Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

COMM360: Reputația – greu de construit, ușor de distrus

VIITORUL INDUSTRIEI PUBLICITĂȚII, CREATIVITĂȚII ȘI COMUNICĂRII ÎN ROMÂNIA

Transilvania Business a provocat publicitarii, comunicatorii și creativii locali la o discuție despre viitorul domeniului în care ei își desfășoară activitatea. Am fost curioși să vedem cum se transformă industria, care este nevoia de inovație în domeniul publicității, marketingului și comunicării, cum se mai promovează un brand astăzi, cât de realiste sunt așteptările clienților, cum se monetizează online-ul, care este viitorul publicității, marketingului și comunicării prin mijloacele tradiționale, mass-media tradiționale – televiziune, radio, print, în special, și outdoor-ul clasic.


Te-ai gândit vreodată că, în afaceri (și nu numai), reputația este totul? Reputația creează încredere, adică ceea ce o afacere își dorește întotdeauna.

Iată doar câteva beneficii ale unei bune reputații: diferențiere în fața concurenței, fidelizarea clienților, creșterea vânzărilor, reclamă gratuită, atrage forță de muncă.

Și e clar: succesul nu poate fi atins fără o bună reputație. Iar marii oameni de afaceri ai lumii au înțeles asta.

„Reputația noastră este mai importantă decât ultima sută de milioane de dolari.” — Rupert Murdoch

„E nevoie de 20 de ani să-ți clădești o reputație și de cinci minute s-o pierzi. Dacă știi asta, vei fi diferit.” — Warren Buffett

Importanța reputației în afaceri – și, de ce nu, importanța ei în viața de zi cu zi – este viziunea care stă la baza întregii activități a COMM360. De fapt, numele firmei este mai lung – COMM360 Consultancy Management & Training, dar e foarte explicit pentru serviciile pe care le oferă: consultanță, management și training pentru o comunicare completă, la 360°.

„Reputația pe care o avem este percepția celorlalți – a întregii societăți, a comunității din care facem parte, a clienților – despre noi și despre afacerea noastră. Și trebuie să înțelegem că tot ce se întâmplă poate fi un test din care reputația poate ieși mai puternică sau complet zdruncinată”, ne spune Cătălin Hosu, expert în comunicare. „Iar cel mai important pentru teste este să te pregătești”.

Cătălin Hosu este fondator și manager al companiei de comunicare strategică COMM360, cu un portofoliu de clienți bine-cunoscuți în sfera publică. Este expert în comunicare, cu peste 20 de ani în domeniu și vicepreședinte al Asociației Române de Relații Publice din 2014. A activat întotdeauna pentru lideri ai pieței: jurnalist de radio, TV și presă scrisă, manager de comunicare, de relații cu presa și purtător de cuvânt pentru o companie multinațională, consultant de comunicare strategică și comunicare de criză.

Dar cum se pot pregăti companiile pentru testele zilnice prin care le este pusă la încercare reputația? „Cu asta se ocupă COMM360”, continuă Hosu. „Tot ce e durabil se construiește în timp, după un proiect fezabil, bine gândit. Așa se construiesc și afacerile: pornesc de la o viziune, un obiectiv, pentru atingerea cărora să fie dezvoltat un plan, urmat de strategie și de tactici. Iar comunicarea cu publicul trebuie să servească atingerii scopului companiei. Și asta facem noi, de fapt: amplificăm rezultatele afacerii prin Public Relations (PR – relații publice), adică prin comunicarea cu publicul în orice formă: media relations, employer branding, comunicare internă, community relations, PA (Public Affairs), CSR (Corporate Social Responsibility), comunicare de criză.”

„Poate vi se pare că sună pretențios și complicat, dar e simplu. Orice companie vrea să devină cât mai valoroasă pentru acționari și pentru comunitatea din care face parte. Iar PR-ul este modul în care această valoare este comunicată și creată în ochii publicului.”

