Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Recomandări și măsuri anunțate de băncile din România în contextul COVID-19

FOTO https://www.accentmedia.ro/2019/programul-principalelor-banci-la-sfarsit-de-an-2019-ce-agentii-vor-fi-deschise-dupa-revelion/

Băncile românești au decis să ia mai multe măsuri în contextul răspândirii coronavirusului. Majoritatea vizează recomandări cu privire la igiena clienților care intră în contact cu angajații instituțiilor bancare sau utilizarea serviciilor online.

Banca Transilvania (BT): Avem alternative foarte bune pentru banking de acasă

Administrația BT transmite că preocuparea principală a instituției este „siguranța fiecăruia dintre noi – a românilor, a clienților și a angajaților din BT”.

Banca anunță că a montat sisteme cu dezinfectanți la intrarea în toate unitățile BT.

„ATM-urile funcționează normal, sunt alimentate periodic și beneficiază de mentenanță non-stop. Am luat măsuri pentru a evita aglomerația în interiorul agențiilor și pentru a avea o distanță de siguranță între clienți și între clienți și angajați.

Pe de altă parte, dacă nu vă simțiți în siguranță să veniți acum la bancă, nu este nicio problemă – avem alternative foarte bune pentru banking de acasă.

BT Pay: sold, plăți si transferuri (îl poți activa online foarte simplu – descarci și activezi de acasă).
BT24 Internet & Mobile Banking: plata facturilor, transfer de bani și altele (dacă ai deja Internet Banking, îți activezi și varianta mobile simplu direct din aplicație).
Chatbotul Livia de la BT, pe Facebook Messenger: sold, IBAN, rate, dobânzi și comisioane și altele.
Chatbotul pentru antreprenori Raul de la BT: IBAN, sume de plată pentru cardul de credit și altele.
BT Visual Help: blocarea cardurilor, modificarea limitelor de tranzacționare și altele.

În plus, vă stăm la dispoziție și pe telefon, la call-center, non-stop. (0264.308.028 sau *8028)”, a transmis Banca Transilvania clienților săi.

De asemenea, clienții care vin din zone de risc sau care au posibile simptome sunt rugați să respecte legile și să rămână în izolare. „În bancă, toți clienții trebuie să păstreze o distanță de minim 1,5 metri (față de clienți și față de personal). Din motive de siguranță, în unitățile BT permitem accesul a maxim 5 (cinci) clienți în același timp”.

Raiffeisen Bank: Gesturi simple. Ce putem face?

Raiffeisen Bank a publicat o informare generală în contextul COVID-19, precizând că agențiile funcționează în acest moment cu program normal.

„Vă recomandăm să mergeți în agențiile băncii în următoarea perioadă numai dacă este absolut necesar și respectând indicațiile personalului bancar privind comportamentul de urmat în spațiul agenției;
Operațiunile bancare vor fi efectuate cu precădere online;
Dacă ați călătorit recent într-una dintre țările din listele roșie și galbenă publicate de Ministerul Sănătății vă rugăm să amânați orice vizită în agenție”.

Administrația Raiffeisen Bank transmite persoanelor fizice: „Dacă sunteți în carantină, auto-izolare sau alte situații speciale și considerați că veți avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, vă rugăm să apelați 0800800555”.

În ceea ce privește persoanele juridice: „În calitate de reprezentant legal al unei persoane juridice, dacă sunteți în carantină, auto-izolare sau alte situații speciale și considerați că veți avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, vă rugăm să vă adresați telefonic persoanei care gestionează relația cu compania dvs. (responsabilul dvs. de client sau director agenție) sau sa ne contactați la numărul de telefon 004 021 306 3007”.

BCR: Utilizarea în siguranță a serviciilor bancare

Într-un comunicat de presă, Banca Comercială Română recomandă clienților să respecte cu strictețe, în această perioadă, regulile de igienă și de prevenire a răspândirii virusurilor.

