Cu toate că la nivel național cel mai cumpărat brand de încălțăminte pe internet este Adidas, bihorenii preferă Geox, iar sibienii, New Balance, potrivit platformei Epantofi.ro.
Magazinul online a analizat statisticile vânzărilor și a creat harta încălțămintei vândute în România. Cumpărătorii din țară optează pentru negrul universal. În Covasna, Olt și Tulcea, pentru aproape fiecare comandă de încălțăminte, culoarea aleasă este negru.
În 25 de județe, a doua culoare preferată este albul (cu precădere în centrul țării). În restul județelor, în clasamentul culorilor, se află albastrul (în Giurgiu, Harghita, Suceava și Bacău), urmat de maro și bej. Pe piața românească predomină marca Adidas.
În 26 de județe acest brand este cumpărat cel mai des. În restul județelor, predomină alte două mărci: Geox în Constanța și Bihor și New Balance în Argeș și Sibiu. Pe scara națională predomină marca Adidas, atât în rândul femeilor, cât și al bărbaților, iar pe locul doi, se află mărcile Geox la femei și Nike la bărbați.
Femeile cumpără cel mai de sneakerș, sandale, pantofi cu toc, încălțăminte sport și teniși. La bărbați, cinci dintre cele mai cumpărate tipuri sunt sneakers, sport, sandale, teniși și pantofi. În Tulcea, înălțimea medie a tocurilor este de 8,5 cm, în Reșița – 7,7 cm, iar în Bistrița – 7,5 cm.
La Piatra Neamț, Miercurea Ciuc și Brașov procentul de încălțăminte pentru alergare achiziționată, în raport cu numărul total de încălțăminte cumpărată, a fost deosebit de mare. Raportul se bazează pe statisticile vânzărilor de încălțăminte din România în magazinul online Epantofi.ro în 2019.