Modul în care o companie poate lucra cu COMM360 este divers și, de cele mai multe ori, este urmarea unui proces de discuții și analiză. Unii clienți au nevoie doar de consultanță de comunicare, alții doresc un management direct al procesului de comunicare cu publicul sau training. De asemenea, se poate lucra și pe proiecte punctuale: proceduri de comunicare, audit de comunicare, organizare de evenimente, lansări, campanii, branding, re-branding. Dar indiferent de situație, agenția insistă să elaboreze de comun acord cu clientul un mod de lucru și să dezvolte, împreună, un plan care să permită ambelor părți să măsoare rezultatele și eficiența muncii depuse.

În ceea ce privește trainingul (colectiv sau individual, personalizat conform nevoilor clientului), domeniile principale ale COMM360 sunt: media training, media relations, customer relations, customer service, comunicare medicală, comunicare de criză, tehnici de prezentare.

„Cursul de media training este printre cele mai dorite de top managementul companiilor, de aceea am creat o structură de curs agreată împreună cu doi experți internaționali: Andy Trincia și Colin Hamilton.

Andy, fost jurnalist, consultant american și scriitor, are experiență de peste 25 de ani în comunicare în SUA (printre altele, a fost manager de comunicare la Boeing, director de relații guvernamentale și relații cu mass-media în companii internaționale de servicii financiare și partener și director de filială într-o companie americană de public affairs) și în Europa (country manager Bulgaria și România al unei companii europene de consultanță în comunicare).

Colin are o experiență totală de peste 30 de ani ca jurnalist video, dintre care peste 20 la Sky News Londra. A mai lucrat pentru BBC și Ulster Television.”

Din ce în ce mai multă lume dorește și are nevoie să-și prezinte proiectele în fața publicului, intern sau extern, mic sau mare, prietenos sau nu. Iar COMM360 te poate învăța tehnicile prin care să captezi și să păstrezi atenția publicului, să elaborezi și să-ți transmiți prezentarea și să răspunzi întrebărilor.

Un alt domeniu din ce în ce mai solicitat pentru training este cel de customer relations / service (relații cu clienții / serviciu clienți). În general, clienții apelează la aceste servicii când au nemulțumiri, de aceea este un domeniu esențial pentru păstrarea reputației organizației și a brandului. Iar un curs pentru învățarea și exersarea unor tehnici și de dezvoltare a unor abilități poate crește semnificativ satisfacția clienților.

Cătălin Hosu, manager COMM360, susține prezentări și workshop-uri pe tema comunicării în industria medicală în programe ale congreselor și simpozioanelor medicale naționale și internaționale, precum și cursuri private – individuale sau colective – pentru medici și personal medical.


Public Relations (PR – relații publice) este funcția distinctă de management de stabilire și menținere a unor relații reciproce de comunicare, înțelegere, acceptare și cooperare între o entitate (individ sau organizație) și public.

Media Relations (relații cu mass-media) – interacțiunea cu și răspunsul la solicitările mass-media în scopul de a face cunoscută o entitate.

Employer Branding – crearea unei bune reputații de angajator a companiilor în fața angajaților și pe piața forței de muncă.

Comunicare internă (Internal Communication) – totalitatea formelor de comunicare ale unei entități cu membrii săi.

Community Relations (relații comunitare) – o componentă a relațiilor publice care constă în activități de stabilire a unor relații de încredere între o entitate și comunitatea în care activează.

Public Affairs (PA – afaceri publice) – se referă, în general, la crearea și dezvoltarea de relații între o entitate și decidenți, indiferent că sunt politicieni, autorități sau instituții ale statului.

Responsabilitatea Socială a Companiilor (CSR – Corporate Social Responsibility) – conceptul prin care companiile contribuie la dezvoltare durabilă prin respectarea legală și morală și aplicarea principiilor și valorilor societății pentru a crea bunăstare tuturor părților implicate.

Comunicare de criză – ansamblul metodelor și politicilor utilizate de o entitate pentru diseminarea informațiilor într-o situație de criză.

(Articol publicat în ediția print a revistei Transilvania Business, numărul 93 – martie/aprilie 2020)

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Energie electrică mai ieftină cu 1,89% pentru 1 iulie – 31 decembrie 2020

Articolul următor

White Star: High quality buildings better withstand a crisis

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share