„Aveți grijă de comunitatea din jurul vostru, dacă ați călătorit în țări sau zone afectate de coronavirus și evitați deplasările în spațiul public, inclusiv in agențiile bancare;
Respectați cu strictețe regulile de izolare și carantină recomandate de autoritățile publice, pe care BCR le sprijină activ ca protecție a întregii comunități;
Respectați regulile afișate la intrarea în unități, mai ales cu privire la numărul de persoane care pot fi deservite în același timp, precum și indicațiile personalului;
Păstrați o distanță sigură, de cel puțin 1,5 metri, față de persoanele din unitatea bancară – clienți sau angajați;
Spălați-vă pe mâini ori de câte ori aveți ocazia, cel puțin 20 de secunde și utilizați cât mai des substanțe dezinfectante și imediat după utilizarea unor suprafețe sau obiecte de contact public – hârtii, contracte, bancomate, clanțe, mânere, balustrade, bare de sprijin sau altele;
Dezinfectați periodic lucrurile personale pe care le folosiți în spațiul public: telefon mobil, cartea de identitate, carduri bancare sau de alt tip;
Evitați atingerea fețelor cu mâinile și contactul fizic direct cu alte persoane, prin gesturi cum ar fi: strângerea mâinilor, îmbrățisările, sărutul obrajilor sau al mâinilor;

Folosiți acum, mai mult decât oricând, serviciile digitale bancare. BCR oferă, prin George, o gamă completă de servicii bancare curente, 100% online: deschidere de cont curent cu card atașat, ce poate fi trimis la domiciliu, credit online de nevoi personale, refinanțare online pentru alte credite, management carduri, asigurări, plată facturi, asset-management. Prin George, aveți acces 24/7 la propriile resurse financiare, aplicația fiind accesibilă de pe orice calculator, smartphone și tabletă;

Utilizați cu încredere toate resursele alternative de verificare și gestionare a serviciilor și produselor voastre.

Suntem disponibili non-stop la ContactCenter BCR, apelând *2227 de pe orice telefon mobil din orice reţea naţională sau +4 021.407.42.00 pentru apeluri internaționale. Clienţii care ne apelează telefonic pot beneficia 24/7 de următoarele servicii, în regim de siguranță:

Verificare cont curent;
Asistență de specialitate în utilizarea serviciilor de Internet și Mobile Banking;
Asistență de urgență pentru carduri;
Informaţii personalizate și generale despre produsele şi serviciile BCR.

Folosiți mijloacele moderne de plată contactless, în special în transportul public. La metrou, de exemplu, puteți să intrați fără să atingeți nimic, după ce am finalizat recent, împreună cu Metrorex, implementarea noii soluții de plată cu cardul contactless, dar și cu dispozitivele ce permit plata NFC (telefoane, ceasuri inteligente). Astfel, în toate cele 53 de stații de metrou din București, din care 43 cu acces modernizat și 10 stații cu acces prin turnichete, plata cu cardurile contactless Mastercard/VISA este posibilă pentru orice posesor de card, indiferent de banca emitentă, fără niciun comision. O soluție similară de plată direct în mijloacele de transport a fost introdusă de BCR în alte 12 orașe din țară: Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Sibiu, Oradea, Pitești, Ploiești, Buzău, Baia Mare, Râmnicu-Valcea, Resița și Sighișoara.

Rețeaua noastră extinsă de automate bancare, cea mai mare din țară, este monitorizată permanent, pentru a asigura alimentarea cu cash a bancomatelor (ATM), a automatelor de schimb valutar (ASV) şi a maşinilor multifuncţionale (MFM) ce vor fi permanent la dispoziția clienților, 24 de ore din 24, 7 zile din 7”.

CEC: Conturi deschise online

Cea mai veche instituție bancară din țară, CEC Bank, a lansat în aceste zile procesul de contractare online, la distanță a serviciilor bancare, prin lansarea pachetului “Bun Venit!”.

„Pachetul “Bun Venit!” include un cont curent, emiterea unui card de debit si acces la Mobile Banking. Contul curent si accesul la Mobile Banking se activează instant, după finalizarea procesului de inregistrare online, iar cardul se emite si se trimite prin posta la adresa indicata”, transmite instituția.

„Extinderea serviciilor si a bazei de clienti inclusiv prin atragerea de clienti la distanta, din Romania si din diaspora este parte din planul de afaceri al CEC Bank, agreat cu Comisia Europeana in procesul de aprobare a majorarii de capital, in conditii de piata. Deschiderea conturilor de la distanta, 100% online, fara deplasari la ghiseele bancii si fara hartii este parte din solutia pe care o oferim celor pentru care timpul este o resursa pretioasa”, a explicat Bogdan Neacsu, presedinte director general al CEC Bank.

Pentru deschiderea 100% online a contului se acceseaza pagina dedicata de pe site-ul cec.ro si se parcurge fluxul pentru activarea serviciilor. Sunt necesare cartea de identitate romaneasca, un telefon mobil sau un calculator cu camera video si cu acces la Internet.

Serviciile bancare pot fi accesate atat de clientii din Romania, cat si de cei din diaspora.

