Brașov Industrie Inovatii Lideri si afaceri Mediu Ultimele stiri

Investiție smart la Râșnov pentru piața de ambalaje: „Nevoia de a face ceva cu impact pozitiv rapid asupra mediului a depășit limita urgenței”

În 2020, în plină pandemie, când multe businessuri caută să se reprofileze, iar altele – mai rău – se închid, o companie din Râșnov a decis să-și relanseze strategia și să lanseze produse noi pe piață. Cu o investiție de un milion de euro, M&M Product a lansat în premieră pe piața din România folia termocontractibilă ecosustenabilă din polietilenă, având ca resursă trestia-de-zahăr.

Compania M&M Product este de peste 25 de ani distribuitor și producător de ambalaje flexibile de înaltă performanță. A fost fondată în anul 1994, iar principala activitate a fost importul de folii pentru ambalări industriale. Primii 3 ani de activitate a însemnat dezvoltarea pieței și a bazei de clienți, iar până în 2009 – construirea parteneriatelor strategice cu furnizori puternici din regiune și din lume. „Ulterior, am investit în propria platformă de producție și am reușit să deschidem, gradual, 6 puncte de lucru și să construim depozitul central de la Râșnov. Între 2010 și 2012, am făcut investiții noi în echipamente de producție performante. În 2013, am implementat sistemele ERP și BI/Certificare ISO”, ne spune Melinda Mureșan, directorul general al companiei.

Anul acesta, a reprezentat un punct de cotitură în business – relansarea strategică a companiei. Este vorba despre un proiect amplu, coordonat de Aliz Kosza, business mentor & strateg, în cadrul unei co-finanțări BERD România pentru afaceri mici și mijlocii. „Prin acest proiect, am creat o nouă identitate vizuală, am început un proces inevitabil de transformare organizațională, prin implementarea unui nou model de management și am lansat produse noi, inovatoare pe piață”, explică antreprenoarea.

I-am solicitat Melindei Mureșan un scurt interviu în care am dorit să aflăm despre inovațiile pe care le-a adus compania de la Râșnov pe piață, dar și care a fost impactul pandemiei asupra afacerii.

Vă rog să ne spuneți pe scurt despre infrastructura de care dispuneți la fabrică și care au fost principalele inovații pe care le-ați implementat sau dezvoltat pe parcursul anilor?

De când am apărut ca firmă, ne-am propus să fim liderul de piață în producția și distribuirea ambalajelor flexibile HP (HighPerformance) și ecosustenabile din România prin pionierat și transfer de know-how către clienți. Misiunea noastră este să oferim companiilor soluții personalizate de ambalaje flexibile, inovatoare, SmartWrap, integrând cele patru criterii esențiale de performanță: economic, eficient, ecosustenabil și easy to apply. Smart wrapping este sistemul nostru inovator de ambalare care ne ajută să oferim clienților soluțiile potrivite “on site” pentru a atinge cel mai înalt grad de performanță.

Cum faceți acest lucru?

Mai întâi, audităm și evaluăm nevoile clientului, după care oferim soluția potrivită, pe care, ulterior, o testăm în condiții reale de lucru.

La nivel de investiții, pe lângă proiectul de relansare strategică, am investit în lansarea, în premieră pe piața din România, a foliei termocontractibile ecosustenabilă The SmartGreen, din polietilena I’m green™, având ca resursă trestia-de-zahăr. Investiția s-a ridicat la circa 1 milion de euro și s-a făcut în echipamente de producție care încorporează tehnologii de vârf pentru a produce folii de înaltă performanță, cu caracteristici tehnici deosebite și toleranțe reduse.

Cum și când a venit această idee și de ce a fost nevoie de această inovație? Cui se adresează noul produs?

Cred că situația climatică în care ne aflăm astăzi ne obligă să trecem din planul ideilor în cel a faptelor imediate. Nevoia de schimbare, de a face ceva concret și cu impact pozitiv rapid asupra mediului a depășit limita urgenței. Producția tot mai mare de mase plastice provenite din petrol are un impact negativ major asupra planetei, care este mediul nostru de viață, dar și moștenirea generațiilor viitoare.

Noile tipuri de ambalaje The SmartGreen pe care le-am lansat recent sunt răspunsul nostru la nevoia acută de ocrotire a mediului înconjurător, sunt soluția care contribuie la diminuarea gazelor cu efect de seră, rezultate din producția de mase plastice provenite din petrol. Folia termo ecosustenabilă The SmartGreen este din polietilena I’m green™, având ca resursă etanolul obținut din trestia-de-zahăr, o sursă biologică, regenerabilă care, prin însăși cultivarea ei, produce oxigen și reduce CO2 din atmosferă.

Care este capacitatea de producție a produsului; cine și de unde sunt principalii furnizori și clienți cu care colaborați?

Capacitatea anuală de producție din acest material este de 3.500 de tone. Furnizorul nostru de polietilena I’m green™ este din Brazilia. Avem clienți din orice industrie care folosește folie termocontractibilă: ape minerale, sucuri, industria berii, panificație, lactate, conserve, uleiuri, ouă, industrii de prelucrare a lemnului, ceramică, companii de logistică, prelucrarea hârtiei etc. Trecerea la noul tip de folie termo The SmartGreen se poate face oricând, pentru că nu este nevoie de schimbarea utilajelor destinate ambalărilor.

