2020: A Superyacht Industry Support Show

Ionut Oprea

Surpriză electrică la Transylvania Classic Sibiu – BMW Group România va anunţa un proiect special de motorsport

Papuc Irina

Wizz Air “taie” avioanele din România spre Austria, Emirate, Israel

Nora Dumitrescu

26 de treceri de pietoni din municipiul Oradea vor fi iluminate cu LED-uri

Traian Dan

Primul autobuz electric la Brașov. În total, au fost procurate 52 de unități cu bani de la Administrația Fondului pentru Mediu

Papuc Irina

Studiu despre farmaciile din România – un business profitabil: afaceri de peste 20 de miliarde de lei

Papuc Irina

Spaniolii de la Pinearq vor proiecta centrul de transplant de la Cluj

Nora Dumitrescu

Ambasadorul Germaniei la Bucureşti, apel pentru dezvoltarea învățământului dual

redactia

Strabag muncește la capacitate maximă pe Autostrada Transilvania

Nora Dumitrescu

Leave a Comment