Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada feroviară spre Ungaria își repornește lucrările

Societatea de stat CFR Infrastructură a dat ordinul de începere a lucrărilor pe loturile 1 și 3 din tronsonul Brașov – Sighișoara, valabil din 16 aprilie. Terminarea lucrărilor va avea loc până în 15 aprilie 2024.

Contractul cu asocierea Railworks (Alstom – Aktor – Arcada – Eurocontruct Trading 98) a fost semnat în 5 martie, conform platformei Club Feroviar. Lotul 2 care ar permite circulația fluentă a trenurilor, Apața – Cața se găsește în stadiul de contestație în instanțele de judecată, deși în 2019 asocierea a fost desemnată drept câștigătoare.

Compania CFR SA și asocierea Railworks au semnat în martie contractul de execuție pentru lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din tronsonul de cale ferată Brașov-Sighișoara, respectiv Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, cu o lungime de 86 km. Valoarea lucrărilor este de 2,9 miliarde de lei.

Semnarea contractului a devenit posibilă după ce în urmă cu două luni Curtea de Apel București a respins acțiunea deschisă în vara anului trecut de către asocierea Brasig (companiile austriece Swietelsky și Strabag). Curtea de Apel București s-a pronunțat definitiv în privința execuției lucrărilor de modernizare pe loturile 1 și 3. CFR SA a declarat drept câștigătoare oferta Railworks, în dauna celor de la Brasig.

Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, de 86 de km, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat. Obiectivul general este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/oră, pentru trenurile de călători și 120 km/oră pentru cele de marfă.

Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii de cale ferată, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.

Valoarea estimată a contractului pentru lotul 2 este de 2,86 miliarde lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (81,74%), iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la bugetul de stat. 

Subsecţiunea Apaţa – Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, este situată pe axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nurnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Brașov – București -Constanța.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

CBRE: raport Q1, cum au evoluat tranzacțiile și ce efecte ar putea avea pandemia

Articolul următor

Commercial real estate must do more than merely adapt to coronavirus

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share