Cum este organizată activitatea companiei în perioada pandemiei și care au fost cele mai importante măsuri luate?

Activitatea a fost mixtă: am implementat un nou model de management, ne-am concentrat pe dezvoltarea competențelor oamenilor cheie și am folosit această perioadă pentru a reorganiza platformele de producție.

În ceea ce privește măsurile luate în această perioadă pandemică, acestea au fost orientate către optimizarea cheltuielilor și zile libere, prin rotație, în perioada stării de urgență.

Ați reușit să estimați impactul economic al pandemiei asupra companiei?

Având în vedere că, în continuare, suntem în plină pandemie, care impune multe restricții și limitări, este dificil să avansez o cifră a pierderilor din primăvară până acum. Noi promovăm soluții, și nu produse, de aceea este nevoie să facem un audit la client pe baza căruia să îi propunem soluția și ambalajul cel mai potrivit. Din cauza pandemiei și a condițiilor impuse de companii pentru a securiza businessul și sănătatea angajaților, nu ne mai putem deplasa la client, cum o făceam înainte, pentru a realiza acest audit și testele necesare. În aceste condiții, este evident că vânzările au avut de suferit.

Care sunt, în opinia dvs., învățămintele din această perioadă legate de modul în care se fac afaceri pe care le pot lua antreprenorii?

S-a confirmat că nu trebuie să te oprești și, dacă ai o strategie bună, este bine să mergi înainte, ca atunci când piața își va reveni, să culegi roadele.

Care sunt planurile companiei pentru viitor și cum vedeți viitorul industriei în care activați?

Un obiectiv foarte important pentru noi și pe care ni-l asumăm în totalitate este acela de a educa piața și consumatorul în ceea ce privește consumul responsabil și folosirea maselor plastice din polietilenă de sursă fosilă. Noi am făcut dintotdeauna pionierat și am acționat sub deviza „nouă ne pasă”, de aceea am venit mereu cu soluții inovatoare care să susțină acest lucru și avem în plan, pe viitor, proiecte care să susțină aceste deziderate.

La nivel de business, ne dorim să construim, în continuare, parteneriate strategice sustenabile pe termen lung cu furnizori și clienți. Ca urmare a lansării noului produs, The SmartGreen, a promovării soluțiilor high performance către clienții noștri, ne așteptăm și la o creștere a profitabilității.

(Publicat în ediția print TB nr. 98 – noiembrie/decembrie 2020)

Related posts

Cities of Tomorrow #8 – New waves of urban migration acum online -1 Septembrie 2020

Papuc Irina

Relansarea Cupru Min, primul proiect finanţat de Fondul Suveran de Investiţii

Stefana Muresan

Italienii din Bihor, Timiș și Arad trag un semnal de alarmă asupra efectelor crizei

Traian Dan

Ștefan-Radu Oprea: Michelin – investiții de aproape 600 de milioane de euro și 4.600 de angajați

Stefana Muresan

Tudor Ionescu, noul Head of Advisory & Transaction Services, Office – CBRE

Ionut Oprea

Carrefour a lansat cea de-a treia ediție a programului „Creștem România BIO”

Traian Dan

E.S. Ambasador Cosmin BOIANGIU, Reprezentant Permanent adjunct: „România trebuie să aibă întotdeauna încredere în sine. Să își cunoască și să își apere cu eleganță și inteligență interesele”

Stefana Muresan

Bugetul județului Sibiu, adoptat: mai mult de 60% este destinat secțiunii de dezvoltare

Papuc Irina

„Cloud-ul, interoperabilitatea și identitatea electronică a cetățeanului sunt piloni esențiali ai transformării digitale a României”. Interviu cu șeful ADR, Sabin Sărmaș

Ion Surdu

Banca Mondială, asistență tehnică pentru dezvoltarea Brașovului

Stefana Muresan

Clinică-spital Dr. Leahu în Cluj Napoca, investiție de 2 milioane de euro

redactia

Dacris, spatiu nou – 4.000 mp in Logicor Mogosoaia

Papuc Irina

Tetarom aruncă pe piață spații de business de 70 milioane lei

Nora Dumitrescu

Ralf Trautwein a lăsat Germania pentru agricultură ecologică în România

Stefana Muresan

Sala Polivalentă din Oradea, încălzită cu energie geotermală din fonduri norvegiene

Traian Dan

Analiză: Relansarea economică depinde de stimularea investițiilor străine directe și a exporturilor

Ion Surdu

TAROM suspendă cursele către și dinspre Belgrad, Chișinău și Amman

Papuc Irina

Județul Maramureș, inclus în Asociația Regiunilor Transfrontaliere

Nora Dumitrescu

38 de drumuri judetene vor beneficia in 2018 de lucrari de intretinere, investiție de peste 70 mil. lei in Cluj

Stefana Muresan

BT conduce top 15 companii după valoarea tranzacționată la BVB

Ligia Voro

Eximtur, creştere pe toate segmentele de business

Stefana Muresan

Sibiul, sub semnul Uniunii Europene și a Europei în 2019

redactia

Școala de Bani lansează cursul online de educație financiară pentru părinți

Traian Dan

PACTUL PENTRU MUNCĂ – Consens general pentru evitarea crizei grave de forță de muncă

Ligia Voro

Leave a Comment