Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

CNIPMMR a lansat programul de guvernare al mediului de afaceri

Viitorul Guvern, indiferent care va fi acesta, rezultat în urma alegerilor, va trebui să țină seama de propunerile mediului de afaceri. Acestea au fost prezentate în cadrul unui Program de guvernare al mediului de afaceri, luni, 26 octombrie 2020, de către Florin Jianu, președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR).

Întreprinderile mici și mijlocii au generat un program de guvernare pe care ar trebui să-l aplice guvernul care va rezulta în urma alegerilor.

Florin Jianu, președintele CNIPMMR, a declarat că programul propune ca sistemul economic să rămână funcţional şi performant în perioada de criză declanşată de pandemia Covid-19 şi după aceasta.

„IMM-urile din România trebuie să crească mai mult şi mai repede, prin susţinerea primită din partea programelor cu finanţare din fonduri europene în special şi în domenii care se regăsesc în economia viitorului. Susţinerea angajaţilor pentru recalificare în domeniile economiei digitale şi ale profesiilor bazate pe folosirea tehnologiei informaţiei este, de asemenea, necesară”, a precizat președintele CNIPMMR.

Viziunea mediului de afaceri se bazează pe patru piloni: Primul pilon este crearea unui ecosistem de afaceri capabil să facă faţă provocărilor viitorului: digitalizarea, tranziţia către o economie verde, concurenţa pe pieţele internaţionale. Al doilea pilon are în vedere resurse umane calificate şi cu competenţe în tehnologia informaţiei. Cel de-al treilea pilon propune susţinerea iniţiativelor antreprenoriale, iar cel de-al patrulea pilon are în vedere digitalizarea relaţiei mediul privat – administraţia publică. CNIPMMR propune ca doi dintre membrii Executivului să aibă funcţia de viceprim-ministru pentru domeniile economic şi social, având în coordonare ministerele cu competențe în domeniile respective.

Măsuri instituționale

Ca măsură instituțională, CNIPMMR propune înființarea Ministerului Antreprenoriatului Comerțului și Digitalizării. Acesta ar urma să asigure dezvoltarea politicilor de susținere a IMM-urilor, atragerea de investiții, promovarea exporturilor, implementarea programelor naționale de finanțare a IMM-urilor și a programelor de ajutor de stat.

O altă măsură este înglobarea într-un singur loc a tuturor structurilor de finanţare ale antreprenoriatului: Programele naţionale pentru IMM-uri; Programele de tip ajutor de stat; Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii; Fondul Român de Contragarantare; Banca pentru IMM-uri; etc.

Programul Romania Tech Național

CNIPMMR propune susţinerea a cel puţin 500 de start-up-uri cu componentă digitală în fiecare judeţ, în total fiind susţinute minimum 20.500 de start-up-uri prin acordarea unui grant de 50.000 de euro/start-up, și includerea obligatorie a componentei de educaţie, training şi mentorat, precum și asigurarea unui loc în makerspace, incubator de afaceri sau accelerator local.

Women in tech” – sprijinirea femeilor pentru deschiderea de afaceri în domeniul tehnologiei este alt program solicitat de CNIPMMR.

Starter kit” este alt program solicitat de IMM-uri. Prin acesta au urma să se asigure suportul pentru transformarea/transferul companiilor în era digitală și acordarea de vouchere de digitalizare.

IMM-urile mai vor înfiinţarea a cel puţin unui laborator de robotică şi makerspace în fiecare judeţ, în care să se asigure programe de training pentru a începe, creşte şi dezvolta o companie în domeniul digital.

Prin „Tech Tour Trucks”, IMM-urile doresc organizarea de campanii de promovarea a educaţiei tech în comunităţi. IMM-urile mai solicită un program prin care să fie desemnat un oraş drept capitală a tehnologiei în urma unui concurs în care să participe întreprinzătorii sau administraţiile locale care folosesc/implementeză/desfăşoară activităţi în cele mai noi domenii ale tehnologiei şi ştiinţei – „Tech Capital of the Year”.

Cloud first policy” – strategie care vizează adoptarea de soluţii cloud pentru autorităţile publice, respectiv dotarea acestora cu instrumentele şi cunoştinţele necesare pentru a se muta în cloud este altă măsură propusă.

CNIMMR mai vine cu un plan național de digitalizare a instituțiilor publice – Single sign on. Asta ar însemna ca un număr important de proceduri administrative și etapele unei interacțiuni standard cu administrația publică să poată fi realizate în întregime online, cât și generalizarea folosirii mijloacelor electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, inclusiv a posibilității descărcării /completării/ transmiterii on-line de formulare. De asemenea, asta presupune și generalizarea plăților electronice și a metodelor electronice de comunicare în timp real între administrația fiscală, instituțiile de credit și contribuabili, dar și generalizarea transferului electronic al datelor între instituții și implementarea principiului depunerii documentelor și informațiilor „doar o singură dată”.

Programul poate fi consultat aici

Total
42
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

UBC 0, construcție etapizată?

Articolul următor

Aproape 123.000 de fermieri afectați de criza Covid-19 au solicitat sprijin

Citește si:
Total
42
Share