Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada feroviară spre Ungaria își repornește lucrările

Societatea de stat CFR Infrastructură a dat ordinul de începere a lucrărilor pe loturile 1 și 3 din tronsonul Brașov – Sighișoara, valabil din 16 aprilie. Terminarea lucrărilor va avea loc până în 15 aprilie 2024.

Contractul cu asocierea Railworks (Alstom – Aktor – Arcada – Eurocontruct Trading 98) a fost semnat în 5 martie, conform platformei Club Feroviar. Lotul 2 care ar permite circulația fluentă a trenurilor, Apața – Cața se găsește în stadiul de contestație în instanțele de judecată, deși în 2019 asocierea a fost desemnată drept câștigătoare.

Compania CFR SA și asocierea Railworks au semnat în martie contractul de execuție pentru lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din tronsonul de cale ferată Brașov-Sighișoara, respectiv Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, cu o lungime de 86 km. Valoarea lucrărilor este de 2,9 miliarde de lei.

Semnarea contractului a devenit posibilă după ce în urmă cu două luni Curtea de Apel București a respins acțiunea deschisă în vara anului trecut de către asocierea Brasig (companiile austriece Swietelsky și Strabag). Curtea de Apel București s-a pronunțat definitiv în privința execuției lucrărilor de modernizare pe loturile 1 și 3. CFR SA a declarat drept câștigătoare oferta Railworks, în dauna celor de la Brasig.

Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, de 86 de km, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat. Obiectivul general este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/oră, pentru trenurile de călători și 120 km/oră pentru cele de marfă.

Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii de cale ferată, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.

Valoarea estimată a contractului pentru lotul 2 este de 2,86 miliarde lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (81,74%), iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la bugetul de stat. 

Subsecţiunea Apaţa – Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, este situată pe axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nurnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Brașov – București -Constanța.

Total
13
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

CBRE: raport Q1, cum au evoluat tranzacțiile și ce efecte ar putea avea pandemia

Articolul următor

Commercial real estate must do more than merely adapt to coronavirus

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
13
Share