Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Relația cu statul trece ușor în online: numărul conturilor pe platformele electronice a crescut de 6 ori, iar al operațiunilor – de 12 ori

Relația dintre cetățeni și administrațiile publice trece ușor în online. În timpul pandemiei numărul contribuabililor care au ales să-şi deschidă conturi online pentru a gestiona relaţia cu administraţiile locale a crescut de şase ori faţă de aceeaşi perioadă din 2019, iar numărul de operaţiuni – de 12 ori, potrivit datelor culese din sistemele online produse de unul dintre cei mai mari furnizori de soluţii IT pentru administraţie, compania Integrisoft Solutions.

Reprezentanţii companiei spun că de la o medie de înrolare de 50 contribuabili pe lună în 2019, au ajuns la o medie de 600 conturi noi create în fiecare lună, din 2020, în platformă.

„Proporţional, a crescut şi volumul operaţiunilor desfăşurate prin intermediul platformei. Spre exemplu, în 2019, am avut o medie de 50 de certificate fiscale emise în fiecare lună. În martie 2020, au fost peste 700, în aprilie mai mult de 1200, iar vârful estimăm că va fi în luna mai. Spre surprinderea noastră, 25% din solicitări au venit prin persoane de peste 50 de ani, ceea ce e un lucru foarte promiţător pentru dezvoltarea serviciilor online”, a declarat Florian Simionescu, manager Integrisoft Solutions, citat de news.ro.

În opinia reprezentanților companiei, digitalizarea este cea mai bună variantă pentru păstrarea distanţei sociale şi relaxarea activităţii la ghişee, şi implică şi un consum mai mic de timp şi energie, atât din partea contribuabililor, cât şi din cea a reprezentanţilor autorităţilor.

„După calculele noastre, pentru contribuabil, în funcţie de tipul de cererea pe care o adresează, fluxul de rezolvare poate fi între 3 şi 20 de ori mai rapid, iar pentru un inspector care gestionează o anumită cerere, se reduc timpii de până la 10 ori. În efortul depus de oameni, o primărie de sector cu aproximativ 300.000 de locuitori, prin automatizarea adusă de platformă şi cererile actuale, la nivelul lor de volum, economiseşte lunar un efort echivalent a 3,5 oameni, în timp ce o primărie a unui oraş cu 20.000 de locuitori economiseşte munca unui angajat full time în fiecare lună”, a explicat Florian Simionescu.

Conform datelor Integrisoft Solutions, de la declanşarea pandemiei, o treime dintre primarii din România şi-au exprimat disponibilitatea de implementare de soluţii informatice în administraţie.

I.S.S.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Număr record de cereri pentru negocierile cu băncile în cadrul CSALB

Articolul următor

Airports warn of irreversible consequences to air connectivity, tourism and local economies

Citește si:
Total
0
Share