Pentru deschiderea de conturi de la distanta, CEC Bank se bazeaza atat pe algoritmi de inteligenta artificiala pentru recunoasterea actelor de identitate cat si pentru recunoastere faciala, dar si pe o verificare personala, realizata de catre angajati ai bancii, in cadrul unui scurt apel video. Lansarea serviciilor bancare de la distanta a presupus dezvoltarea platformei IT necesare folosind atat resurse interne, cat si servicii specializate din surse externe, precum solutiile pentru recunoasterea datelor si pentru recunoastere faciala. De asemenea, pentru serviciile de inrolare online, CEC Bank a colaborat cu un start-up romanesc, FintechOS.

Comisioanele de administrare sunt ZERO pentru clientii care au un rulaj lunar de peste 700 de lei, altfel aplicandu-se un comision de 5,9 lei/lună.

BRD: Utilizați mijloace alternative pentru operațiunile bancare

BRD a decis să adune la un loc pentru clienții săi principalele sfaturi în legătură cu COVID-19.

„În primul rând, îți recomandăm să utilizezi mijloacele alternative disponibile atât pentru realizarea operațiunilor financiar-bancare, cât și pentru a contacta un reprezentant al băncii, astfel:

– utilizează serviciile digitale (MyBRD Mobile și MyBRD Net) pentru realizarea operațiunilor tale curente: plata ratelor la credite, plăți facturi, transferuri, consultare sold, accesarea extrasului de cont etc.;

– evită utilizarea numerarului și plătește cu cardul atât în magazinele fizice, cât și pentru cumpărăturile online. În cazul în care este necesar totuși să utilizezi numerar, asigură-te că îți dezinfectezi corespunzător mâinile ulterior;

Cum poți lua legătura cu noi?

– îți recomandăm să apelezi cu prioritate serviciul de Relații Clienți în situațiile în care dorești să obții anumite informații, la următoarele numere de telefon : +4 021 302 6161 (apelabil din orice rețea), TELVERDE 0800 803 803 (gratuit, disponibil doar în rețeaua fixă Telekom România), *BANCA *22622 (tarif normal în rețelele Orange, Vodafone, Telekom Mobile și RCS Digi Mobil)

– ne poti scrie la mybrdcontact@brd.ro;

– sau poți lua direct legatura cu managerul tău de clientelă.

În cazul în care chiar ai nevoie să vii într-o agenție BRD, asigură-te că păstrezi o distanţă de cel puţin 1,5 metri faţă de cei din jurul tău, fie că sunt clienţi sau personal al băncii”.

UniCredit Bank: Intră în sucursală doar dacă nu este aglomerat

„Ai grijă de tine și de cei apropiați” este îndemnul și celor de la UniCredit Bank.

Este foarte important ca în această perioadă să ne concentrăm împreună pe acțiuni care contează și să respectăm cu strictețe recomandările privind măsurile de prevenție:

foto https://www.bankinfosecurity.com/italys-unicredit-breach-went-undetected-for-four-years-a-13347

„Intră în sucursală doar dacă nu este aglomerat; dacă sunt mai mult de 5 persoane înăuntru, te rugăm să aștepți afară. Păstrează distanța de cel puțin 1,5 metri față de alte persoane din jurul tău. Folosește cu prioritate canalele digitale (gratuit): Mobile Banking și Business Mobile; Online Banking și BusinessNet”.

Potrivit UniCredit Bank, administrația are grijă ca ATM-urile și BNA-uri să fie în permanență alimentate. „Nu uita că la bancomatele UniCredit Bank poți plăti facturi de utilităţi, iar la multifuncţionalele băncii se pot face si depuneri de numerar sau schimburi valutare”.

Banca mai transmite că angajații sunt disponibili 24/24 la numerele de telefoane +4021 200 2020 (apel cu tarif normal din orice retea fixa Telekom Romania) și *2020 (apel cu tarif normal din retelele mobile).

UniCredit Bank mai recomandă clienților săi să pună în aplicare și recomandările oficiale ale autorităților privind prevenirea infecției cu Coronavirus (Covid-19).

ING: Amânați vizitele care nu sunt urgente și folosiți plata contactless

Și banca ING a publicat pe pagina de Facebook un video cu mai multe recomandări „pentru această perioadă”. Printre acestea, clienților se recomandă să-și amâne vizitele în oficiile băncii care nu sunt urgente sau să folosească plata contactless în magazine.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Din cauza COVID-19 s-au amânat târgurile de turism din Iaşi şi Braşov

Articolul următor

Startup-ul XVision ajută medicii români să prevină răspândirea COVID 19

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share